Memento mori..., Pamatuj na smrt...

in #cesky3 years ago

Nevím, jestli je to přímo komická příhoda, ale příhoda to rozhodně je. A něco z ní určitě plyne. Nebo aspoň já tam něco takového vidím, že by jako plynout mohlo...

Byl jsem v úterý na kardiologii. A už ve čtvrtek mi přišel dopis od Správy pražských hřbitovů, příspěvkové organizace. To je panečku rychlost! Ještě mi ani nepsala Správa sociálního zabezpečení, aby mi jako nabídla invalidní důchod... A rovnou hřbitovy!

Z dopisu se vyklubala zdánlivě nesouvisející věc. Končí mi nájem hrobového místa. Mám tam rodiče, část prarodičů, část praprarodičů... Mimochodem, plocha 2,55 m2 a chtějí za to 609,- Kč za rok. To jsou nájemní byty alespoň v Praze o hodně dražší, když to přepočtu na metr. Ale jaké jsou na Olšanech konec konců služby, že?

Ženě to ale přijde stejně drahé. Platí se 10 let dopředu. Bavíme se tu docela často o kryptoměnách. Ale o posledních věcech člověka moc ne. Já už teda myslím na kryptoměny míň než na to druhé... A samozřejmě přemýšlím i o té finanční stránce věci.

Tak teda žena říkala, že jestli proti tomu nic nemám, že mě nechá rozptýlit. Že nic proti pietě, že si je potom klidně ochotná dát někam třeba moji fotografii... Z věroučného hlediska je to ale opravdu jedno. Lidské tělo je jen taková masa biologického materiálu, který se časem promění na odpad. I kdybyste s tím tělem za života třeba cvičili pro zdraví, stejně s tím procesem nakonec nic moc nenaděláte.

Proč o tom ale píšu? Zarazil mě v dopise tento odstavec:"V případě, že došlo k úmrtí nájemce, je třeba vyřídit administrativu spojenou s přechodem nájmu na přepážce v úředních hodinách." (Adresa a hodiny.) To je jako dnes normální komerční korespondence?

Příklad: "Pane Nováku, dovolujeme si připomenout, že se blíží konec výpůjční doby knihy, kterou jste si u nás vypůjčil. Prosíme, vraťte ji. Pro případ, že byste byl mrtev, prosíme dědice, aby nás neprodleně kontaktovali, abychom zadministrovali vrácení knihy..."

Já tedy s komerční korespondencí moc do styku nepřicházím. Fakt se takhle podobně dnes píše? I v mailech? Nebo je to jen profesionální deformace hřbitovní správy? Jako když komerční oddělení lihovaru či pivovaru předpokládá, že všichni stávající i potenciální zákazníci jsou neustále opilí?

Ostatně... Kryptoměnář také žasne, že všichni okolo nejsou taky kryptoměnáři. A několik dětí ve škole se mě ptalo, co říkám vystupování naší reprezentace v... To jsem zapomněl. Myslím, že naše sborná někde právě teď hraje, nebo hrála, buď hokej, nebo fodbal. Nevím kde a o co. Což část školních dětí nechápe.

Stejně jako dost lidí nechápe, že nemám televizi, tudíž se na ní nedívám, a proto nemám ani tušení, jaké teď na které stanici běží seriály a o čem jsou...

Ale zpátky na hřbitov. Já jim těch 6.090,- Kč teda nacpu... Ale naposledy. Za dalších deset let, to ať si žena hrob zruší a co je vevnitř, ať si někde rozptýlí.

A teď to poučení. Já chápu dopis jako určité memento. Míň se věnovat pitomostem a víc se soustředit na duchovno. Už to mám konec konců za pár. A někde to vědí a posílají laskavé upozornění...

kraki-a.png

Sort:  

Upozornění je ještě v pohodě.
Kolega řidič, jež skonal ještě daleko před nástupem do penze. Čekala v únoru daňová povinnost s vlastnoručním podpisem.

!BEER


Hey @krakonos, here is a little bit of BEER from @xlisto for you. Enjoy it!

Learn how to earn FREE BEER each day by staking your BEER.

Tak když se to platí jednou za deset let, tak na to člověk snadno zapomene jako na smrt. A umře si a nikomu neřekne, hele, synku, za čtyři roky nám vyprší hrob. Takže s mrtvými nájemci se tam asi setkávají častěji, než třeba knihovníci s mrtvými vypůjčovateli.

To je ta profesionální deformace...

Mimochodem, tvůj článek mi připomněl, že já vlastně žádný hrob nemám. Teda mám pohřbené předky, ale jejich hroby si postupně převzali ostatní příbuzní z různých jiných rodinných větví, a já tak vůbec nevím, kde po smrti složím své kosti či popel. Popravdě řečeno, je mi to naprosto lhostejné.

!LUV