Steemit po česku II – už jsem si ořezal tužku. Třikrát.

in #cesky7 years ago (edited)

Fajn. V minulém článku jsme si osvětlili ty nejzákladnější pojmy. Ale tohle téma je opravdu stěžejní.

Co a jak psát?

V anglicky psaných příspěvcích se řeší také kdy psát, respektive publikovat, aby výsledky tvůrčího úsilí přinesly největší ovoce. Protože tyhle články píšu česky, spekulace na téma kdy? si odpustíme (anglické články čte hodně obyatel USA a východní Asie. Spočítejte si sami, v kolik hodin našeho času se jim tak mohou věnovat).

Zase jsi hrozně ukacanej. Co a jak psát?

Omlouvám svou Steemitovitou upovídanost. Je třeba psát poutavě. Je třeba psát originálně. Je třeba sdělovat vlastní názory a myšlenky. Je dobré psát gramaticky a stylisticky správně, ale nad nějakou tou chybkou v angličtině leckdo mávne rukou. U naší mateřštiny je ovšem svižná a správná čeština výhodou. Budujeme přece českou komunitu, ne?
Pokud jde o výběr témat, věnujte se tomu, co máte rádi, a v čem se vyznáte. Je podstatné psát věci z vlastní hlavy a neopisovat. Na Steemit se mimo jiné objevují boti (automatické programy), kteří na vaše plagiátorství upozorní. A to i na plagiátorství v češtině, protože tihle boti - @cheetah a spol. - většinou srovnávají texty bez ohledu na jazyk, ve kterém jsou napsány.

No dobře, a jak nepsat?

Nekopírujte texty ostatních. Nepište nic, co vás samotné nezajímá. Nepište nic, k čemu nesnesete obsahovou nebo formální konstruktivní kritiku. Nepište o něčem, čemu nerozumíte. Ale hlavně: nekopírujte texty ostatních, to je alfa a omega, proto je v tomhle odstavci první a poslední. Plagiátorství zkrátka není na Steemit vítáno.

Klíčová slova? A jsou k nim nějaké zámky?

Haha. A já že jsem upovídanej? K textu je vždy vhodné doplnit jedno až pět klíčových slov podle obsahu článku. První by v naší nově vznikající komunitě mělo být „cesky“. Zbývající jsou na vás. Klíčová slova se píší bez diakritiky a jen malými písmeny. Stojí za to se nad nimi zamyslet, protože podle klíčových slov se na Steemit vyhledává a případně i odkazuje. Tenhle článek má hlavní klíčové slovo #cesky a následují #steemit, #steem, #navod a #rady.

Výstřižek.PNG

No jo, ale jak vlastně začít?

Komentujte. Chytře, poutavě, osobitě. Ale komentujte. Objevili jste se ve světě, kde vás nikdo nezná. A i když vypustíte do světa naprosto geniální a dechberoucí články psané perfektní angličtinou, nikdo si jich ani nevšimne. Proč? Protože jste nikdo. Ještě před publikací prvních výtvorů ukažte, co ve vás je. Zapojte se do diskuze pod články ostatních. Zaujměte. Nasbírejte čtenáře. Vyplatí se to.
Nebojte se sdílet články tlačítkem resteem. Přidávejte si do sledovaných autory, kteří vás zaujali, aby vám od nich nic neuteklo, a snažte se, aby někdo začal sledovat vaše příspěvky. Teprve pak je vhodné začít publikovat články. Nevyplácáte dobré nápady na texty, které si nikdo nepřečte.

dvojka.PNG

Tlačítkem Follow přidáte autora mezi své sledované. Tlačítkem Mute jeho příspěvky skryjete, nebudou se vám zobrazovat. Zvláštní šipka vedle tlačítka Reply (odpovědět) je Resteem - sdílení článku.

Bude-li mít tento článek ohlas, v dalším díle se podíváme na psaní článků a komentářů trošku praktičtěji. Vysvětlíme si podrobně, jak se počítají odměny za ně, a jak případně odměny co nejvíce zvýšit.

Díl prvý najdete zde.
Díl třetí najdete zde.
Díl čtvrtý najdete zde.
Díl pátý najdete zde.
Díl šestý najdete zde.
Díl sedmý najdete zde.

Sort:  

Procitam kousek po kousku...teprve si v hlave srovnavam postup svych kroku. Takze..diky za info..bodlo to!:)

Díky za super rady. Jsem rád, že se nemusím návody prokousávat v angličtině, a že je tak hezky servíruješ pod nos. Přeju hodně čtenářů a followerů!

Dííík moc godfish, angličtinu ovládám nic moc a tenhle návod je pro mne velkááá pomoc. Pač než bych to přelouskal sám v EN tak by uběhl půl rok. Dík a ať se daří!

jsem na tom úplně podobně. angličtinu ve větším zvládám jen s překladačem. :-)
ještě že jsou mezi námi takový šikovní lidi co jsou ochotní pomoct i ostatním.

akorát bych ještě dodal že tlačítko follow je skryté.
musíte kliknout na godfish dole pod článkem.

A pokud by vás zajímalo, jak si lovec neoriginálního obsahu @cheetah vede, mrkněte třeba sem: https://steemit.com/cheetah/@joshuaatiemo/cheetah-report-for-2017-06-29

Supr úvod, jen ty obrázky se mi nezobrazují :(

Používáš telefon nebo počítač? Jaký máš prohlížeč?

Počítač, teď při druhém načtení se mi už zobrazily. Chyba bude u mě. :)

pěkný článek, dobře se čte a je to zajímavé.
zase sem se naučil něco nového. :-)
díky

no paráda. dobrá rada nad zlato. v angličtině se naprosto nechytám, takže budu "lovit" né rybku, ale informace od ní ;-). díky

Češi infiltrují novou službu. :D Přijde mi zvláštní ovšem, že ti budou platit za obsah. Vždy je to naopak... :/

Možná je to zvláštní, ale je to fér. Mně už ve skutečnosti za obsah zaplatili. A v dalších 24 hodinách se mi proplatí dalších několik článků a komentářů.

Dik za clanek. Je nejake omezeni kolikrat muze clovek sdilet/resteem clanek? Resteemoval jsem tvoji jednu cast navodu a chtel jsem to udelat i se zbytkem navodu, ale ta sipka vedle Reply se mi nezobrazuje. A pritom na jinych clancich se ukazuje. Tusis proc?

O takovém omezení nevím, což ovšem neznamená, že neexistuje :)

Spousta věcí tu ale má časový limit, nemůžeš třeba dát dva hlasy za méně než tři vteřiny, komentovat vícekrát než jednou za půl minuty (nebo dvacet vteřin, tím si nejsem jistý) a přidat víc než jeden příspěvek za pět minut. Zkus ty články sdílet později, možná nelze sdílet dva texty stejného autora bezprostředně po sobě.

Využijem tento kanál, aby som Vás pozvala na zaujímavú prednášku slovenskej ťažiarenskej spoločnosti Mainhash :-) Celé sa to odohrá 24.8.2017 v Prahe, pozvaní sú všetci, ktorých zaujíma svet kryptomien, ich ťaženie, ale aj možnosti zhodnotenia vlastného kapitálu. Prednášať bude jeden z konateľov spoločnosti.

FB event: https://www.facebook.com/events/364656730616375/?fref=ts
O Mainhash: http://mainhash.sk
Otázky? Píšte mi na [email protected]

K tomu začínají psaní, tudíž komentování: před tím než něco napíšu je fajn se tu porozhlédnout se okolo. :)
Třeba díky tomu jsem si teď všiml, že jeden týpek už napsal reakci na událost ve světě a mě ušetřil práci. Už stačí jen poděkovat & reblognout. :)

Díky, anglicky neumím jen přes překladač...

Článek super, řeší konkrétní fungování a to se mi líbí. Akorát bych měl dotaz: Já osobně vedle svého tlačítka Reply nemám tlačítko Resteem, má taky někdo tento problém?

Tyhle návody jsou více než rok staré a vizuál Steemit se změnil. Někteří pak používají alternativní neoficiální platformy, já třeba busy.org. Tady vše funguje tak, jak má ;)

Články starší sedmi dní pak obvykle resteemovat nelze.

Hohohó, za tebe a tvé příspěvky jsem rád. Procházím momentálně údolím stínů nevědomosti člověka mimo IT oblast a díky tobě se možná i zorientuji kam že jsem se to dostal. Díky!