Misiune … iti inmanez un ajutor! Primeste-l cu bratele deschise, te rog ….

in #blog5 years ago

Afunda-te in tine, in fiinta ta, in mintea ta. Rascoleste tot ce ai strans acolo, ca apoi sa sortezi ce vrei sa dai uitarii si ce vrei sa pastrezi. Aminteste-ti de momente dulci si amare, dar nu le uita pe cele amare, caci ele reprezinta motivatia ta de a continua sa ai momente dulci. Concepe o lista, cu ce iti doresti, cu ce poti sa ai. O lista cu ce deprinderi ai, nu ai si ti-ai dori sa ai, asa iti vei croi harta scopului tau.

Care este scopul meu?

Ei bine, eu mai intai nu am facut harta, nestiind cati pasi, cate etape sunt de trecut (desigur lucru prostesc din partea mea), caci nu imi stiam scopul, dar ceva ma indemna sa merg mai departe. Poate vei spune ca intuitia, dar nu, intuitia mi-am descoperit-o mai tarziu, dupa o autoeducare, disciplina si autodezvoltare personala, atunci a aparut ca din senin, cand m-am descoperit pe mine. Desi ma stiam de atatia ani, normal ar fi trebuit sa ma cunosc, dar nu a fost asa. Ce m-a manat sa merg mai departe nestiind scopul, sa aleg orbeste dar sa fiu atenta pe unde calc a fost sentimentul / starea pe care mi-l dadea fiecare pas, fiecare persoana, fiecare privire nou intalnita. Am patruns in domeniul acesta cu teama si fara a sti ce inseamna cu adevarat. Am purtat lupte cu mine inainte sa ajung inaintea voastra, m-am disciplinat din punct de vedere etic caci asta cere meseria in sine si m-am cizelat in gandire. Cine spune ca este un “teritoriu” usor de cucerit nu stie despre ce vorbeste, nu a trebuit sa duca lupte cu el ca sa se poata curata, sa intre cu pantofii curati intr-o noua zi ca si cum ti-ai desfacut desaga de frustrari acumulate, le-ai denumit, etichetat, sortat (cum iti spuneam la inceput) si pus la aer ca si cum te-ai vindeca.

Cu toate astea, suntem oameni, avem asteptari, avem dezamagiri, simtim durere, vorba aceea “platim taxe”…si noi mergem la supermarket si cumparam paine si d-ale gurii, numai ca misiunea este alta. Prima noastra obligatie este sa fim noi curati cu noi insine, sa empatizam dar pana la un punct caci vulnerabilitatea ne poate autosabota, trebuie sa fim umili dar sa nu simtim mila caci cel din fata se poate simti umilit intr-un fel, totul tebuie cu masura. Autocontrolul este principala valoare pe care trebuie sa o avem.

Si totusi, ce inseamna o harta a scopului?

Aceasta denumire am invatat-o de curand, nestiind ca deja urmasem pasii si ca sunt in ultima etapa dinaintea implinirii ei. Aceasta harta, acest drum il poti privi ca pe o implinire a sinelui tau.

Poate vei spune ca sinele, esti tu! Si da! Ai perfecta dreptate! Dar cat timp ti-ai acordat pana acum? Cat timp ai stat tu cu tine, sa te privesti, sa nu te judeci, sa nu te critici, sa nu iti aduci remarci dezastruoase ci sa te valorifici?

Cred ca tu esti mai intelept decat mine, tu poate ai deja un scop binedefinit dar nu stii pasii pana la el, nu stii cum sa treci prin luptele cu demonii tai, reminescentele unor relatii esuate, frustrarile “mostenite” de la parinti si toate acumuland conflicte in creierul tau. Ei bine, nu trebuie sa duci nici o lupta, ci doar sa te constientizezi, pe tine, acum!

Uite asa: raspunzand, in detaliu, pe rand la:

  1. Care este mediul tau?
  2. Ce comportament ai?
  3. Care sunt convingerile tale?
  4. Care sunt abilitatile tale?
  5. Ce valori ai tu?
  6. Care este identitatea ta? CINE ESTI TU?
  7. Care este apartenenta ta?
  8. CARE ESTE MISIUNEA TA?

La prima vedere, ai da un raspuns simplist, poate ai sari peste un punct, nu-I asa? Este dificil uneori sa rezolvi acest exercitiu singur, de aceea sunt aici si te pot ghida, trebuie doar sa-mi scrii si te pot ajuta. Dar in afara de aceste intrebari si raspunsuri esti sigur ca pentru scopul / misiunea ta nu ai si un pret de platit, un sacrificiu de facut, un compromis? La mine sa spunem este timpul, el poate fi dusmanul meu deseori caci nu imi ajunge uneori ziua sa fac ce mi-am propus, al tau care ar fi?

Cum vei stii ca ti-ai atins scopul?

Cum vei stii ca te afli pe un drum bun?

Unde vei gasi resursele de care ai nevoie?

Si cel mai important decat toate de mai sus; CARE SUNT RESURSELE PE CARE LE AI ACUM?

Vezi tu, nu pleci la drum inarmat caci nu pleci la razboi, pleci intr-o misiune pentru a-ti atinge un scop personal, un vis maret, o dorinta de indeplinit, deci nu ai nevoie de arme, nu este nevoie sa calci pe cadavre sa-l atingi. Ai nevoie de oameni in acest drum, nu te va ajuta sa fii un lup singuratic, caci informatia care este lucru de pretuit o afli de la oameni, o mana de ajutor o primesti de la semeni si un umar pe care sa plangi il vei gasi in apropierea ta. Nu te duce pe acest drum singur, caci atunci cand te vei abate putin de la el, din diferite motive : sanatate, sentimente, situatii, atunci cand se va intampla asta vei avea nevoie de sprijin si poate nu vei fi destul de puternic sa ti-l acorzi tu singur tie.

Iti doresc sa te inconjori de persoane care nu te incarca negative iar daca fac asta si nu realizeaza le poti semnala acest lucru, sigur aveti un lucru in comun si puteti incepe de acolo o discutie dar nu reprima ceea ce simti, exprima-te intr-o maniera armonioasa ca sa zic asa.

Daca ai nevoie de ajutor, ghid, eu sunt aici … doar scrie-mi si iti voi raspunde indata.

Te las cu bine!

CONSILIERE ON-LINE IN CONFORTUL CASEI TALE: click mai jos !

CONSILIER PENTRU DEZVOLTARE PERSONALA
TERAPEUT

LAVINIA TILINA

Varianta Audio:



Posted from my blog with SteemPress : http://laviniaterapeut.org/dezvoltare-personala/misiune-iti-inmanez-un-ajutor-primeste-l-cu-bratele-deschise-te-rog/