Steemit po česku I – přezouvat se nemusíte

in #cesky7 years ago (edited)

Co je Steemit?

Sociální síť inspirovaná reddit.com. Cílí na vytvářní originálního (!) obsahu, který oceňuje honoráři v kryptoměně Steem. Nemá ráda opisování. Nemá ráda pochlebování.

Co je Steem?

Kryptoměna, kterou si s trochou píle a úsilí vyděláte. Ale pozor. Je to trošku komplikovanější. Potkáte ji ve formě Steem Power, Steem Dollars a Steem.

Takže ještě jednou, co je Steem?

Nejlikvidnější varianta této kryptoměny. To znamená, že může být kdykoli a jakkoli použita k platbě či směně za jiné kryptoměny včetně Bitcoinu. Pro směnu jsou využitelné burzy kryptoměn.

A co je teda Steem Power?

Vaše investice do Steemit. Čím více Steem Power máte, tím větší váhu má vaše slovo v komunitě. Což se mimo jiné projevuje v hodnotě vašeho hlasu. Všimněte si, že někdo vám dá hlas v hodnotě dvou amerických dolarů a jiný sotva za dva centy. Rozdíl je právě v množství Steem Power, kterou mají hlasující nastřádánu. (O výjimkách a dalších specifikách si povíme v dalších článcích). Steem Power se vybírá velmi nesnadno, ale je lepší ji šetřit a střádat, pokud to se Steemit myslíte vážně.

No a ten Steem Dollar?

Aby vaše odměny za články zůstávaly konstatní a nepodléhaly výkyvům na trhu (poslední dobou hodnota Steem poskakuje mezi 1,5 a 2,2 USD za Steem, což je poměrně velký rozptyl), dostáváte fixní hodnotu ekvivalentní určitému množství amerických dolarů. Steem Dollars je možné převést na Steem a je jen na vás, který okamžik pro směnu vyberete (dá se na tom vydělat i prodělat), proměna však trvá tři a půl dne. Steem Dollars jsou však okamžitě použitelné při směně v rámci Steemit. Někteří členové za ně například nakupují ilustrace ke svým článkům od jiných, výtvarně zdatnějších členů.

A když to chci polopaticky?

Za psaní článků a sdílení obsahu získáváte Steem Power a Steem Dollars v určitém poměru. Myslím, že je lepší Steem Dollars proměňovat na Steem Power a ten, alespoň zpočátku, šetřit. Je to investice do budoucna. Můžete se samozřejmě rozhodnout své odměny pravidelně vybírat a dát přednost vrabci v hrsti než holubu na střeše. Každý má své preference.

A kdy si teda vydělám?

Každý příspěvek a komentář má sedm dní na sbírání hlasů a komentářů. Sedm dní tedy vydělává, pak je vám honorář za něj připsán. Příspěvěk je na Steemit i nadále, už ale negeneruje zisk.

Uvítám vaše reakce, dotazy, přání a připomínky. Další díly seriálu budou následovat. Pokud se vám text líbil, budu vám vděčný za hlas, komenář a/nebo sdílení (tlačítko resteem).

Díl druhý najdete zde.
Díl třetí najdete zde.
Díl čtvrtý najdete zde.
Díl pátý najdete zde.
Díl šestý najdete zde.
Díl sedmý najdete zde.

Sort:  

Veľmi pekne ďakujem za tento úvod, priznám sa som tu prvý deň a trochu mi trvalo zorientovať sa (anglicky mi tiež veľmi nejde). Ešte raz vďaka, idem pokračovať s druhým dielom :)

Výborný článek, který mi velmi pomohl, protože neumím anglicky a čtení FAQ je pro mně trochu kostrbaté.

Taky děkuju za článek a za doporučení strategie. Je super dostat informace takhle naservírované, než sám objevovat Ameriku metodou pokus-omyl.

článek mi moc pomohl se orientovat. Díky.

skvělý článek. dost mi to objasnil.
díky

zdravím. tak hurá do dalšího učení. díky za usnadnění prvních krůčků

Ahoj,zdravím všechny,dík za článek 😊

Jeeee děkuji moc, konečně jsem více v obraze. Dííík a ať se daří!

Parádní příspěvek a díky moc za vysvětlení základních pojmů! :)

Dobry shrnuti. Dik za napsani.

Hodně dobrá práce !! ;)

Mám pár dotazů (pokud jsem někde nečetla pozorně, tak se omlouvám)
-Jak lze posílat SBD jednotlivým uživatelům?
-Lze poslat uživateli soukromou zprávu?

  • Některé články u sebe nemají možnost Resteem jak je to možné?
    Díky moc

-Lze. V peněžence (wallet) jde poslat Steem i SBD.
-Nelze. Lze poslat komentář spolu s poslanou částkou. Tak jsem například napsal tobě. Ale komentář je veřejný.

  • Mělo by být nějaké časové omezení podobně jako u komentování (max. 1 komentář za 30 vteřin) nebo hlasování (max 1. hlas za 3 vteřiny). Zkus to později nebo mezitím sdílej článek někoho jiného.

Ohledne posilani zprav jinym uzivatelum je jeste jedna moznost. Vzit libovolny jeho prispevek a v nem mu tu zpravu napsat. Pokud sleduje kategorii Replies tak se mu tam zobrazi. Idealni je napriklad jeho prispevek kde se predstavuje.

Resteemovat nejdou nektere clanky, ktere jsou starsi nez tyden.

Jop, s tím resteemem jsem na to teď taky koukal a staré články už opravdu sdílet nejde.

Vďaka za vyčerpávajúci návod, dúfam že sa nám táto CZ/SK komunita rozbehne :)

Díky, člověk se pořád učí....

To že článok zarába len 7 dní som nevedel a dosť ma to mrzí :D

Díky za info, plno věcí mi pomůže!

Skvělej stručnej článek. Mám otázku. Když ti dám "lajk" tak odkud se sebere? A nebo tímto způsobem se tvoří nové coiny??

Jinak jsem si všiml, že na zdejší burze se pohybuje cena $0,37-$2,5 :D

Odměnu dostanu z reward poolu. Je podložená Steemem, který tu ukládáš ve formě nelikvidní Steem Power.

Na tržišti lze měnit Steem Dollar za Steem a opačně. Steem Dollar teď stojí skoro 9 dolarů a Steem něco přes 3, proto je aktuální kurz cca 0.37 SBD za Steem.

Ahoj a díky za informace...

Článek pro tupouny jako jsem já :D. Přečet jsem jich víc, ale až tady si myslím, že chápu fungování Steemitu...doufám teda :D. Jdu na druhý díl :).