Trafik çilesi azaltılabilir mi?

in #blog6 years ago (edited)

Merhaba sevgili arkadaşlar,

Bu platformda ilk yazım ve ben yazı yazma acemiliği çekiyorum.Ney nerede? Nasıl olacak? Bakalım denemekte fayda var diyerek başladım.

Sizlere tatil yolculuğunda karşılaştığım (gidiş yolunda ve dönüş yolunda olmak üzere) trafik çilesinden bahsetmek istiyorum: Sizin de bildiğiniz gibi ya da tecrübe ettiğiniz gibi diyelim, bayramlarda büyük şehirleri adeta boşaltırcasına insanlar memleketlerine gitmeyi tercih ediyor ki herkesin izin dönemi birbiriyle hemen hemen aynı olduğu için, tatili aynı zaman aralığında başlayıp bitiriyorlar. Bu da doğal olarak; trafik çilesini gündeme getiriyor.

Giderken biraz şanslı olduğumu düşünüyorum: Neden derseniz arefe günü çalışmadım ve malum trafiğe pek takılmadım ama yine de yoğun olan trafikte çok da zaman kaybetmeden az da olsa normalde gittiğim sürenin üzerine çıkarak vardım memlekete. Ama dönüş yolu tam bir çile idi. Çünkü Samsun - Ankara yolu felç olmuş kıpırdamıyordu trafik. Sen sanarsın ki Kızılay Atatürk Bulvarında'sın. Yolun değişik bölgelerinde 3 veya 4 aracın karıştığı 3 adet trafik kazası olmuştu. Çok şükür tabi gördüğüm kadarıyla hiç birinde can kaybı yoktu hepsi de maddi hasarlı kazaydı. Benim burada dikkat çekmek istediğim 2 ayrı konu var.


Birincisi; çift şeritli, ayrılmış şehirler arası otoyolda insanlar bir sebepten ötürü kaza yapıyor. Bu bayram öncesi veya sonrası yoğunluktan gayet doğal. İnsanlık hali olur elbette, ama benim anlamadığım konu: Neden kaza sonrası araçları olduğu gibi bırakıyorlar? Kaza oldu mu evet oldu, yolun ortasında bu araçları bırakmanın, güvenlik şeridine çekmemenin ve o trafik yoğunluğunda yoğunluğun kat ve kat armasına neden olmanın sebebini anlayamıyorum. Aklım havsalam almıyor. Dediğim gibi 3 adet kaza gördüm üçü de maddi hasarlı, hem de gördüğüm kadarıyla çok büyük kaza değiller. Ama üç kazada da insanlar araçlarından inmiş bekliyor ki polis gelsin tutanak tutulsun. Hepimizde bugün akıllı telefon var, kaza sonrası fotoğraf ve video çekimleri ile kazanın sonucunu kayıt altına alabiliriz. Ben sanmıyorum ki trafik polisi bu duruma itiraz etsin, kabul etmesin. Ha burada şu can alıcı soruyu da sormadan edemeyeceğim: Neden şehirler arası otoyolda trafik polisleri motor kullanmıyor? Böylelikle o trafik yoğunluğunda kazanın olduğu, gideceği yere daha hızlı erişim sağlamış olur ve trafiğin daha çabuk açılmasına imkan sağlar.


İkinci konu ise;

Emniyet Şeridi:Otoyol veya bölünmüş karayollarında; trafik kazası, arıza halleri, acil yardım, kurtarma veya kaza incelemesi amacıyla kullanılmak üzere ayrılmış olan ve yol eksenine paralel oluşturulan yol bölümüdür.
Evet "Emniyet Şeridi" konusu. Yukarıda gayet net ve açıkça belirtiyor tanımında. Beklemeye tahammülü olmayan, saygısız, bencil, her zaman kendini düşünen insanlar sanki bu yollar kendilerine ayrılmışçasına kullandıklarına yine şahit oldum. O şeridin orada boş durmasına tahammül edemeyen, ne için yapıldığının farkında bile olmayan insanları görmek, onlarla aynı havayı teneffüs etmenin bana çok dokunduğundan söz etmek istedim. Gerçekten çok üzülüyorum kendi adıma, insanlık adına...

Sonuç olarak; 2 saatlik yolu 4,5 saatte geldim, yorucu bir yolculuktu ve yaşadıklarımı sizler ile paylaşmak istedim.

Hoşçakalın...


Posted from my blog with SteemPress : https://agememnon.timeets.xyz/2018/06/20/32/

Sort:  

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 21 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Teşekkür ederim @tryardim :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by agememnon from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.