100 Günlük Hareketli Ortalama (Hma100) Al-Sat Sinyali

in #cointurk6 years ago

Daha önceki yazılarımda da bahsettiğim üzere genelde ayı-boğa piyasasını, yani genel düşüş ya da yükselişleri tahmin edebilmek için kullanışı oldukça basit olan Hma100 (100 Günlük Hareketli Ortalama) indikatörünü kullanıyorum. Kendi yaptığım alış satış örnekleriyle güncel #altcoin grafikleri üzerinde basit bir şekilde anlatmaya çalışacağım. Örnekler fazlalaştırılabilir ama açıklamalarıyla birlikte 3 farklı örnek çıkardım. Şimdi teker teker grafiklerimizi inceleyelim.

Çizimler için tradingview sitesini kullanıyorum. Genel anlamda 4 saatlik ve günlük durumlara bakmaya çalışıyorum. Kullandığım indikatörler en iyi bu aralıklarda sonuç veriyor. Daha sonra diğer indikatörleri de detaylıca anlatacağım. Ama HMA100 için mutlaka günlükte bakıyoruz. #ICON grafiğinde kendime yükseliş trendi belirliyorum. Bu trend çizgileri Hma100 ile birlikte kullanıldığında daha iyi sonuçlar veriyor. Bakın 29k civarında trend çizgisine değip yukarı sektiğinde hma100 üzerinde olduğu için alıyorum ve bekliyorum. Yükselirken düşüşler de oluyor ama korkmuyorum çünkü hma100 üzerindeyim. 20 gün kadar sonra tepe yapıyor ve inişe geçiyor. Bu noktanın tepe olduğunu anlamak zor. Beklemek zorundayız: gerçekten düşüyor mu? Evet hma100 altına indi. Düşüyor ve kardan zarar ederek 39 k civarında satıyorum. Yaklaşık 20-25 gün içerisinde %35'lik bir kâr elde edebiliyorsunuz.

001.jpg

Şimdi #kmd #KOMODO altcoinine bakalım. Burada trend içerisinde çoklu alımı göstereceğim. Gayet hacimli bir şekilde 32k civarında hma100 üzerine çıkıyor. 54k civarında tepe yapıyor elimdekilerin bir kısmını bu civarda satıyorum ve kalanı için bekliyorum. Nasıl olsa hma100 üzerindeyim endişe etmeme gerek yok. Yatay gidiyor, düşüyor ve hma100 çizgisinden yukarı sekiyor. Sabrettiğim için şanslıyım çünkü oldukça düşük bir kârla satmak zorunda kalacaktım. Bu defa fırsatı kaçırmamak için 48k civarına ulaştığında elimden kalanı çıkarıyorum. Çünkü hma100 bir kere test etti ve yine edecektir. Ve evet ediyor ama sonra ne oluyor? Aşağıda sağlam şekilde yukarı sekiyor. Bir şans ve evet risk ile tekrar 34k alıyorum, sonra hma100 aşamadığını görünce 39k satıyorum. Gördüğünüz gibi basitçe takip ederek %50 ve %10'luk iki kârlı işlem yaptık.

002.jpg

#wtc #walton a bakalım. Hma100 çizgisinde seken ve üzerine uzun gövdeli mumlar bırakan Walton'u trendi de aşmasını bekleyerek 95k civarında yakalıyoruz. Müthiş bir yükseliş ve ardından tepe gördükten sonra hma100 altında iniyor. Teyit için bekliyoruz. 270k civarında elden çıkarıyoruz. Burada kendini 4'e 5'e katlayan bir durum var. Nerede çıkarsanız çıkın kâr aslında. Ama ben stratejime sadığım. Hma100 çizgime güveniyorum ve onu takip ediyorum. Sağlamcıyım. Sonra düşen fiyat 145k civarında tutunuyor ve aniden hma100 üzerine çıkıyor. Dediğim gibi 3-4 mum bekliyorum. Ve iyiki beklemişim çünkü bu bir tuzakmış. Daha düşükten 125k civarından alma fırsatı yakalıyorum. Ama Walton bir türlü tam anlamıyla hma100 altında inmiyor, trend çizgisinde tutunuyor. Bekliyorum. Her türlü yine kârdayım.

003.jpg

Gördüğünüz gibi biraz pratikle uygulaması oldukça basit bir yöntemdir. Günlük grafikte baktığımızı unutmayın! Yani sabırlı olmak zorundasınız. Buradaki grafiklerde neredeyse 3 aylık mumlar var. İyi yatırım eğlenceli değil, sıkıcıdır. Dilerseniz elinde tuttuğunuz coinler için uygulama yapabilir ve pratik kazanabilirsiniz. Yatırım için hma100 çizgisini yukarı kesmiş ve yükselen trend üzerinde en az 2-3 mum bırakmış projeleri arayabilirsiniz.

Sort:  

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by oykumaral from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.