Kaliteli Yaşam Senin Elinde Suistimal Etme

in #cointurk6 years ago (edited)

Kaliteli Yaşam Senin Elinde Suistimal Etme


Kaliteli yaşam deyince bir çok insanın aklına mal, mülk, marka geliyor ama ah bilseler ne çok yanılıyorlar. Kaliteli bir yaşam istiyorsan ilk önce sağlığın sonrada karakterin kaliteli olmalıdır. En başta sağlık, ben bunun değerini ne yazık ki 1 sene önce hastalığımı öğrenmeden önce anlamıyordum. Sağlığınız olmadıktan sonra dünya sizin olsun yinede yaşam kalitesini arttıramazsınız. 1 sene önce romatoid artrit teşhisi koyuldu ve 6 aydır bu hastalığın mücadelesini veriyorum. Dönüp arkama baktığımda hastalanmadan önce ki zamanlarım hayat kalitem benim elimdeydi ve o kalite benim için bir elmastı. Ama şuan yapmak isteyipte yapamadığım bir çok şeye engel bir hastalığım var. Her ne olursa olsun hayat kalitemi düşürmemek için elimden geleni yapıyorum. Bunu siz daha iyi yapabilirsiniz. Yaşam kalitenizi ayakta tutabilmek için beslenmeniz ve uykunuzu düzende tutmak şarttır. Bakın yapın demiyorum şarttır diyorum.

Kaliteli yaşamın başı sağlıktır

 Yaşam kalitenizi düşürmek istemiyorsanız hastalanmamak için kendinize çok iyi bakmalısınız. Bol bol sebzelerden ve meyvelerden b vitamini c vitamini ve b12 vitaminli gıdaları tüketmeye bakın. Günlük yaşam kalitenizi düşmemesini istiyorsanız sabah kahvaltılarınız özen gösterin.İnanın sağlığınız yerinde olmadığı zaman hayatınızda yaşam kalitesi çok düşüyor. Kendinize bol bol sağlıklı gıdalar takviye edin.

  1. Süt ve süt ürünlerini bol bol tüketin.
  2. Sık sık ellerinizi yıkamaya dikkat edin.
  3. Bol Bol su tüketmeye çalışın
  4. Limonu hayatınızda yada en azından çayınızdan eksik etmeyin
  5. Meyve tüketmeye özen gösterin


Stressiz gün geçirin

Bana göre sağlıktan sonra gelen şey strestir. Zaten stresli zamanlarınızda çok rahatlıkla hastalanabilir siniz. Kaliteli yaşam istiyorsak bize sağlık lazım, sağlık istiyorsak bize stressiz günler lazım. Hiç sanmıyorum bir şeylere stres yapıp sadece benim hastalandığımda . Eminim sizde de olmuştur. Gün içinde hiç yok yere bile moralimizi ufak tefek sebeplerden dolayı bozup strese girebiliyoruz. Bunu en aza indirmekte bizim elimizde. Mesela Ayşe bana şunu demiş Ahmet arkamdan şöyle konuşmuş demek yerine gidip Ayşe ile konuşabilir kendi kafamızda ki soruları tek başına değilde stres yaptığımız arkadaşımızla paylaşabilir sorunu çözebiliriz. 

  1. Kavga çıkacak olaylardan uzak durun.
  2. Sorunlarınızı tek başına çözmeye çalışmayın
  3. Hatalı olduğunuzda özür dileyin
  4. Kurgulama yapmayın
  5. Olumsuz olan şeyleri olumluda düşünmeyi çalışın


Elini taşın altına koy

 Yapmak isteyipte ama yapmaktan korktuğunuz şeyleri yapın. Mutlaka hepimizde vardır bu durum ama bizi bir yerlerde durduran sebeplerimiz vardır. Mesela korkularımız, olumsuz görüş açılarımız, öz güven eksikliğimiz bunları yaptığınız başardığınız zaman hayat kaliteniz artmış olur. Evet ben bunu yapabildim! Ben bunu başarabildim! Deyip kendinizle gurur duymalısınız.

  1. Cesaret edemediğiniz hobileri edinin
  2. Hakkınızı aramaktan asla korkmayın
  3. Hayalini kurduğunuz şeyleri hayalde bırakmayın ilk adımı atmaya başlayın
  4. Hatalarınızla yüzleşmekten korkmayın
  5. Her şeye rağmen yeni sayfa açın

Bu hayata sadece bir kez geldik. Önemli olan biz gittikten sonra arkamızdakilere neler bıraktıgımızdır. Bizden sonra bize örnek alacak kaliteli yaşama ve kaliteli karaktere sahip olabildiysek ne mutlu bize.

Kaliteli yaşam, kaliteli karakter sizin en büyük zenginliklerinizdir unutmayın!

Sort:  

Merhaba, ben #cointurk ekibi adına yeni başlatılan resteem projesini yürütüyorum.
Bu paylaşımınız rastgele olarak seçilen 10 bedava resteem yapılacak yazıdan biri olarak seçilmiştir.
Proje yazımıza buradanulaşabilirsiz.
Discord kanalımıza da katılmanızdan memnuniyet duyarız.

İçeriğiniz çok güzel olmuş, elinize sağlık. Upvote yaptım. Aynı projeye ben de katıldım. Destek verirseniz sevinirim :)
https://steemit.com/destektr/@bkatipoglu1/kaliteli-yasam-icin-ne-yapmaliyiz-cointurk-28-projesi-berhanktpgl-3082

Teşekür ederim destek oldum.