Cryptosavings #2 - podsumowanie Grudnia 2017

in #cryptosavings6 years ago (edited)

Hej,
dzisiaj wrzucam kolejny post dotyczący mojego planu oszczędzania. Dla przypomnienia tutaj macie link do wpisu, który zdradza szczegóły link.
Ogólne założenie jest takie, że chciałbym zarabiać na Steemit minimum 50$ (SBD liczone wg blockchain Steem, a nie po kursie napompowanym na giełdach). Zarobione pieniądze będę inwestować w poniższe waluty, według następującego podziału:


Czyli:
*50% w Steem, czyli to co naturalnie dostaje się w SP
*25% w BTC
*15% w XEM
*10% w SC.

Poniżej możecie zobaczyć podsumowanie miesiąca grudnia:
image.png
image.png

Zarobione SBD wymieniałem na bieżąco, korzystając ze sprzyjających kursów na giełdach.

image.png

Tak więc w miesiąc udało mi się zarobić 0.01548367 BTC

Niestety w tym miesiącu nie jestem Wam wstanie powiedzieć za ile i co kupiłem, ponieważ korzystałem z jednego konta na Bittrexie zarówno do zakupu oszczędności, jak i zabawy w handel kryptowalutami. Przez to ciężko mi powiedzieć, który zakup powinienem zaliczyć do kategorii Cryptosavings. Na szczęście od następnego miesiąca mam zamiar korzystać również z mojego drugiego konta na Bittrexie, wtedy będę mógł w łatwy sposób śledzić jak mi idzie oszczędzanie.

Poniżej możecie zobaczyć podsumowanie mojego portfolio, które uwzględnia zarówno grudniowe zarobki, jak i mój wcześniejszy kapitał.
image.png

Stan konta według obecnych kursów walut to: 12.467,70 zł (0,24 BTC)


Zachęcam do głosowania na mój post oraz śledzenie mojego profilu @lipszczak

Sort:  

Jakiś pajac ze skarbówki to przeczyta i Ci jeszcze podatek wyliczy 😏

Przecież KNF robi kampanię, że krypto to nie waluty i ogólnie to nie ma żadnego pokrycia. .. Dopóki nie zrobię z tego PLN to moje konta nie mają żadnej wartości. BTW równie dobrze może zobaczyć na portfel STEEM u każdego z nas i też naliczyć podatek.
Tak poza tym, to ostatecznie, gdy przyjdzie czas zamiany na złotówki, to mam zamiar odprowadzić podatek od tych zarobków, co by mieć czyste sumienie.
:)

@tetroxide Jak by tak mieli robić to by musieli pół Facebooka wykosić . A kolejną sprawą jest że niema żadnych konkretnych regulacji co do wewnętrznego handlu poza wymianą na FIAT.
Oczywiście trzeba rozliczyć się z zarobków. A założenie DG pod krypto jaki to problem. Żeby każdy tak robił by było dobrze.

To jest piękne że któregoś dnia możesz sobie wyjechać i powiedzieć pa pa. Po zatem jak ktoś ma głowę to się zabezpieczy w sztab ludzi od swojej roboty. Skończyły się dawno czasy że skarbówka będzie piętnować ludzi czy KNF.

@lipszczak Bittrex to najlepsza opcja. Polskie giełdy tylko w przypadku wypłaty lub zapłacenia nagłego rachunku. Reszta na Ledger Nano S

Pisząc na Steem (it) dostajesz jakieś umowne punkty i tu sprawa jest względnie czysta, ale jak zamieniasz te punkty na inne punkty, generując przychód w tych innych punktach to znając kreatywność urzędasów jeszcze gotowi ci np. VAT dowalić z tytułu działalności gospodarczej polegającej na zamianie punktów na punkty ;-) Może przesadzam, ale polskie prawo podatkowe jest durne i nastawione na ordynarne łupienie obywatela.

a czemu niby punkty ze steemit mają być inaczej traktowane od tych wymienionych na giełdzie? Jak dla mnie jeśli urząd skarbowy zacznie się czepiać, to każdy użytkownik Steemit będzie miał z nim problemy. Nasze portfele są jawne tutaj.

bo podatki dotyczą wpływów pieniężnych, a "punkty" steemowe to de jure nie są pieniądze.

Życzę dobrych wyników. :)