Ramazan da Sizde Yardım Edin [Cointurk 30. Projesi] yakup34#9051

in #cointurk6 years ago (edited)
  • Mübarek Ramazan Ayı

Hoşgeldin 11 ayın sultanı Ramazan!Öncelikle herkesin Ramazanını kutlarım. Ramazan ayı birçok iyilik ve güzelliğin olduğu sevapların işlendiği oruçların tutulduğu ve zekatların verildiği bir aydır.Ramazan ayı İslam dini açısından oldukça büyük bir öneme sahiptir bunun sebebi ise Ramazan ayında peygamber efendimiz Hz. Muhammed'e Kuran-ı Kerim indirilmeye başlanmıştır.Bu sebepten ötürü islam dininde büyük önem verilmektedir bu aya.Bu ayda dediğim gibi birçok iyilik ve güzellikler olmakta ve yapılmaktadır.Bunların arasında oruç tutmak zekat ve fitre vermek de vardır.Konumuz yardımlaşma yardım etme olduğu için sizlere bugün yardımlaşma konusunda birkaç fikir ve açıklamada bulunacağım ve sizlere yağtığım yardımı anlatacağım.Yardımlaşmak gerek dinimizce gerekse insanen bizim yapmamız gereken asla bırakmamamız gereken davranışlar arasında yer almaktadır.Yardımlaşma insanlar arasında ki ilişkileri güçlendirmesinin yanı sıra birçok kişiyi de mutlu etmektedir.Hem verenin hem alanın mutlu olduğu bu davranışta herkesin yardımlaşmaya olduğundan daha fazla önem vermelidir.



  • Ramazanda Yardımlaşalım

Ramazan ayı bir önceki paragafta da belirttiğim gibi birçok iyiliklerin ve güzelliklerin olduğu bir aydır.Ramazanda yardımlaşmak insanlara yardım etmek gerek maddi gerek manevi anlamda yardımda bulunmak çok güzel birşey olmasının yanı sıra mutluluk verici birşeydir.Biz her Ramazan da yaptığımız yardımı bu Ramazanda da yaptık Allah'a şükür.Bizim köyümüzde bir aile var 2 tane çocukları kendileri ve babaannelerine bakıyorlar.Ailedr tek çalışan baba olduğu için oldukça zorluk çekiyorlar.Hele hele kış aylarında oldukça zor zamanlar geçiriyorlar.Havanın soğuk olması çocukların okulu artı büyük çocukları da başka şehirde okuyor ister istemez ona da az boz para yolluyorlar anlayacağınız baya bi sıkıntılı durum.Yazları o kadar sıkışmıyorlar Allahtan havanın sıcak oluşu okulun olmayışı büyük oğlanı çalışması derken yazları biraz daha rahat geçiyor.Ama rahat geçiyor geçmesine fakar kış için de birikim yapmalılar ki kışın bir nebze rahat geçsin.Bizde aile olarak hem biz hemde birkaç akrabamız bazılarımız gerek gıda gerek maddi gerek giysi gerekse kömür yardımı yapıyoruz.


Biz bu yıl geçen sene 1 ton kömür aldığımız için maddi olarak ellerine bir miktar para verelim istedikleri şekilde ihtiyaç dahilinde kullansin diye nakit verik.Tam olarak rakamı söylemem doğru olmaz ama köy gibi bir yerde 1 ay belki 2 ay ısınma ve gıda olarak sıkıntı çekmezler diye düşünüyorum.Yardımı yaparken fotoğraf çekemedim maalesef daha doğrusu çekmek istemedim.Çünkü şu yaşıma kadar bir elin verdiğini diğer bilmemeli diye gördük öğrendik o yüzden fotoğraf çekmek ve buraya atmak hoşuma gitmedi pek.Çeksem dahi aile zaten alırken oldukça utanarak sıkılarak alıyor böylr birşey yaparsam daha kötü hissederlerdi bu yüzden fotoğraf yok temsili bir fotoğraf koyuyorum şuan.


Yardım etmek,yardım edilmesic,yardıma vesile olmak hatta bir yardıma tanıklık etmek bile oldukça güzel birşey.Yardımlaşmak kadar güzel bir davranış varmıdır bilmiyorum.Günümüzde insanlar o kadar yabancılaştı ki birbirine kimse kimseye yardım etmez el uzatmaz oldu.Afedersiniz bir kaza oluyor da millet yol tıkandı eve geç kaldım diye tepki gösteriyor böyle bi zihniyet olamaz olmamalı da bu insanlık için büyük bir ayıp çünkü. Bugün kaza yapan o ise yarın aynı duruma biz düşebiliriz.İnsanları sallamayan yardım etmeyen insanlar yardıma muhtaç kaldıklarında ve kimse ilgilenmediğinde tepki gösteriyor bağırıp çağırıyorlar.Asla hak ediyorlar oh olsun demiyorum yanlış anlamayın fakat birilerine sataşmak birilerini karalamaya çalışmak yerine acaba ben neyim ne yapıyorum yada ne yapardım diye düşünmek lazım.Değişim istiyorsak ilk önce kendimizden başlamalıyız buna.Sosyal mesajlarımı verdime göre artık hislerime geçebilirim.



Birilerine yardım etmek her zaman mutluluk verici bir şeydir.Bu ister hayvan ister insan ister başka birşey olsun yardımcı olmak insana iyi hissettirir.Her yardım yapışımızda kabul ettirmekte oldukca zorlanıyoruz.Geçen yıl kömür yardımı yaptığımızda evin önüne çuvalları dökünce itiraz etme şansları olmamıştı fakat bu sefer nakit para olunca alıcaksın almayacağım alacaksın almayacağım derken baya uğraştık.En sonunda ya alın yada birdaha evinize gelip gitmeyiz çayınızı kahvenizi içmeyiz dedik öyle kabuln ettiler.Alırken o kadar mahcuptular ki mahcupluğunun yanı sıra bir o kadar da minnettar oldukları mutlu oldukları gözlerinden okunuyordu.Bir sürü hayır duaları ettiler.İyilikler dilediler.Ve dediler ki ne zaman neye ihtiyacınız olursa ne olursa olsun arayabilirsiniz varımız yoğumuz size ait size feda olsun dediler bu beni o kadar mahcup etti ki anlatamam.Ama bir o kadar da gururlandım kendi kendime.Düşünsenize belki 15-20 günde kazandığınjz para ile bir ailenin saygınlığını kazanıyorsunuz varmı daha güzel birşey söyleyin bana.

Gelecek Konu: "Sporda Ahlak"

Sort:  

Congratulations @yakup34! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

Click here to view your Board

Do not miss the last post from @steemitboard:

Carnival Challenge - Collect badge and win 5 STEEM
Vote for @Steemitboard as a witness and get one more award and increased upvotes!

Congratulations @yakup34! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

Use your witness votes and get the Community Badge
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!