Z nienawiści do kobiet-reportaże Justyny Kopińskiej

in #busy6 years ago

Kopińska pisze tak, że lekturę trzeba sobie dawkować, inaczej siadasz do czytania i cię nie ma. Justyna Kopińska jedna z najsłynniejszych dziennikare śledczych z europejskim Pullizarem na koncie.

Ciepły wieczór rok temu, pewnie weekend, wybrałam się na zakupy do Kauflandu. Lubię się szlajać po tym sklepie, oglądać skrupulatnie to co jest na pułkach w poszukiwaniu promocji. Już prawie końce obchód, przy samej kasie widzę duży box wypełniony niedbale książkami z wielkim napisem 9,99. Cena na czerwono aż krzyczała, nie mogłam przegapić okazji na książkę za 9,99! Zaczęłam grzebać, już zrezygnowana całą stertą książek o fit koktajlach, bajek i romansideł na cokolwiek wartego uwagi. Na dnie okładka z czarnobiałym zdjęciem blokowiska i dużym napisem POLSKA ODWRACA OCZY. Wzięłam w ciemno zaintrygowana tytułem. Było warto ryzykować 9,99.
31961681_2088755237807309_4675147145228058624_n.jpg

Przyszłam do domu, rzuciłam zakupami i siadłam do czytania. Reportaże jakoś nigdy mnie nie pociągały do czasu poznania twórczości Kopińskiej. Czytałam na jednym wdechu, czekając, co pokażą kolejne linijki tekstu. Bardzo boli mnie cierpienie i krzywda innych. Najbardziej mierzi to, że odwracamy oczy. Kopińska docieka prawdy, czasem brutalnej obnażającej nasze ludzkie słabości. Nie wszystkie historie mają happy end, ale powodują wiele refleksji. Najbardziej pamiętam z książki rozmowę Justyny z żoną Mariusz Trynkiewicza, byłam oburzona tym, co czytam i powtarzałam na głos co chwilę, że to jakiś absurd co mówi jego żona…

Reportaże Kopińskiej to często tematy trudne, zamiatane pod dywan (dręczenie małych pacjentów szpitala psychiatrycznego czy tuszowanie spraw o zabójstwo.

Najnowszą książkę przeczytałam w dwa dni. Jeden reportaż poruszył mnie mocno, o księdzu pedofilu, który mimo wyroku sądu( i tak skróconego) nadal pełni służbę kościelną… Nigdy nie interesowałam się życiem Violetty Villas, a to wywiad z jej synem otwiera tę serię.

Kopińska nie osądza, docieka prawdy i sprawiedliwości. Reportaże to trochę scenariusze napisane przez życie. Nie boi się rozmów z mordercami i spraw, od których włos jeży się na głowie.
polska-odwraca-oczy1.jpg

źródło:https://czytamrecenzuje.pl/recenzja/596/polska-odwraca-oczy

Sort:  

very nice

Tag pl-ksiazki jest bardzo mile widziany.

Popraw literówki (i Pulitzera). :)