Łowienie w stolicy – Glinianki Szczęśliwickie

in #engrave4 years ago (edited)

Wędkarstwo dla niektórych w tym dla mnie to obcowanie z naturą. W związku tym wybierałem miejsca możliwie najbardziej oddalone od cywilizacji. Jeśli miałem cały dzień na wędkowanie siadałem w samochód i uciekałem z Warszawy nad Bug. Tam dopiero mogłem w pełni zrelaksowany skupić się na wędkarstwie. Jednak tych całych dni wolnych coraz mniej a wędkarstwo ciągnie nad wodę niczym narkotyk. Musiałem trochę zmienić nastawienie, znaleźć jakieś rozwiązanie, które pozwoli cieszyć się wędkarstwem a jednocześnie nie zabierze całego dnia. Kiedyś wspominałem, że wybrałem się na Wisłę ze spinningiem ale wszechobecne śmieci, bród, imprezy i pijani ludzie trochę mnie zniechęcili. Szukałem więc czegoś innego.

Miejsce to miałem pod samym nosem. Park Szczęśliwicki a w nim Glinianki Szczęśliwickie.

IMG_20191016_172655.jpg

Jeszcze przed wojną na terenie wsi Szczęśliwice była kopalnia gliny i powstały glinianki. Po wojnie były zasypywane śmieciami i wszelkimi odpadami z Warszawy. W latach 60 postanowiono zrobić tam park. Niezasypane dwa wyrobiska połączono kanałem. Z czasem zbiorniki zarybiono a w Parku powstały , baseny, boiska i nawet stok narciarski.

Dziś Glinianki to zbiornik o powierzchni około 7 hektarów. W zasadzie to dwa zbiorniki połączone płytkim kanałem. Woda opiekuje się koło PZW nr 7 Warszawa Ochota.

IMG_20191016_172606.jpg

Pierwszy raz byłem tam na jesieni 2019r Uzbrojony w kij Robinson City Liner Perch Jig 3-15g i kołowrotek Robinson Marshall ruszyłem w nieznane.

IMG_20191116_132824.jpg

Zanim zacząłem łowić obszedłem cały zbiornik bacznie obserwując wodę i łowiących tam wędkarzy. Mimo późnej jesieni widziałem pływające na płyciznach piękne płocie a między nimi ryby wyglądające jak wymiarowe bolenie, pod mostkiem kilka małych okonków. Wędkarze, których spotkałem w większości z żywcami polowali na drapieżnika. Byli też tacy co w mojej obecności na pickery wyciągali piękne karasie srebrzyste a później chwalili się karpiami i leszczami sfotografowanymi telefonem. Spotkałem też jednego bardzo wylewnego, który opowiedział mi o zarybieniach, które się tu odbywały. Podobno zarybione zostało praktycznie każdym gatunkiem począwszy od karasi, jazi, okoni poprzez karpie, leszcze szczupaki bolenie aż do sandacza i suma.

DSC_0996.JPG

Po wstępnych oględzinach przyszedł czas na łowienie. Początkowo jedyne co łowiłem to niewymiarowe okonie. Brały głównie przy mostku i przy trzcinach od strony stoku.

IMG_20200301_134405.jpg

Kolejnym razem było już lepiej bo trafiały się wymiarowe już okonie i na dodatek szczupaki.

IMG_20191116_141528.jpg

Trzeci wypad na zbiornik odbył się już tego roku. Tym razem z racji okresów ochronnych i regulaminu, który zezwala na łowienie przynętami nie dłuższymi niż 5 cm wziąłem kij Robinson River Master 1-6 z kołowrotkiem Perfect 209. Do tego pudełko micro jigów i przynęt miękkich od Fischaser. Na początek Micromaster na czeburaszce 2g i już po kilku rzutach dał się wyholować mały szczupaczek, po chwili przynętę odprowadził kolejny. To był znak do zmiany miejsca. Na kanałku zauważyłem przy brzegu wysypany pęczak. Zapewne ktoś nęcił, z nadzieją na połów jakiegoś białorybu w postaci wzdręgi czy płoci na 1g główkę założyłem Nanomastera. Po kilku rzutach zaczep. Przez chwilę myślałem, że patyk. Bo zaczep ruszył jednostajnym tempem w bok. Dopiero po chwili zaczep ożył i na koniec holu okazał się wygłodniałym karpiem.

IMG_20200301_124022.jpg

Po karpiu na microjiga wpadło jeszcze kilka okonków ale tylko jeden powyżej 20cm.

IMG_20200301_134350.jpg

Te kilka wypadów pokazało, że mam pod nosem rybną wodę. Może na razie bez spektakularnych sukcesów w postaci rekordowych ryb ale jest woda nad, którą mogę się odstresować nawet po pracy. Nie muszę czekać na weekend.


Pierwotnie opublikowano na Wędkarstwo z pasją. Blog na Steem napędzany przez dBlog.

Sort:  

Manually curated by the Qurator Team. Keep up the good work!

Dziękujemy za to, że jesteś częścią społeczności #pl-travelfeed!

Zapraszamy do społeczności polskich podróżników PL-TravelFeed, Dołącz bo nas.

Zapraszam do zapoznania się postami opublikowanymi w zeszłym tygodniu, twórcy tych postów liczą na Twój głos, zapraszam do głosowania, następnym razem to Twój post może walczyć o tytuł najlepszego postu tygodnia tagu #pl-travelfeed.

Rozważ proszę głosowanie na witness @travelfeed, dzięki temu ten projekt będzie mógł jeszcze lepiej funkcjonować.

komentarz.png

Dowiedz się więcej o TravelFeed klikając na baner powyżej i dołącz do naszej społeczności na Discord.

Kuratorzy tagu #pl-travelfeed
@rozku & @lesiopm

Fajnie, że macie takie miejsca w Warszawie

Przydaje sie :)