Mimoza Çiçeği

in #doga4 years ago

mimoza.png

Mimoza çiçeği; ağaç görünümündedir. Bu ağaç Mart ayında sarı renklerde çiçek açar. Ağacın tüm dalları sarıya bürünür. Yeşil yapraklarını görmek neredeyse imkansızdır. Ağaç dallarının uç kısımlarında çiçekler oluşur. Bulabilirsen bir mimoza ağacını ve aylardan da Mart'sa karşısına yada gölgesine oturup saatlerce vakit geçirilebilir. Bu muhteşem güzelliğe her yerde rastlayamazsınız. Ben bu ağaçtan 3-5 adet olan bir yerde oturuyorum her gün başımı çevirip seyre dalıyorum. Zaman zamanda denize gözümü çeviriyor iki eşsiz güzelliğin verdiği huzur ortamında bulunmanın imkanından yaralanıyorum.

Mimoza çiçeği dendiği zaman aklınıza saksıda yetişen narin yapıya sahip çiçekler gelmesin. Benim size bahsettiğim mimoza çiçeği; ağaç türünde, kalınca gövdesi olan kökleriyle toprağa ağ ören güçlü bir ağaç. Sarı çiçeğini üzerinde gördüğümüz zaman koca bir çiçek demedi de diyebiliriz. Bence bu çiçek demedini alıp eve vazoya koymak için kırmayalım. Yazık edersiniz eşsiz güzelliğe, doğanın sizlere sunduğu ve başkalarınında bu güzellikten faydalanmasını engel olmuş olursunuz. Her şeyden önemlisi bu güzelim ağaç küser bizlere, dallarımı kırdılar diye.