Deník začínajícího FX tradera - 22.8.2017 - několik knižních tipů

in #cesky7 years ago

Tak jsem se nám na 14 dní odmlčel. Skoro to mohlo vypadat, že jsem se svým záměrem seknul, ale ne. Jen se mi naskytla možnost se na chvilku vypařit z víru města do divočiny, takže jsem toho využil, sbalil stan, spacák, a prostě zmizel. :) Samozřejmě ale ani při toulkách přírodou jsem nezapomněl na studium. Pořídil jsem si totiž několik (snad) chytrých knih věnovaných tradingu.

 

Jako první do mé knihovny přibyla kniha Tradingem k bohatství (2006) od Dr. Alexandera Eldera - amerického (původně ruského) psychologa a tradera. Dr. Elder se zabývá třemi částmi obchodování - psychologií, money manegementem a a obchodními systémy. 

Jako psycholog dává velký důraz právě na psychologii obchodování - nejvíce mne zatím po prvním přečtení) zaujala myšlenka pohledu na forexové obchodníky jako na anonymní alkoholiky. Sám Dr. Elder údajně pokaždé, když se chystá obchodovat, začíná své obchodní sezení tím, že si přizná, že je „poražený“ a jen pracuje na tom, aby tato porážka nebyla fatální. Opravdu hodně zajímavá a silná myšlenka! 

Dále se věnuje popisu různých technických indikátorů (k těm se dostaneme i v Příručce začínajícího FX tradera) a způsobu, jak s nimi pracovat, nahlížet na ně a vyhodnocovat jejich signály. Poslední část knihy je věnovaná Money managementu. K té jsem se ještě pořádně nedostal, ale určité náznaky byly už v průběhu kapitoly věnované psychologii a obchodním systémům.

Další knihou, kterou jsem si pořídil, je kniha Cesta k úspěchu na burzovních trzích (2014) od Stevea Nisona. Na tohoto autora  odkazuje i Dr. Elder - konkrétně na jeho knihu věnovanou japonským svíčkovým grafům (o těch jsem se zmiňoval v 2. díle Příručky začínajícího FX tradera a určitě se jim budu věnovat i více). Tu se mi nepodařilo sehnat, ale jelikož Cesta k úspěchu na burzovních trzích je překladem jeho nejpopulárnější knihy, předpokládám, že nebudu litovat. Po zběžném prolistování můžu říct, že japonským svíčkovým grafům se zde věnuje opravdu důkladně.

Poslední zatím zakoupenou knihou je Vstupte do mé obchodní místnosti, opět od Dr. Eldera. Tato kniha vyšla později, než Tradingem k bohatství, konkrétně v roce 2008, ale u nás je, na rozdíl od té první je beznadějně vyprodaná. Naštěstí jsem na ni narazil na Aukru, tak jsem oprášil svůj starý účet a pustil se do aukce. Naštěstí jsem byl jediný, takže putovala za mnou. Takovou radost jsem ještě z vyhrané aukce asi neměl. :) 

Myslím, že studijního materiálu mám momentálně dostatek. Zároveň věřím, že získám i nějaké zajímavé tipy pro Příručku. :) Teď se jdu vrhnout na čtení, vy se mezitím můžete těšit na další setkání právě u Příručky. :) Zatím ahoj!

PR37N01

Sort:  

Diky za tipy na knizky!

Není za co. A asi doporučuju mrknout na Aukro na tu Obchodní místnost, myslím že tam byly ještě 2. ;-)

Warren Buffet Inteligentni investor? :-) Tu ted ctu ja. Je to takovy uvod do vseho.

Díky, mrknu na to. :)

Congratulations @pr37n01! You have received a personal award!

1 Year on Steemit
Click on the badge to view your Board of Honor.

Do not miss the last post from @steemitboard:
SteemitBoard World Cup Contest - The results, the winners and the prizes

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @pr37n01! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!