Nerde O Eski Bayramlar! [Cointurk 26. Projesi] kvmanmert#0796

in #cointurk6 years ago
  • 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI;


Herkese selam 26.projenin konusunu görünce çok mutlu oldum.23 Nisan benim için en önemli bayramlar arasında tutuyorum.23 Nisan benim ve birçok insanın olduğu gibi coşku ve mutluluk demekti.Gerçi şuandaki gençlikte yada çocuklarda o coşku ve heyecanı göremiyorum ama olsun.Ne olursa olsun kaç yaşında olursam olayım 23 Nisan benim için ayrı bir güzel.Hatta bazı 23 nisanlarda youtubeden 23 nisan organizasyonlarını izliyorum.Yada okullara gidip o heyecanı yaşamak istiyorum.


23 Nisan yukarıdaki paragrafta da belirttiğim gibi benim için unutulmaz anıların ve hatıraların olduğu  günlerdi hala daha öyle. Birgün 23 nisan sabahı yine kalktım köyde duruyoruz o zamanlar 23 Nisanda köyümüzün muhtarı Rahmetlik Hasan amca köyeirtirdi dönme dolap getirti rdi.Bizde sabahtan siyah önlüklerimizi giyer ilkönce okula gider Saygı Duruşunu sonra İstiklal Marşımızı daha sonra andımızı okuduktan sonra müdür ve öğretmenlerimizin konuşmalarını dinlerdik. Daha sonra ise şiir ve türküler ile eğlenirdik.Ama herkesin aklında köye gelecek olan dönme dolap vardır.Hatta öyle ki şiir okuyan çocuklar şiirlerini çok hızlı okumaya çalışırdı sırf erken bitsin de dönme dolaba gidelim diye.Yine böyle bir 23 Nisanda okulda bahsettiğim şeyler oldu ve öğlene varmadan tören bitmişti.Okulumuz köyün çukurunda kalırdı ama o yokuşu dinlemeden koşa koşa 200-300 metre yokuş çıktık. Köyümüze yılda 1-2 sefer geldiği için aylarca para biriktirirdim dönme dolaba binmek için.Her neyse o yokusu kosa koşa çıktık sonra dönme dolapcı amcaya parayı verip 2 haklık binmek istedimi söyledim.İlk bindiğimde hiçbir sorun yoktu o kadar mutluydum ki o dönme dolaba binerken sanki uçuyormuşum gibi hissettim.Sonra indim biraz bekledikten sonra 2. tura bindim yine aynı şekilde eğlenirken elim demire sıkıştı amca aniden durdursada parmagım biraz ezilmişti baya bağıra bağıra ağladım köyün ortasında.Amca çok üzüldü ve magcup oldu.Çocuguz ya işte sana bundan sonra istediğin zaman dönme dolaba binmek serbest dedi hemencecik susuvermiştim.Aslında çok acıyordu parmağım ama o dönme dolap aşkı ile susmuştum.Şuan bunları düşünürken bile duygulanmamak elde değil...


Fakat son zamanlarda baktığımda her çocuğun elinde bir telefon tablet yada bilgisayar derdinde.Ne 23 Nisan nede başka bir şey umurlarında. Biz büyükler olarak çocuklarımızı milli değerlerini güçlü tutmalıyız onlara bu vatan ne zorluklar altında kazanıldığını anlatmalıyız.Ve 23 nisan gibi tatillerde teknolojıye sarılmak yerıne sosyalleşmek ve günün anlam ve önemine uygun aktivitelere yönlendirmeliyiz.Hep diyoruz ya nerde o eski bayramlar aslında uzak değil yeni nesli nasıl yetiştirirsek o bayramlar geri gelir...


Herkesin 23 Nisanı kutlu olsun!