Artıları Ve Eksileriyle Kripto Para [Cointurk 27. Projesi] / fgeylani#2016

in #cointurk6 years ago

Merhaba Kriptoseverler ;
Havanın bahara büründüğü bu güzel günlerde gündemin (benim için) 27. Proje olması mutluluk verici.
Teşekkürler @kusadasi .Bu proje 3 temel maddeden oluşuyor. Fayda,Risk ve Kullanım.
Madde madde yazarak düşüncelerimi aktarayım ki yaklaşık 2 aylık bir Blockchain takipçisiyim.
()
-Hız. Evet bir çok işlem gibi hız ama sonuçta bir merkez kontrolünden geçiyor ve kontrole takılıyor. Ktipto dünyası merkez yok kontrol herkes. Yani her hangi bir kontole takılarak zaman kaybetmiyor*.
-Güvenlik. Bireysel olarak bir korsan saldırıya uğramadığınız sürece sistemin çökmesi neredeyse imkansız.
-Maliyet. Para üretme'den transfere çalışandan atm'ye kadar çok boyutlu bir külfet. Kripto parada ise yanlızca bilgisayarın insanca açık kalması :)
Riskler
Önce demeliyim ki ne desem içimden gelen cümleler değil :)
-Siber saldırılar diyorum. Bunu da açmak gerekirse sistemin değil sisteme ulaşmak için kullandığımız birimlerin hataları. (bakınız borsalara saldırılar)
-İCO süreci. İCO sürecinde toplanan paraların hiç olması olabilecek bir ihtimal
Kullanım
İşte mükemmel olan bu !
-Yukarıda bir kaç kere merkezsizlik dedim. Bunu merkez bankasından ibarek sanmayın. Hosting firmalarının büyük server'leride bir merkezdir.
Hosta para vermektense bilgisayarını bir parça host olması ve maliyetin kontrol merkezinin olmaması ? Kulağa da beyne de çok güzel ! (whitepaper'ında buna değinen bir kripto para vardı.)
-Kullanımı alışma süresinin zorluğu olacaktır inanıyorum. Şuan 30 yaş üzeri ve sanal cüzdan kullanabilecek kişi sayısı %50 yi geçmez diyorum. Sanırım tam olarak
kullanabilmek için kuşak değiştirmesini bekleyeceğiz.
-ATM'lerin elimize yakın noktalara erişme süresi.
Kullanım kısmı bitmez ama benim heyecanım biter. Hoşçakalın .

Faydaları
Görsel kaynak;
https://bit.ly/2jkj4t0