Er der nogle danskere derude i Steemit universet?

in #denmark7 years ago

Langt de fleste skriver naturligvis på engelsk på Steemit, men jeg kan se at nogle skriver på lokalsprog. Jeg har bare ikke set nogen danskere endnu.
Findes I mon?
Jeg er sprit ny på Steemit så ved ikke om der findes grupper eller lignende for geografier eller sprog?

download.jpg

Sort:  

ja der er et par stykker. Mig selv: @evilhippie , @scarlet-rain, @katharsisdrill, @ronni og sikkert flere. Det er ikke så let at se hvor folk kommer fra hvis de ikke selv skriver det men hvis man feks søger på nogle af de ord du også selv har skrevet som tags så kommer folk frem. Det er ikke så nemt at lave grupper. der skal man sikkert bruge noget udenoms software eller noget. jeg skriver selv på engelsk fordi det er meget nemmere at komme ud over rampen med . Det tror jeg også er grunden til at de fleste danskere vælger den løsning

Nå ja og velkommen til :-)

tak for det! Jeg vil nok også mest skrive på engelsk. Ihvertfald indtil der måtte komme flere danskere til.

Jeps, vi findes. Alle to...

Spekulerede på det samme - og fandt dette indlæg via Google. Har netop oprettet mig som bruger men endnu ikke skrevet nogle indlæg.

Jeg tror ikke at mainstream overtagelsen af danske brugere på Steemit er lige om hjørnet, men mindre kan bestemt også gøre det. Og jeg tror det er rigtig vigtigt også at skrive på dansk, for når man søger på nettet efter informationer, falder man også over Steemit-indlæg, og hvis de er af høj kvalitet/nytteværdi vil man også begynde at interessere sig for netværket.

Jeg synes der er mange gode tanker bag Steem og Steemit. Det er også for tidligt til at jeg vil lægge alle mine æg i denne kurv - men jeg vil bestemt godt være med til at udforske mulighederne og være med til at bygge det op med nogle gode indlæg.

Et par væsentlige faktorer for at der kommer flere danske brugere er for det første, indlæg, der handler om, hvordan man kommer igang på Steemit, på dansk. Jeg syntes selv dette var overraskende vanskeligt eller svært at vide hvis ikke man har et forhåndskendskab til kryptovaluta. For det andet, at interfacesproget også oversættes til dansk, og at der skabes et dansk indgangssted eller lignende, som gør det venligt. Det kunne vi f.eks. gøre ved at bruge et fælles tag for dansksprogede indlæg måske. Det kunne da være et sted at starte :-)