Rahatla ve Hedeflerini Hatırla! (Motivasyon ve Algoritma)

in #dlike4 years ago (edited)

Shared From Dlike

Rahatla ve Hedeflerini Hatırla! 

 Beraber bir yolculuğa çıkalım mı? Bir sabah erkenden huzura doğru koşalım mı? Kafamızdaki her şeyi bir kenara bırakıp hiçbir şey düşünmemek için çabalayalım. Bunu sağlayabilmek için dinlendirici müziklerden yardım alalım. Elbette, bu süre uzun sürmeyecek. Dinlenip hemen kendimize geleceğiz.

Motivasyon ve Algoritma

 @iktisat olarak yoğun bir döneme başlayacağım. Bunu biliyorum. Gerçekten zorlanacağım. Birkaç hedefim var. 

Yüksek lisans yapmayı düşünüyorum. Bu amacıma ulaşmak için geçmem gereken sınavlar var. Çok fazla sürem de kalmadı. 

  1. okul derslerini iyi biçimde geçerek ortalama yükseltmek
  2. ingilizce öğrenerek dil seviyemi belgelemek
  3. ALES puanımı yükseltmek (Hiç çalışmadan sınava girdiğim ales puanım kabul için yeterli olmasına rağmen)
  4. bilim sınavını geçmek
  5. mülakatı geçmek
  6. lisansı bitirip yüksek lisansa kabul edilmek ve kayıt olmak
  7. Bu süreç içerisinde mptivasyonumu korumak ve para durumumu iyi ayarlamak

Algoritma üzerine biraz araştırma yaptım. Yaklaşık 5-6 aylık süreç içerisinde izleyeceğim yol buralardan geçecek. Zor olacağını biliyorum. Motivasyonu korumak bunlardan en zoru olacak. Bazen, her şey kötü gidebiliyor. Sanırım, o durumlarla karşılaştığım bu yazımı hatırlamalıyım. 

Motivasyonumu korumak için gerçekten çabalayacağım. Her güne pırıl pırıl başlayacağım. Sıkıldığım zamanlarda pomodoro tekniğini kullanacağım. 


Tatil bitti! Artık çalışma zamanı... Çalışma alışkanlığı hakkında önceden yazdığım bir yazı geliyor aklıma. Yeniden hatırlamalı ve sayacı başlatmalıyım. Siz neler yapıyorsunuz? Sayaçlarınız ne durumda? İşleriniz nasıl gidiyor? Algoritmanız hazır mı? 

Daha ferah bir eve taşındım. Eşyalarımı azalttım, giymediğim kıyafetleri bağış kutusuna attım, başkalarına verebileceklerimi düşündüm. Zaman zaman bunun listesini de yapıyorum. "Azalt, sadeleştir, basitleştir" dedik bir kere...

Parayı amaç olarak değil, araç olarak görüyorum. Diğer yandan neredeyse bütün derslerim para ile alakalı... Bu gerçekten büyük bir çelişki gibi görünebilir. Doğrusunu isterseniz hayat çelişkiden ibaret olabilir... 

Tek başına, çok kişilik bir kütüphanede sabahlerken yazıyorum. Sizler bu duruma ne dersiniz? Siz nasıl motivasyonunuzu koruyorsunuz? Benim gibi bir insana ne gibi tavsiyeleriniz olabilir? Beraber bir yolculuğa çıkalım mı?  

Youtube (Source) : Relaxing Music for Stress Relief

Yazar: @denizcakmak 


Shared On DLIKE

Sort:  

Congratulations @iktisat! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You distributed more than 1750 upvotes. Your next target is to reach 2000 upvotes.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Congratulations @iktisat! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You distributed more than 3000 upvotes. Your next target is to reach 4000 upvotes.

You can view your badges on your board and compare to others on the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @hivebuzz:

The Hive Gamification Proposal
Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!