Beginnen met steemit

in #alldutch6 years ago

image

Wat is steemit?

Steemit is een soort Facebook maar dan zonder de reclame. Je kan er ook nog eens geld mee verdienen en het is gebaseerd op blockchain technologie.
Let op je verdient niet zomaar geld je kan zo 500 dollar op een post verdienen maar dat is meer uitzondering dan regel.

waar moet ik op letten?

Ga niet zomaar meteen posten kijk eerst rond en leer de spelregels. Je kan gevlagd worden als je misbruik maakt van steemit waardoor het heel moeilijk wordt om nieuwe commentaar te geven of te posten.

Hier is een link van de Nederlandse vertaling van wat je wel en niet kan doen de 5 beter nietjes

steemit als investering

Zou je ook niet wensen dat je aandelen had gekocht van Facebook? Nu beweer ik niet dat steemit de volgende Facebook wordt. Als je je eigen aanmeld krijg je een startbedrag hiermee kan je beginnen met reageren. Als je alleen al niets doet en steemit wordt de volgende Facebook kan het begin bedrag zo 200 keer meer waard worden. Het enige wat je moet doen is je eigen aanmelden.

beginnen in steemit

Jerry Banfield heeft deze pagina opgezet hier is een overzicht van alle handleidingen. Dit is wel in het Engels. Ik ga dat veranderen, omdat ik van mensen te horen krijg dat ze het niet begrijpen.

ik kan niet reageren

Als je voor het eerst inlogt kan het zijn dat je geen steempower hebt, je hebt steem.
Je klikt op je portret
image
Dan komt er dit menu tevoorschijn. Je klikt nu op wallet. Zo kom je in je wallet.

image

In je wallet klik je op steem bij mij staat daar nu 0 omdat ik alles al heb omgezet.

image

Je krijgt nu een menu kies nu powerup

image

Hier klik je op jouw beschikbare steem in het blauw en klik op powerup

Nu heb je je beschikbare steem omgezet naar steempower en kan je deelnemen aan commentaar en posten op jouw blog.

bandbreedte

Als je nog niet kan reageren kan het zijn dat je je bandbreedte hebt opgebruikt je kan dat hier controleren vervang alleen mijn naam met jouw naam.

Voor deze post zijn gegevens gebruikt van @jerrybanfield en @Folkert

Voor vragen kan je altijd terecht op de discourd channel van #alldutch

Sort:  

Goeie uitleg @greendelivernl waar onze newbie steemians veel aan hebben. Heb je bericht gedeeld. 👍🏻

Gedeeld op Facebook!!
Zeg een vraagje? Hoe zit dat nou met die bandbreedte?
Ik post geregeld, ik reageer regelmatig.
Vote op dingen die ik leuk vind, tot nu toe heb eigenlijk niet eens geweten, of gemerkt van die bandbreedte, wat doet dat nou precies dan?
Groetjes!!

De bandbreedte daar post ik nog een uitleg van. Ik wilde iedere dag een nieuwe post maken maar moet eerst de servers volledig up en running hebben. In het kort de bandbreedte is bedacht om spammen tegen te gaan. Hoe meer steempower je hebt hoe meer je kan posten. De ene keer heb je er meer van dan de andere dat komt door de algehele drukte op steem. Als het erg druk is dan heb je minder bandbreedte. Ik stel voor om in het begin je steem om te zetten naar steempower. Wanneer je delegeert dan verlies je je eigen bandbreedte daarom moet je nooit al je bandbreedte delegeren.

Aah op die manier, jaa ik zit er al sinds juni 2017 op ofzo.
Post alleen niet zo heel veel, maar toch al aardig wat steempower op gebouwd, zal er daarom wel niks van gemerkt hebben haha!
Thanks voor de uitleg!!
Fijne aaf!!