Linux Maceram

in #driver6 years ago (edited)


Linux başlangıcı

Önceden linux kullanmışlığım var. Bazı dağılımları denedim aklıma gelenler Pardus,Pisi,ubuntu,Mint...
Pardus'dan bahsetmek istiyorum çünkü linux la tanışmamı sağladı lise 1 de ama o zamanlar oyun çok fazla oynadığım zamanlarım dı ve her şey depoda bulunmadığından dolayı uçbirim(Komut Penceresi) kullanmak gerektiğinden gibi unsurlardan dolayı geri yeniden windows'a döndüm.

Sonrasından ara ara yeniden çabaladım ubuntu kurdum o pardus ve pisi
deki kde kullanım tadi vermedi kendi standart arayüzü ve bana daha narin bir sistem gibi geldi çünkü bir uygulamayı başlatmaya çalışıyorum zorlanıyor vede çökmeler yaşanıyordu o konuda mint de sorun olarak kde performansı pardus kadar iyi gelmemişti yine ubutu da ki aynı sorunu çekmiştim pardus un niteliğindeki pisi kullandım bir süre boyunca onda ise birçok paket ubuntu da bulunuyor ama pisi de çalıştırmak için çok zahmet çekmek gerekiyordu birde bek fazla uçbirime alışık birisi olmadığımdan daha da sıkıntı oluşmaya başlamıştı en sonunda Unreal Engine yi kurmaya çalışırken ubuntu yazısı ile karşılaşınca son buldu benim için.

Windows la bir süre gittim belli sebeplerden ötürü uzun bir süre linux dağılımlarına geri dönmedim. Bir haftadan beri Elemantry Os kullanmaktayım ilk defa bir driver'i kendi sitesinden indirip kurabildim :) tabiki de diğer dağılımlarla da yapılabilir ama bana bu dağılımla yapmak nasip oldu.Birçok yazılım kurdum kurarken bazı sıkıntılar çekmedim değil mesela ;

Wifi driver'i Yüklemek

wifi adaptör aldım lakin elemantry os görmedi ve sitesinden indirdiğim sürücüsü make ederken hata verdi. Bir de wiress kartı ile bir bilgi pc de göremedim.
Aşağıdaki driver'i indirdim
http://www.revaweb.com/data/TL-WN823NEU_V22_17_02_26_Linux.tar.gz
Kurulumu
İndirilen dosyayı arşiv halinden çıkartıyoruz.
açılan dosyanın driver klosör'üne giriyoruz
sağ tıklayıp içinden aç terminal e tıklayıp terminal'i açıyoruz.
aşağıdaki komutları kopyala yapıştır yaptıktan sonra driveri kuruyoruz.

sudo make

 

sudo make install

bilgisayarı yeniden başlattıktan sonra yüklenmesi lazım. yüklenmediyse şu adresteki komutarı uygulayabilirsiniz benim gibi sorunla karşılaşanlar

Yardım aldığım kaynak

üsteki yazıda anlattığım şekilde karşınıza çıkarsa çözebilirsiniz.Benim wifi adaptör'ü ile modem gücünü geliştirmek amaçlı kullanacaktım.Ama forumlardan yardım alarak çözüme ulaştım yardım eden herkes e teşekkür etmeyi borç bilirim...

Önceden başka bir bloguma yazdığım yazıyı burada toplamak için buraya ekledim.


Posted from my blog with SteemPress : http://furkanatalar.com/linux-maceram/

Sort:  

Hi! I am a robot. I just upvoted you! I found similar content that readers might be interested in:
https://furkanatalar.blogspot.com/

Kendi blogumdaki yazıyı geçirdim bot. Hatta sildim :(

Posted using Partiko Android