Öz Disiplin Edinin

in #esteem6 years ago

Günaydın gençler :)

Sabah sabah aklıma geldi. Öz disiplin. Gerçekten çok önemli. Bir insanın kız erkek farketmez. Öz disiplini olmalı. Öz disiplinleri de diyebiliriz. Örneğin ben her uyandığımda önce ağız temizliği yapıyorum. Yapmadan bişey yiyemiyorum. Çünkü uzun zamandır yapıyorum. Ve bu benim öz disiplinlerimden biri haline geldi.

Diyeceksinizki üşenirim vs. Arkadaşlar öz disiplinin amacı da bu zaten. Bir şeyi öz disiplin haline getirirseniz istesenizde istemesenizde onu kendiliginizden yaparsınız. Size zor gelmez artık. Mesela bu yöntemi işlerinizde kullanarak daha fazla verimlilik sağlayabilirsiniz.

Normalde 3 saat çalışmak size zor gelirken. 21 gün boyunca günde 6 saat çalışırsanız, 22. Gün 6 saat çalışmaktan alıkoyamazsınız kendinizi. Çünkü onu disiplin haline getirdiniz ve vücudunuz onu her gün yaptığı alışkanlık olarak biliyor. Bu yüzden vücudunuz yapmamanız konusunda size herhangi bir baskı uygulamaz. Aksine yapmazsınız,ters giden biseyler var diyip sizi baskı altına alır.

Birşeyi sürekli yapmanız gerekiyorsa 21 gün kendinizi zorlayın ve bırakın o sizin öz disiplininiz olsun. Böylece o işi yapmaktan artık sıkılmazsınız. Kötü disiplinler de edinmiş olabilirsiniz. Bunlardan kurtulmanın bir yolu yok. Ama yenisiyle değiştirebilirsiniz. Kötü alışkanlıklarınızı iyi alışkanlıklarla değiştirin. Böylece istediğiniz şeylere 1 adım daha yaklaşabilirsiniz.

Hepinizi iyi çalışmalar diliyorum.