Stres mi? O'da Ne? [Cointurk 19. Projesi] [schw4rz#2789]

in #cointurk6 years ago

Stres ile başa çıkmanın yollarından ziyade insanın kendi dünyasında neler yaşadığı ve nasıl çözümler ürettiği ile alakalı tecrübelerini paylaşması daha mantıklı olacaktır bence.

Engeller her zaman vardır insan hayatında. Kimi ciddiye alır psikolojik olarak kendini daraltır bunaltır kimi de bu ne lan ben neler gördüm der eski yaşanmışlıklarına istinaden. Halbuki aynı yollardan oda geçmiştir.

İnsanın; aile hayatı, normal ya da sosyal hayatı, eğitim hayatı, iş hayatı vs.. vs.. diye saymaya başlarsak eğer zaten başlı başına stres yaratmış oluruz. Bunların hepsini bir kenara koyup sadece inanca odaklanırsak eğer “kulluk” ve “iman” dediğimiz zaman, ne stres kalır ne de sıkıntı.

Bende hepimiz gibi zamanında çok stresli dönemler yaşadım hepsinde farklı çözümler ya da tecrübeler elde ettiğimi düşünüp kendimi ve çevremdekileri kandırmışım. Bazı arkadaşların belirttiği gibi spor yada farklı etkinlikler anlık çözümler yaratabiliyor ama devamlılığı yoksa eğer yeniden başladığınız noktaya geri dönebiliyorsunuz. Bu etkinliklerin yerine daha kolay erişilebilirliği olan aile içi bağları sıkılaştırmak, hoş sohbet muhabbet ve çocuklarla geçirilen cıvıltılı saatler ve vakitler bence dışarıda aranılan saadetten çok daha etkili olur.

Kısaca çözüm ne diye sorarsanız kişisel olduğunu düşünmüyorum bu çözümün genel olması gerekiyor. Koşulsuz şartsız iman etmek. Kendinizi Kur-an’ı Kerim’e bırakın, Allah’a teslim olun, Peygamber efendimizi sevin, abdest alıp Namaz kılın. Bunu canı gönülden isteyin eğer içinde bulunduğunuz stres sıkıntı zorluk darlık adı ne haltsa eğer kurtulmazsanız birşey bilmiyorum. İşte bu en büyük tecrübe.

Saygılar.. Schw4rz

Dipnot: The Secret - Sır / Rhonda Byrne bunada ufak bir göz atın. :)