23 Nisan Bir Milattır [Cointurk 26. Projesi] yakup34#9051

in #cointurk6 years ago (edited)


Milli bayramlar bu ülkede yaşayan bu topraklarda yatıp kalkan bu toprakların mahsulunu suyunu ıcen her ınsanın kutlaması gerektiği saygı duyması gerektiği bayramlar olduğunu düşünüyorum.Bu bayramlardan biri olan 23 Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramı'nın bence anlamı daha bi farklı.Neden diye soracak olursanız hem ılan edılıs nedenı hemde kıme armagan edıldıgı cok buyuk onem arz etmekte.23 Nisan 1920 de TBMM nin açılması ile birlikte atatürk bu günü bayram ilan edip adını da "23 Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramı" koyup tüm çocuklara armagan etmiştir


23 Nisan ile ilgili anıma gelecek olursak benim 23 Nisan anım biraz kötü aslında şuan düşündüğümde gülerek hatılıyorum ama o zamanlar için baya kötüydü. Ben sigaraya içmeye orta okulda başlamıştım.(HER NE KADAR ANLIŞ OLDUĞUNU BİLSEMDE) 23 Nisan olduğu için klasik okul törenleri vs vardı okulumuzda.Bizde arkadaslarla beraber para toplayıp ortak sıgara paketı almaya karar vermıştık.Herneyse ben bıraz yasıtlarıma gore ırı oldugum ıcın paketı bana verır dusuncesı ıle ben almaya gıtmıstım megersem bakkal babamın tanıdıhıymıs benım haberım yok bana guzelce sıgarayı verdı hatta 50 krş eksık olmasına ragmen tamam dedı.Şüphelensen ya işte benimde işime gelmişti.Adam babamı arayıp haber vermış babama arabaya atlamıs gelmıs.Bizde o zamanlar sıgarayı saglık ocagının arkasıında kullanılmayan bır kapı vardı orda ıcıyorduk.Bız boyle oturup sıgara ıcerken bırı gencler atesınız varmı dedı bırı bende gel var abı var dedım dondum bı baktım babam ne dıcemı bılemedım. Hemen eve dedı kosa kosa korkudan eve 1 dkkada vardım sanırım.O gun bıraz babam kulagımı cekmıstı.Ve birsürü nasıhatta bulumustu.Gercı suan hala daha sıgara ıcıyorum orası ayrı.O gunden sonrada sıgara içtim ama hep gizli gizli içtim bazen haftalarca içmedim bile olmustu.23 nisanda hayatımda en korktum anlardan bırını yasadım dıyebılırım.



Burdan kucuk kardeslerımıze seslenmek istiyorum biz ettik sizler etmeyin.Böle bazı milli ve dini değerlerimizi kötü alışkanlıklarımıza alet etmeyin.Milli ve dini bayramları nasıl olması gerekıyorsa öyle kutlayın.Ve konu ile alakası pek yok ama mumkunse sıgaraya baslamayın ılla ıcıcem dersenızde resıt olmayı bekleyın benden size en büyük tavsıye.