Czerwcowe kolory i zapachy z mojego ogrodu.

in #engrave4 years ago (edited)

Na reszcie nadchodzi greckie lato!
Na przełomie maja i czerwca w ogrodzie jest chyba najpiękniej. Różnorodność kwiatów i kolorów jest zachwycająca,.W tym wpisie pokażę Wam moje ulubione rośliny ozdobne, które aktualnie kwitną ku mojej wielkiej radości.
I jeszcze te zapachy... kwiatów i ziół.

róże basen.jpg

Jak dotąd temperatura powietrza jest w miarę znośna. W sumie już się chyba przyzwyczaiłam do tutejszych upałów, w razie czego zawsze jest wskazane wskoczenie do jakiejkolwiek wody i od razu człowiek czuje się jak "młody Bóg".

różowe.jpg

Gdyby nie upały, to pewnie tutejsza roślinność nie byłaby taka bujna i ukwiecona.

Moje pelargonie mają nawet metr wysokości, zwłaszcza te posadzone w ziemi.

pelargonia juka.jpg

pelargonia tuja.jpg

pelargonia kaczki.jpg

Pod koniec maja kwitną juki, trzy małe sadzonki przywiozła mi koleżanka z Polski. Rozrastają się i kwitną cudownie.

juki przód.jpg

juki wieczór.jpg

juki.jpg

W tym samym czasie zaczyna kwitnąć jaśminowiec, mój faworyt. Co roku z tęsknotą wypatruję jego pierwszych kwiatków.

jaśminowiec.jpg

Bardzo bujnie kwitną begonie a nawet moje nowe malutkie hortensje.

begonia.jpghortensja.jpg

W zeszłym roku stałam się posiadaczką sporej kolekcji aloesów. One też już pięknie zakwitły tego roku.

aloes.jpg

20200615_132509.jpg

A co słychać w Waszych ogrodach? Pochwalcie się koniecznie w swoich wpisach.
Ja napiszę jeszcze osobno o moich warzywach i owocach.

Zdjęcia własne by @grecki-bazar-ewy.


Pierwotnie opublikowano na Grecki Bazar Ewy. Blog na Hive napędzany przez dBlog.

Sort:  

Przepięknie u Ciebie 😍. Mogłabym i upał znieść na chwilę, żeby poczuć ten zapach!

Dziękuję :)
Upał nie taki groźny jak go malują ;) Skoro rośliny go uwielbiają to i nam nie zaszkodzi. Jest woda - jest OK :)

Hej Ewo!
U nas teraz raczej zielono niż kwiatowo. Irysy i lilak Meyera bardzo szybko przekwitły w tym roku, liliowce dopiero wypuściły pędy kwiatowe. Kwitną w tym momencie tylko pęcherznice - mam dwie odminany: Luteus i Diabolo, które dają fajne plamy koloru w ogrodzie, ale ten kolor to ich liście, kwiaty mają białe.
Juka kalifornijska ma już pęd kwiatowy, ale do kwitnienia jeszcze przynajmniej tydzień.

Za to w użytkowej części wesoło - truskawek jest dużo, groszek cukrowy już zaczęłam podjadać, zaraz będzie argest i borówki amerykańskie. Moje pomidory, ogórki i papryki już mają spore zawiązki owoców. Mięta pięknie rośnie, kwitnie tymianek.

Życzę więc udanych zbiorów, wielu kolorów, zapachów i uśmiechów :)
Dziękuję za obszerny komentarz i pozdrawiam :)

A tak nawiasem to jestem fanem życia w takim środowisku, nawet za cenę ciężkiej pracy i rezygnacji z toksycznych, rozleniwiających, miejskich udogodnień. Chrzanić te wszystkie banki, korporacje, wyścigi po kasę której i tak nie da się utrzymać. A jak uda, to kosztem zdrowia. Mam takie złośliwe skojarzenie. Człowiek, jeśli chodzi o pieniądze jest trochę jak glizda - z przodu konsumuje a z tyłu większość wydala (podatki, zusy, srusy, czynsze, benzyna... - na to wszystko trzeba nieźle zapieprzać. A życie, rodzina, piękne doznania gdzieś przeciekają pomiędzy palcami. A kiedy przyjdzie pożegnać się s tym światem panika, zaraz zaraz a gdzie moje życie? Ja niewiele przeżyłem, chwila moment - to jeszcze nie teraz. Ale jest za późno i trzeba się zbierać w panice.

Popieram. Za malo zycia w tym naszym zyciu...

Jejku ile kwiatów! Chciałabym ogórd mieć.. Juki i hortensje uwielbiam!
A co to takie ładne na drugim zdjęciu?

Rzeczywiście szkoda że nie masz ogrodu... to byłby prawdziwy raj dla Ciebie i Twojego kotka :)
Na drugim zdjęciu jest pięknisty różowy powojnik :) Rozrasta się szybko i kwitnie prawie całe lato. Mam nadzieję że zawładnie całą skarpą :D

Ano.. wylegiwałaby się na trawce.
Prześliczny jest!

Zaraz, zaraz. To pierwsze zdjęcie bardzo mnie intryguje. To zielone z niebieskim na górze, czy to czasem nie przyroda? Coś mi się kojarzy, ale te wszystkie fale (smog energetyczny) wypłukały mi mózgu najpiękniejsze obrazy..

To w Grecji lato nie trwa cały rok? ;-)

No nie... Kto by zniósł całoroczne upały... ;) :D

Congratulations @grecki-bazar-ewy! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You distributed more than 18000 upvotes. Your next target is to reach 19000 upvotes.

You can view your badges on your board And compare to others on the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!

Pięknie tam masz !!! Ponoć kwiaty juki są jadalne i całkiem dobre próbowałaś je jeść?

Congratulations @grecki-bazar-ewy! You received a personal badge!

Happy Hive Birthday! You are on the Hive blockchain for 3 years!

You can view your badges on your board And compare to others on the Ranking

Do not miss the last post from @hivebuzz:

The Hive community is in mourning. Farewell @lizziesworld!
Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!