Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Anım [Cointurk 26. Projesi] akbas#9866

in #cointurk6 years ago

Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı:

-Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, 23 NİSAN 1920 de TBMM'nin açılmasının açılış yıldönümü nedeni ile bayram olarak kutlanmaya başlandı.Ulu Önder Mustafa Kemal ATATÜRK dünya tarihinde bir ilke imza atarak bu bayramı çocuk bayramı ilan etti ve çocuklara armağan etti.Dünyanın imrenerek baktığı bayramımız yıllardır ülkemizde kutlanmakta.


-Yeni projenin konusunu görünce çok sevindim.Hazır 23 nisan yaklaşırken tam isabet olmuş tebrikler.23 nisan birçok çocuğun çok sevdiği ve doyasıya eğlendiği bir bayramdır.Son zamanlarda eskisi kadar coşkulu ve heyecanlı kutlanmasa da benim çocukluğumda çok güzel kutlanırdı.Size 23 nisan ile ilgili bir anımı anlatayım.Sanırım 4.-5. sınıftaydım tam hatırlamıyorum 23 nisan gösterimiz olacaktı bizde 1 tane roman havasında toplu olarak bir gösteri hazırlamıştık ve onu sergileyecektik.Bu katıldığım ilk bayram olmamasına rağmen benim için ayrı bir heyecan teşkil ediyordu çünkü önceden hep şiir yada yazı okurdum bunda ilk defa dans edecektim hemde roman :) 23 nisandan 1 hafta önce toplu olarak giysi alacaktık belki hatırlayanlar vardır o zamanlar böyle kıyafetler 5 tl ise 23 nisanda 15 e satılırdı o derece fiyatı artardı. O zaman sadece babam çalışıyordu ve zamanında asgari ücret 700 tl civarında idi ev kira elektrik su vs. derken maddi anlamda sıkıntılıyız ama almamızda lazım. Bizimkiler zor zahmet bir şeylerden artırarak o giysileri aldık.Ama nasıl sevinçliyim nasıl mutluyum annem güzelce ütüledi o kadar heyecanlıyım ki parfümü bile geceden sıktım giysimin üstüne :) 22 nisan gecesi heyecandan yarım yamalak uyuduğumu hatırlıyorum.



-23 nisan günü geldi çattı sabahtan herkesi kaldırdım giyindim 2-3 saat kala tam takım hazırlandım çocukluk işte.Köyden dedemler geldi onlarla beraber okula gittik. Biz sınıf olarak sıraya geçtik klasik tören şiirleri konuşmalar vs geldi geçti sıra geldi çattı bize.Kalbim yerinden çıkacak gibiydi sınıfımız anons edildi biz alkışlarla yerlerimizi aldık ve müziği bekliyorduk.Sonra müzik geldi oynamaya başladık.Normalde oynamaktan utanan ben 2 dkka içinde kimseyi görmedim ve çılgınlar gibi oynadım.Hatta öyle ki annemler bile çok şaşırmış. Fotoğraflara baktığımda bu ben miyim diye sormuştum o derece.Ama maalesef şuan o fotoğraflar elimde olmadığı için temsili bir fotoğraf atıyorum :/


-Günümüzde birçok çocuk 23 nisan vb. günleri bayram coşku mutluluk yerine tatil olarak görüp seviniyor.Oysa ki bizim zamanımızda hiçte öyle değildi.Belkide günümüz teknoloji çağı olduğu içindir bilmiyorum ama 23 nisanda birçok internet kafe ve oyun salonu full doluyor.Buda günümüzde bayramlara verilen değeri daha doğrusu verilmeyen değeri gösteriyor.Lütfen çocuklarımızı 23 nisan vb. birçok bayramın anlaem ve önemini aşılayalım...

Sort:  

Merhaba @antalyali,

Yazınız @trdaily tarafından otomatik olarak seçildi. Ve @trdaily curation trail'i takip eden
@emrebeyler hesabından da oy aldınız.

@trdaily curation trail'e bu adresten katılabilirsiniz.

Yine görüşmek üzere! :)