Bilime Güvenme Gerçeği

in #esteem6 years ago

Bilimin alternatifi olan fallar, burçlar, üfürükçüler, politikacılar, unicornlar, periler, hayaletler, cinler ve benzeri saçmalıklara güvenmenin ne ölçüde iyi olacağı sorusunu es geçtim. Bilimi hürriyet'ten takip ediyorsanız güvenmemek lazım zaten. yazılan makalenin, raporun tam metnini açıp, ne dediğini ne demediğini görmek, sonra konuşmak lazım. ayrıca bilimsel metinler tek elden yazılmadığı her canı isteyenin tekrarlayabileceği süreçler olduğu düşünülürse aslında inanmayan kendi deneyini düzenler. Kendi bulgularını rapor eder, diye düşünülebilir. Fiilen de zaten durum böyle. ben bu koşullar altında şu şu değişkenleri inceledim. şu araçlarla ölçtüm.

Şu bulgulara ulaştım. Bilim bu kadar basit, insanlar ne yesin ne içsin, hangi partiye oy versin, sağlık sistemi nasıl olsun, eğitim sistemi nasıl olsun, adalet sistemi nasıl olmalı, hangi işi yapan insan kaç lira almalı , maaşlar neye göre belirlenmeli veya hayatınıza doğrudan dokunan her karar esasen fena halde politiktir. Bilim bunlara sadece somut verilere dayalı bilgi sağlar. Bilmediği şeye de bilmiyorum der geçer. Her soruya cevabı varmış gibi yapanların uğraşlarına benzemez, güzeldir, basittir, gittikçe gelişir, sorulara cevap bulur, yeni sorular sordurur.

Alternatifi olarak akla gelebilecek her türlü çöp yığınından çok çok daha iyidir.
image
Görsel, Foto; http://www.gencdoku.com/bir-bilgi-kaynagi-olarak-ansiklopedi-i-761.html