Coronavirus Shutdown Day 11 in Austria: What is the difference between SARS-CoV-2 and COVID-19?

in #coronavirus4 years ago (edited)

Gesundheits-Update: wieder zu kurz geschlafen, kann seit dem Shutdown nicht mehr so gut schlafen, Rachen ein wenig belastet, aber sonst ok.

Österreich hat den Shutdown bis mindestens 13. April verlängert. Wird eher noch länger dauern, vielleicht Monate oder noch länger.

Bulgarien hat in der Nacht einen Lockdown der großen Städte verhängt, in den Nachrichten ist jeden Tag ein uniformierter General zu sehen, der Zahlen von Infizierten im zwei oder jetzt schon dreistelligen Bereich vorliest, Begräbnisstimmung, man glaubt fast, Bulgarien ist eine Militärdiktatur geworden 😂

Vielleicht auch einmal ganz gut zu wissen, was ist der Unterschied zwischen SARS-CoV-2 und COVID-19?

Die beiden Bezeichnungen werden oft synonym verwendet, aber medizinisch bezeichnet SARS-CoV-2 den Virus und COVID-19 die durch den Coronavirus verursachte Erkrankung.

Wichtig ist immer zu berücksichtigen, dass wir einen Selection Bias haben. Wir können im Moment nicht alle Menschen testen, sondern der Staat hat Kriterien aufgestellt, welche Fälle getestet werden und kommt mit dem Testen kaum noch nach.

Aber cool, dass wir überhaupt testen können, der medizinische Fortschritt seit der Spanischen Grippe Anfang des 20. Jahrhunderts ist mega, Leute! Wirklich mega! Wir werden in Zukunft dank des technischen Fortschritts Epidemien ziemlich gut kontrollieren können, denk ich. Nicht jetzt, aber in Zukunft.

Es gibt eine Dunkelziffer zwischen SARS-CoV-2 Infizierten und SARS-CoV-2 bestätigten Fällen. Es werden eher nur schwere Fälle getestet, das verzehrt die Wahrnehmung über die Gefährlichkeit des Virus.

Fakt ist aber auch, dass COVID-19 bei Risikogruppen einen schweren Verlauf auslösen kann, von COVID-19 positiv Getesteten sind 5% kritische, 14% schwere Fälle, das ist schon viel, die intensivmedizinisch betreut werden müssen, und für diese Patienten fehlt die notwendige Infrastruktur.

Gerade eine Diskussion im Standard-Forum zu Südkorea verfolgt (SK hat die Situation bis jetzt unter Kontrolle, SK hat aber auch mehr Erfahrung mit Epidemien, kein genereller Shutdown bis jetzt).

Im Forum fliegen die Fetzen 😂 Folgen von Massenpanik und Zerstörung von Existenzen und der Wirtschaft müssen berücksichtigt werden. Ja, das sehe ich auch so.

Harald Lesch hat ein gutes Erklärungsvideo gepostet, warum Maßnahmen zur Eindämmung der Virusausbreitung trotzdem notwendig sind, aber den Selection Bias zu wenig angesprochen.

Bereits auch ohne Corona schwer überlastete Gesundheitssysteme kollabieren jetzt völlig. Großer Kollateralschaden, es können keine Patienten mehr behandelt werden, auch "normale" Patienten nicht mehr. Über die spricht niemand.

Deswegen muss das Gesundheitssystem, koste es was es wolle, hochgefahren werden, damit so schnell wie möglich die Wirtschaft hochgefahren werden kann.

Hive On & bleibt SAFU :)

coronavirusmap20200321.jpg

The Great Global Shutdown https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

English

Health status update: slept too short again, can't sleep so well since the shutdown, throat a little strained, but otherwise ok.

Austria has extended the shutdown until at least April 13th. Will take even longer, maybe months or even longer.

Bulgaria has locked down big cities at night, in the news every day a uniformed general reading out numbers of infected people in two or now already three digits, funeral atmosphere, one almost believes Bulgaria has become a military dictatorship 😂

Perhaps also interesting to know, what is the difference between SARS-CoV-2 and COVID-19?

The two terms are often used synonymously, but medically speaking SARS-CoV-2 refers to the virus and COVID-19 refers to the disease caused by the coronavirus.

It is always important to remember that we have a selection bias. We cannot test all people at the moment, but the state has established criteria for which cases are tested and can hardly keep up with the testing.

But cool that we can test at all, the medical progress since the Spanish flu at the beginning of the 20th century is huge! Really huge! I think we'll be able to control epidemics pretty well in the future thanks to technical progress. Not now, but in the future.

There is a dark figure between SARS-CoV-2 infected and SARS-CoV-2 confirmed cases. Only severe cases are tested, which consumes the perception of the danger of the virus.

But it is also a fact that COVID-19 can trigger a severe course in risk groups, 5% of COVID-19 positive tested are critical, 14% severe cases, this is already a lot, which must be treated intensively, and for these patients the necessary infrastructure is missing.

Following a discussion in the newspapers about South Korea (SK has the situation under control so far, but SK also has more experience with epidemics, no general shutdown so far).

In the forum, flame wars 😂 Consequences of mass panic and destruction of livelihoods and the economy must be considered. Yes, that's also true.

Harald Lesch has posted a good video explaining why measures to stop the spread of the virus are still necessary, but he has not addressed the selection bias enough.

Even without Corona, already severely overburdened health systems are now collapsing completely. Major collateral damage, no patients can be treated, not even "normal" patients. Nobody talks about them.

Therefore, the health system must be upgraded, whatever the cost, so that the economy can be restarted as quickly as possible.

Hive On & stay SAFU :)

Live your Secrets and Hive Prosper 🍯

xx Viki @vikisecrets

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Danke für das Video.
Auf jeden Fall gesund bleiben.

So they extended the shutdown. I am wondering if they are going to do the same thing here in France. We will see after next week. I actually havent been following how its been progressing in the country, just the overal worldly picture.

Bleib gesund

Danke, du auch :)

schon krass was im moment abgeht.

Thanks again for the insights in your life. The upgrade needs to happen simultaneously with a confrontation of lifestyles in society. On your part you're right with the system upgrade, but on my part when talking about discipline, about working out, about the sugar lobby and alcohol consumption the situation very often looks very different. Many people agree with me to do more of x and less of y, but at the end of the day they remain with their words. In contrast when they see the rigid discipline with which I do certain things, such as total alcohol and refined sugar abstinence, they are shocked. Am I interested in converting people? In any case, my point is that we need to change our views from a reactive to a proactive medicine even further. The fact that certain data and network solutions go hand in hand will support the upgrade you're talking about. My favorite historian has made there an interesting contribution to dataism. We need to start thinking on that level otherwise not we will change but we will be changed or will be convinced that we need to change something now, before we could ever have made a decision for ourselves. I still don't have a toilet that analyzes the data of my excrement, which annoys me a little, but this is a topic for another discussion.