Mübarek Ramazan Hoşgeldin Evlerimize [Cointurk 30. Projesi] ridvan#2430

in #cointurk6 years ago (edited)
  • Ya Şehr-i Ramazan Hoşgeldin Evlerimize


-Ramazan Müslümanlar için sabrın ve nefsine hakim olmaktır. Müslümanlar Ramazan ayı geldiğinde gerek bedenen gerek ruhen kendilerini Allah için yemeden içmeden ve kötü davranışlardan uzak durmak anlamına gelmektedir.Gecenin belli bir saatinde Müslümanlar uyanır ve "sahur" adı verilen vakitte öğünlerini yiyerek niyet ederler ve "iftar" adı verilen vakit gelene kadar yemek ve icmekten uzak dururlar.Bu zamanda da sadece aç kalmak değil nefis ve kötü davranışlardan da kendini uzaklaştırması gerekir.Bu ay Müslümanlar için önemlidir çünkü bu ay için "bin aydan hayırlı ay" olarak geçer.Ayrıca Müslümanların kutsal kitabı Kur'an ı Kerim ' in indirildiği aydır.Kuran-ı Kerim in indirilmesi demek müslümanlar için çok önemli bir olay olduğu için bu ay kalan 11 aydan faklıdır bu yüzden 11 Ayın Sultanı adı verilir.

-Teravih adı verilen namaz da bu ayda kılınır. 20 rekat süren bu namaz cemaat ile kılınması daha hayırlıdır.Bazen insanlar iftarlarını beraber açmak için toplanırlar ve hep beraber oruçlarını açıp hem dostluk bağlarını kuvvetlenririp hem de ibadetlerini gerçekleştiriyorlar.Ramazan ayı başlı başına hayırların olduğu iyiliklerin ve güzelliklerin olduğu bir aydır.Dinimizce büyük sevap olan yardımlaşmak bu ayda daha da sevaptır.Son olarak ise Ramazan ayında Kadir gecesi vardır ve Kadir gecesi bilidğiniz gibi 1000 Aydan daha hayırlı bir gündür.



  • Yapılan Hiçbir Yardım Karşılıksız Kalmaz


-Ramazan dediğim gibi yardımlaşma ve iyilik yapma ayıdır.Ramazanin yardımlaşma ve toplum bağlarını kuvvetlendirme gibi de bir yanı vardır. Yardıma ihtiyacı olan insanlara yardım edilir.Zekat adı verilen bir yardım türü ile yardıma ihtiyacı olan insanlara yardımcı oluyoruz.Biz bizim mahallemizde oturan 40 yıllık hayat eşini kanser yüzünden kaybetmiş olan Muharrem Amca'ya iftarı için yetecek 1 haftalık erzak ve içecek yardımı yaptık.Komsularimiz da battaniye kıyafet ve maddi yardım yaptılar. Bunu yapmak için önce büyük market zincirlerinin  yardım kolilerini düşündüm sonra bu kolilerin çok pahalı olduğunu ve verilen paraya daha az malzeme veriyorlardı.Bende daha küçük bir market zincirinden aynı paraya daha fazla malzemeyi alıp evine götürdüm.Tabi düzgün bir koli bulamayınca geçen seneden kalan yardım kolilerinden birinin içine doldurdum aldıklarımıNormalde ayni parayla daha az sey alacakken biraz arastirmadan sonra daha ekonomik ve daha yardimli birsey ortaya cikti.

-Resimde gördüğünüz koli ve içindekiler tam olarak götürdüğüm gibi değil daha sonradan içine daha farklı şeyler de ekledim nedense gözüme az göründü koli büyük olunca.Maddi boyutuna gelecek olursak sen ben ne zekat veriyorsak ortalama o civarlarda tuttu biraz vereceğim miktarı geçti fakat helali hoş olsun amcamıza.Koliyi götürüp amcamıza verdim.Başta mirin kırın etse de duygulanip zekatimizi kabul etti.Baya bi hayır dualerı etti sarıldı gözleri doldu ağladı falan.Eşinden bahsetti adam ortalama 70 yaşında ama hala daha aşkı sevgisi ilk günkü kadar taze ve beni bu çok etkiledi.Bende gerek yaptığım duygudan mutluluk gerekse amcanın duaları ve anlattıkları yuzunden duygulansamda karma karışık duygular yaşadım ama iyi ki de yaşadım çok güzel bir histi.Aynı şekilde butun mahalleliler de aynı şeyi yaparak Muharrem Amca'ya destek ve yardımcı oldular. Ramazanan yardım ayı ve birlik beraberlik ayıdır.Sizde elinizden ne geliyorsa iyi kötü yardım edin benim maddiyatım yok borçluyum harçlıyım bahanesi arkasına saklanmadan elimizden ne geliyosa yapalım.Unutmayalım ki kötünün kötüsü var.Şükür edelim.


Gelecek konu aynı şekilde yardımlaşma olabilir.

Sort:  

Congratulations @ridvanst! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

Click here to view your Board

Do not miss the last post from @steemitboard:

Carnival Challenge - Collect badge and win 5 STEEM
Vote for @Steemitboard as a witness and get one more award and increased upvotes!

Congratulations @ridvanst! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

Use your witness votes and get the Community Badge
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!