E-Posta Dolandırıcılığı – Sıradaki Kurban Siz Misiniz ?

in #eposta6 years ago

E-Posta Dolandırıcılığı : Görünüşte masum bir talep ‘ E-Posta ‘ direkt olarak bir adli olaya dönüşüyor. Peki Nasıl ? Yazar bu hain planla nasıl bir kara para aklama tuzağına düşülebileceğini anlatıyor .

Sizin de Zimbabwe’de çok zengin bir nineniz varmı ? Veya kanser olan ve değerli mallarını yurtdışına kaçırmaya çalışan bir kadından mail aldınız mı ? Bazen bu çok bilinen dolandırıcılığın ardı kesilmeyen yani yalanlarını okurken kahkahalara boğuluyorum. Fakat Bu başımdan geçen başlangıçta tehlikesiz olan ve ardından inanılmaz bir hale bürünen hikaye sonrasında çok daha dikkatli olmaya başladım.

2 (1).jpg

John isminde birinden tercümana ihtiyacı olduğunu belirten kısa bir mail aldım. Bu mail İngilizce yazılmıştı kısaydı ve içeriğinde telefon numarası veya adres yoktu. Bende aynı kısalıkta metni görmeden bilgi vermeyeceğime dair bir cevap yazdım. Ardından gelen ikinci mailde tercümesi istenen dosya bana gönderildi. Güvenlik nedeiyle eki indirdim fakat açmadan önce virüs taraması yaptırdım. Sonuç rahatlatıcıydı : Virüs Yok. Elim değmişken google’da John’u arattım fakat hakkında bilgi bulamadım. Yine güvenlik nedeniyle dökümanıda google da arattım fakat kaynağını bulamadım. Orijinal bir metin gibi göründü. Hoşuma gitmeyen John’un Çek ile ödeme teklifi oldu. Çek dolandırıcılığı çekin ortaya çıktığı günden beri mevcut. Bu nedenle ona bir fiyat teklifi sunup bazı sorular sordum. Ayrıca bir çek ile ödeme kabul etmemin mümkün olmadığını ilettim.John mail adresimi bir tercüman sitesinden bulduğunu , bu metnin yaklaşan bir konferans için olduğunu ve ödemeyi de peşin yapabileceğini söyledi. Ardından da ödeme için hesap bilgilerimi istedi. Bu teklife evet dedim. Bankanın işlemler için benden onay isteyeceğini ve hesabıma ulaşmasının ona ne faydası olacak diye düşündüm.

Fazla Bir Ödeme Geldi
John bir süre sonra bana anlaştığımızdan daha büyük bir miktar göndereceğini ve tüm masrafları karşılayacağını yazdı. Cömertçe ama garip bir durumdu.Ardından hesabıma baktığımda Mr.Koletzki isimli birinin hesabıma 7000€ yatırdığını gördüm. Bu paranın araştırılması için banka ile iletişime geçtim ve haber beklemeye başladım. Bu esnede John bana hesabımı kontrol etmemi ve paranın gelip gelmediğini sordu. Olumsuz cevap verdim. John’a hesabıma gelecek paranın kim tarafından gönderileceğini sordum ve verdiği isim Mr.Koletzki değildi.

Fakat hesabımdaki bu açıklanamaz para artık sorun olmaya başlamıştı. Bundan John’a bahsettim. John devreye girdi saniyeler içinde bana Koletzki’den mesaj geldi. Ardından da John ile anlaştığımız ücret hesabıma yattı. John net şekilde gergindi. Bense bir günde 3 mail almış ve parayı aldığımı onaylamamıştım.

Durumlar Değişiyor
John biraz şüpheci davranıyordu artık. Tüm bu süreci sabırla kontrol ettim ve John’dan tarafıma ödeme geldiğine emindim. Ardından John’a ödemeyi onayladım. Ardından bana bu paranın ne kadarını kullanacağımı ve geriye ne kadarını göndereceğimi sordu. Ona bana gelen meblağdan artabilecek miktardan bahsettiğim anda bana onu nasıl ve nereye gönderebileceğimi anlattı. Bu artık dolandırıcılık teşebbüsünden emin olmamı sağladı. hiç bir normal insan bir kişiye al bu parayı kullan ve artanı şuraya gönder diye ödeme yapmaz.Zaten işe başlamamıştım .

Peki Şikayet ?
Bu durumu polise anlattım. Sonuç hayal kırıklığı oldu. Memur beni sabırla dinledi ve bir tutanak tutmaya gerek yok dedi. Şuanda şikayetçi olan benden başka kimse yoktu ve ortada bir zarar da yoktu. Bu yüzden tutanak tutmanın anlamı yoktu. Bu olayı tamamen kapatmak için bana gelen anlamsız parayı gönderen hesap numarasına eksiksiz olarak yatırdım. Para iade edilmiş oldu ve John’dan bir daha haber alamadım.

Fakat olay burada bir kaç hafta sonra polisten bir telefon aldım. Büyük ihtimal ile parası elinden alınan kişi ,polise dolandırıcılıkla ilgili bir suç duyurusunda bulunmuş ve polisler soruşturma açmış. Ve soruşturma banka hesabıma ulaşılmış. Fakat yine de polislere ifade vermek zorunda kaldım. Kısa süre içerisinde olayın içerisinde olmadığım ortaya çıktı. failler aranmaya devam ediyor.

-Hikaye Alıntıdır.