Kripto Paraların Geleceği ve Türkiye'nin Nerede Olacağı [Cointurk 24. Projesi] [zeynepgaye#6034]

in #cointurk6 years ago

Merhaba,bilmeyenler için;

                                               Kripto Para Nedir ? Dijital para birimlerine kripto para denir.Dijital bir para birimidir yani gerçekte yoktur böyle bir para birimi.Bankasız ve devletsizdir.Herhangi bir merkeze bağlı değildir yani,kimse tarafından yönetilmez.Kripto paraların fiyatı al-sat gücüne yani ne kadar alım potansiyeli yüksek olursa fiyatı artar,satım oranı daha yüksek olursa fiyatı azalır en basit olarak.Kripto paralar şifreli para birimleridir ve şuan piyasada yaklaşık 1500 adet vardır.Kripto paralarımızı sanal cüzdanlarımızda saklarız.En çok tanınan kripto paralar; -Bitcoin -Ethereum -Ripple -BitcoinCash -Litecoin -Dash -Monero


                                     Kripto Paraların Geleceği Hakkında #1

-
Kripto paralar 2009 yılından itibaren olsa da son 1 senedir tanınmaya ve popüler olmaya başlamıştır.2017 de büyük bir artış göstererek bir yılda rekor oranda büyüyerek tüm dünyaya kendini tanıtmıştır.Bu patlama sayesinde geleceğinin temelini atmış gibi duruyor kripto paralar.Artık bir çok insan,şirket,kurum ve devletler tarafından tanınan kripto paraların geleceğinin bir anda yok olmasını beklemiyorum hatta hiç yok olmayacağını ve yoluna emin adımlarla devam edeceğini düşünüyorum.Ta ki bir zaman gelecek ve o zaman karar verilip para birimi olacağını da eklemek istiyorum.

- Herhangi bir merkeze bağlı olmaması ve güvenilir olması tabi birde bunun yanında en son en geç kripto para olan Bitcoinin bile bir güncelleme sistemine geçerek artık onun bile hızlı olması sonucundan geleceğinin umut vaad ettiği ortada gözüküyor.Bu kadar olumlu gelişme ve faydalı özelliklere sahip bir teknolojinin gelecekte yer almaması imkansız gözüküyor.Çünkü unutmayın ki gelecek çağın adı Teknoloji Çağı olacak büyük ihtimalle.

- Teknoloji çağında yaşayıp da Blockchain ve Kripto Para terimlerinin olmaması imkansız diye yine söylüyorum ve ben kripto paraların geleceğinin olduğuna ve normal bir şekilde de değil gerçekten hayatımızın önemli bir yerlerinde olacağına inanıyorum.Kripto paralar henüz yeni tanınıyor dünyanın çok az bir kısmının haberi ve yatırımı var dünyanın büyük çoğunlunun henüz herhangi bir haberi bile yok bu kripto para birimlerinden.Şuan bile kripto para birimlerinin başını çeken Bitcoinin fiyatını görüyorsunuz düşük seviyesi olarak adlandırdığımızda bile 7.000$ civarlarında dolaşıyor ve herkes bu fiyattan memnun değil.Dünyanin çoğunun bu teknolojiden ve para birimidinden haberi olup yatırım yaptığında sizce fiyatı ne kadar olur ? Çünkü herhangi bir merkeze bağlı değil,bir fiyata sabitlenme ihtimali yok popülerlik potansiyeline göre kendi fiyatını belirleyen bir para birimi ve aynı zamanda yatırım aracı.

-  Ancak son zamanlarda bu kripto para piyasasında meydana gelen spekülatif hareketler de göstermektedir ki, genel para piyasasının devleri bir yandan gizli bir şekilde kripto paralara yatırım yaparken diğer yandan da bu piyasanın da kontrolünü eline geçirmek üzere hamleler yapmaktadır. Bir çok devlet kripto para piyasasının önüne geçemeyeceğini anladıkça kendi kripto para birimlerini oluşturmaya başlamış, bir şekilde de bu para piyasasının kontrol altına alabileceği mekanizmalar geliştirmeye başlamıştır.

-  Şu anda bazı devletler karşı çıksa da çoğunluğu bu piyasayı kabullenmiş bazıları kendi kripto paralarını bile çıkarmaya başlamıştır. Hali hazırda ki bir kaç kripto para büyük bankalar nezdinde kullanılmaktadır. Bahsettiğim kripto para Rippledır. Bitcoin de hali hazırda bir çok önemli kuruluş tarafından ödeme aracı olarak kabul ediliyor, kullanılıyor.Bu gibi haberlerini ileride çoğalmasını ve minimarketlerde bile kripto para birimleriyle alışveriş yapılmasını bekliyorum gelecekte.




                               Kripto Paraların Geleceği Hakkında #2

-
 Kripto paralar son 2-3 aydır değer kaybediyor sürekli olarak.Önümüzdeki haftalarda bu düşüş devam da edebilir,aniden bir yükselişe de geçebilir.İşte bu yüzden yatırımcıların dikkatını çekiyor bu kripto para birimleri.Şuan insanlar altın gibi şeylere yatırım yapıp yıllarca bekleyip parasını 2 ye bile katlayamıyorlar,ama kripto para birimleri ile akıllı ve araştırarak bir yatırım yaparlarsa bu çok dalgalı piyasa da bir günde bile parasını 2 ye katlayabilirler.Bu yüzden yatırımcıların tercihi oluyor ve gelecekte kısa yoldan zengin olmanın anahtarı gibi duruyor.

- En önemli konulardan biri bazı devletlerin ve bankaların sonunu getireceğinden korktuğundan dolayı yasaklamalar ve kısıtlamalar koymasıdır.Fakat bu bir spekülasyondan başka bir şey değildir.Çünkü Amerikan veya başka bir ülkenin bankaları yasaklıyorlar daha sonra tekrar serbest bırakıyorlar.Neden derseniz çünkü güçleri yetmiyor yasakladıklarında az gibi gözükebilir ama o kadar çok müşterisi var ki kripto paraların,yasak geldiği zaman müşteri kaybediyorlar.İşte bu yüzden önüne geçmek istediler kripto paraların fakat geçemediler.Artık kripto paraları birilerinin tutmaya gücü yetmiyor ve gelecekte daha da güçlü olacak.Bu yıl olan darbe niteliğindeki haberler ve yasaklamalardan sonra daha da güçlenerek ve daha sağlam gelen bir kripto para piyasası olduğunu düşünüyorum.

Kripto Paraların Gelecekteki Fiyat Tahminim;
- Kripto paraların geleceği konusunda uzmanlar ve analistlerin bir çok yorumu oldu ve hala da olmaya devam ediyor.Bir çoğunun yorumu çöp oldu bir çoğu ise ilerideki tarihlere yorum yaptı ve bekliyorum bende dahil bir çok kişi bu yorumlar acaba tutacak mı diye.Balon olma ihtimalini ben görmüyorum ve 1 milyon dolar ihtimalini de yok sayıyorum bence çok uçuk bir rakam fakat 100 bin dolara kadar yolu var diye düşünüyorum gelecekte.Tabi bu bahsettiğim fiyat tahminim sadece Bitcoin için konuşuyorum genel olarak söylemem gerekirse bütün kripto paralar en az kendini 50-100 arası katlayacaktır.SBD ve Steem ise fiyatı yükselterek yine onlarda 50-100 kat artacaktır.Bunlar benim gelecekteki kripto paralar için fiyat tahminlerim.




KRİPTO PARALAR VE TÜRKİYE

- Türkiye'nin şuan ki tutumu çok kararsız ve ortada.Biri çıkıp diyor ki yok yasal değil,biri de çıkıp diyor yasal olsun ve kendi coinimizi çıkartalım gibisinden ortada herkesten farklı birşeyler çıkıyor.Bu yüzden Türkiye şuan için ortada bir tavır sergiliyor.Ama Türkiye'nin kripto paralar hakkında olumsuz bir davranış sergileyeceğini sanmıyorum sadece tek korktuğum vergi oranları bazı ülkede olduğu gibi bizim ülkemizde de yüksek olabilir diye korkmuyor değilim açıkçası :)

- Türkiye de genç ve aktif nüfusuyla, gelişmekte olan ülkeler sınıfında eminim ki ileriki zamanlarda Kripto para piyasasını en aktif kullanan ülkeler arasına girecektir. Türkiye de şimdilik bu piyasaya karşı insanlarımızın biraz temkinli davrandığını ve şüpheci yaklaştığını görüyoruz. Bunda ki en büyük etkinin Blok zinciri uygulamasının yeterince anlaşılamamasını ve de piyasalarda çokça yaşanan dolandırıcılık olaylarından dolayı birçok insanımızın dilinin yanmış olmasını gösterebiliriz.Türkiye'nin ben eminim ki bir çok insanı biliyor kripto paralar hakkında en basit olarak benim çevremden çok çok az kişi biliyor kripto paraların ne demek olduğunu,diğer bilenler de haberden duydukları kadar başka da bir şey bildikleri yok.

- Ülkemizin kripto paralara bakış açısını değiştirmeli ve bilinçlendirmeliyiz.Bunu nasıl yapabiliriz derseniz konferanslarla.En etkili olarak üniversitelerde konferanslar düzenleyerek halkımızı ve özellikle gençleri bilinçlendirmeliyiz bu konuda bundan sonra atılacak adımlar daha sağlam olur. - Fakat  kükümetimiz de bu konuda sessiz kalmadı kripto paralar hakkında olumlu yorumlar yaptılar hatta finansal yöneticilerimiz Türkiyenin de kendi kripto parasını çıkarabileceğini belirttiler. Yine ülkemizde faaliyet gösteren kripto para borsalarında işlem hacimleri günden güne yükselmektedir. Ve yeni kripto para borsaları faaliyete geçmektedir. Ben şahsen ülkemizin kripto paralara olumlu bakacağını düşünüyorum. Ülkemiz her daim teknolojiye değer vermiş açık olmuştur. Ama sürekli geriden geldiğini de unutmamak lazım zaten yazımın başından beri olumlu bakacaklarını fakat bunun zaman alacağını belirtmiştim ve hala da belirtiyorum.Kendi kripto para projemizi ise KOÇ ve SABANCI gibi iki büyük şirket yönetiyor diye biliyorum.Başarı oldukları takdirde,başarılı olacakları sanıyorum zaten fakat devletin de bir şekilde desteklemesi lazım ki çıktıktan sonra da popüler bir kripto para birimi olabilsin.

- Yani uzun lafın kısası Türkiye için şuan net tavır olmasa da gelecek için olumlu şeyler olacağa benziyor arkadaşlar,iyi günler diliyorum.