Ramazan Yardımlaşmak Demektir [Cointurk 30. Projesi] mecnunözcelik#0662

in #cointurk6 years ago (edited)
Yardımlaşma Ayı:Ramazan

Selam arkadaşlar bildiğiniz üzere Ramazan ayına girmiş bulunmaktayız hatta yarıladık sayılır.Ramazan ayı çoğu müslümanın dikkat ettiği hassas olduğu bir aydır.Tarihçesine neden bu kadarönemli olduğuna bakacak olursak ramazan ayının önemli olmasının en büyük nedeni Kuran-ı Kerim'in bu ayda indirilmiş olmasıdır.Dinimiz için büyük önemi olan kitabımızın indiriliş ayı tabiki de bizler için büyük önem arz etmekte.Bu ayda birçok ibadet ve güzellikler yapılmakta.Oruç tutmak zekat vermek gibi.Hatta bizim buralarda oruç açımı denen bir şey de yapılmakta.30 günün belki 30 ununda da gücü olan parası yeten akrabalar insanlar komşular vs. büyük iftar yapıyorlar.Ve iftarı camiden anons ettiriyorlar.Tanıyan tanımayan herkes gelebilir diye bence bu çok güzel bir davranış maalesef o kadar maddiyatım olmadığı için ben yapamıyorum.Ramazanda yardımlaşmak yardım etmek sadece iftar yapmak demek değil nakit para olur giysi olur aklınıza ne geliosa her konuda yardım yapılabilinir.Ramazan ayının yardımlaşma ayı olması buradan gelmektedir.İnsanlar birbirini tanısın tanımasın birbirlerine hep saf ve yardımsever yaklaştığı bu ayda birçok evsiz rahat etmekte birçok zor durumda kalan aileler nefes almaktadır



Gücü Olan Yardımda Bulunsun Lütfen

Arkadaşlar yaptığım yardımı anlatmadan önce sizden ricam şayet kendinizi ailenizi doyuracak kendinizi sıkıntıya düşürmeyecek maddiyatınız varsa yardımda bulunalım.İlla ramazan ile sınırlandırmayalım bu yardımları elimize 10 para geçiyorsa 1-2 sini hatta mümkünse yarısını yardıma bağışlayalım ki insanlar mutlu olsun insanlar zor durumdan kurtulsun ve sizde sevaba girmiş olun.Hem yardım edene Allah ettiğinin kat kat fazlasını verir unutmayın bunu.Benim yaptığım yardıma gelecek olursak aslında projeye katılsam mı katılmasam mı diye çok düşündüm çünkü ben yapılan yardımın gizli kalması taraftarıyım ve yazımın güzel ve uzun olmayacağını düşündüm için yazmadım yazmadım bugün yazayım artık dedim.

Eşimin İstanbul da yaşarken karşı komşuları varmış.Çocukluktan beri tanırmış ve hep bildik bileli fakirler ve zor durumdalarmış.Anne baba çalışıyormuş fakat evde 4 çocuk ve dededen kalan yüklü bir borç olduğu için baya zorluk çekmişler daha sonra kaza yapmışlar arabaları falan gitmiş arabaları sigortasız olduğu için hiçbir yardım alamamışlar üstelik otoyolda oluşan hasarı devlete ödemeleri gerekiyormuş.O da baya tutmuş anlayacağınız hayatları boyunca borç harç sıkıntı içinde yaşamışlar.Eşim anlatıyor da sokakta biri gofret falan verdiğınde onub saklayıp akşam yeriz dermiş.Sebebi ise her akşam yemek yapacak malzemeleri olmuyormuş.Bir de istanbul gibi bir şehirde yaşayınca bu durum 2 kat zorlaşıyor haliyle.Eşim dedi senin aklında birisi yoksa o aileye yollayalım hala daha parayaçok ihtiyaçları var dedi bende nereye versem diye düşünürken iyi dedim aslında başka bi tanıdığımız vardı ama eşimin anlattığına göre onların durumu daha vahim.Eşim hemen hala daha konuştuğu kız çocuklardan birini aradı hoş beş derken işte İBAN versene falan dedi o da anladı sanırım hayır falan dedi.Baya bir eşimle olur olmaz kavgasını yaptılar daha sonra kabul etmezsen yeminle konuşmam deyince mecburen kabul etti kızcağız.

Hemen atmye gittim.Hesaplarına belli bir miktar havale yaptım kızcağız o kadar mutlu oldu ki ettiği dualar sözler ses tonu falan evet yüzünü göremiyordum ama gözünün dolduğuna emindim.Ve bu durum beni bir mutlu etti anlatamam size.Hayatımda belki hiç görmeyeceğim tanımadığım birine büyük bi yardımda bulundum ve o insanları mutlu etti.Bu beni oldukça duygulandırdı ve mutlu etti.Fotoğraf çekmedim çünkü İBAN vs derken sıkıntı çıkar diye şey yapmadım bide miktarın görünmesini çok istemedim umarım anlayışla karşılarsınız.

-31.PROJE: Tekrar sokak hayvanları ile ilgili olabilir bence.


Sort:  

Congratulations @mecoo! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

Click here to view your Board

Do not miss the last post from @steemitboard:

Carnival Challenge - Collect badge and win 5 STEEM
Vote for @Steemitboard as a witness and get one more award and increased upvotes!

Congratulations @mecoo! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

Use your witness votes and get the Community Badge
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!