Stres Hakkında [Cointurk 19. Projesi] [saliko#3691]

in #cointurk6 years ago

Herkese merhabalar arkadaşlar makaleme başlamadan önce şunu belirtmek istedim. Olaya biraz farklı yaklaştım, farklı bir anlatım sunmaya çalıştım umarım beğenirsiniz.

"0"(sıfır) etkisiz midir ?

Şöyle bir açıklamada bulunayım sizlere. Geçirdiğimiz günleri ele alacak olursak çoğu günlerimizde stres kavramı bulunmaktadır. Bazen aylarca etkisinde kalırız. Peki geriye dönüp düşünelim ne için stres yapmışız. Çözüm aramış mıyız ?
Herkesin zor günleri olur, herkesin stresli günleri olur fakat bizim yapmadığımız(yapamadığımız demiyorum) olay şudur:
Herkesin hayatı sorun sıkıntılarla geçmektedir. Kimileri bu sıkıntılarla çözüm bularken, kimileri çözüm bulamaz. Öncelikle çözüm odaklı olmamız gerekiyor en önemli kısım budur.
Sters ve sıkıntılarına çözüm bulanlar çözüm odaklı olanlardır. Sters ve sıkıntılarına çözüm bulamayanlar ise yenilgiyi kabul edenlerdir. Şöyle düşünelim madem sizi rahatsız eden düşünceleriniz var sizleri strese sokan düşünceleriniz var neden kendinize eziyet etmek istersiniz ki ? Çözüm odaklı olan insanlar stres ettikleri konular için çözüm ararlar ya da o stresi kafalarından atmak için farklı aktiviteler yaparlar. Yenilgiyi kabul etmeyin arkadaşlar, hemen pes etmeyin, kötü düşünceler içerisinde dört duvar arasında sıkışmış gibi kalmayın. Şöyle bir örneklendirme yapalım hep beraber. Sizce 0 etkisiz midir ? Hep beraber inceleyelim.
1 sayısının soluna sıfır atarsak 0.1 olur. Peki sağına sıfır koyarsak ? 10 olur. Bizdeki olay ise tam anlamıyla budur. Şimdi şöyle düşünelim. 1 sayısı biz olalım, 0 sayısı sıkıntımız, sıkıntılarımız, dertlerimiz. Solumuz stresi kabul etmek olsun, sağımız strese çözüm bulmak olsun. Dertleri solumuza atarsak yani üzerimizdeki tüm dertleri, stresi kabul edecek olursak 10'a bölünürüz ve paramparça oluruz. Ne zaman toparlanacağımız ise meçhul. Peki dertleri sağımıza atacak olursak yani 1'i 10 yaparsak o yaşadıklarımızı, düşündüklerimiz, streslerimizi kötü değilde iyi olarak değerlendiririz. Streslerinize çözüm odaklı olun, eğer çözüm odaklı olamıyorsanız farklı şeyler yapın., kafanızdan yok olmasını istiyorsanız ilk önce yapmaktan zevk aldığınız şeyleri yapabilirsiniz. Kendinizi mutlu hissedeceğiniz şeyler.
-Kitap okumak
-Film izlemek
-Gezmek
-Şarkı söylemek
-Sohbet etmek vs.

Kendimden örnek vermek istiyorum. Çok değil 1 hafta önce bir kaç şey yüzünden canım sıkıldı. Baya dalgın olduğumu hissettim ve çözüm odaklı yaklaşmaya koyuldum ve yemek yapmayı çok sevdiğimden pizza yapmaya karar verdim. Yaklaşık 1 saat 30 dakika boyunca oyalandım ve o süre zarfında ve sonrasında stres ettiğim şeyin tamamıyla kafamdan yok olduğunu farkettim. Ayrıca yaptığım pizzanında fotoğrafını atayım :)

3.jpg

Arkadaşlar hiçbir zaman dertleri solunuza atmayın, sağa atın 10 olun. Kitap okuyun, çay için, kahve için, film izleyin, çikolata yiyin, gökyüzünü seyredin, denizi seyredin, yemek yapın, yeni bilgiler edinin ama her şeye rağmen mutlu olun. Okuduğunuz için teşekkür ediyorum. :)