תחרות כתיבה 5 - אירוע שגרם בי שינוי

in #hebrewsteem6 years ago (edited)

אנחנו נוטים לשכוח מהסיפור נעורים שלנו כי השתננו כי אנחנו לא אוהבים את מי שהיינו פעם אבל האירועים הגדולים שגרמו לנו להשתנות קרו אז כשגיבשנו דעות
שמרתי על כשרות והייתה בי אמונה שלא העזתי לפקפק בה. בבר מצווה היו לי 2 אירועים ..

.האירוע הראשון היה עם המשפחה והתרחש בסביבות הבר מצווה (יום לפני העליה לתורה) היו ממנו רווחים כספיים גדולים
וכרגיל המשפחה תמכה בי.

אבא שלי אמר לי שאחרי הבר מצווה אני אחראי על מעשי והוא גם אמר שהאמונה אמורה לגדול בי
אחרי הבר מצווה .

האמנתי שאני מוכשר. ושעצם זה שנולדתי בגוף אדם ולעם היהודי הופכת אותי למיוחד יותר ובעל יכולת לשנות את העולם. הייתי קצת גאוותן אולי בזכות התמיכה של משפחתי. חלמתי הרבה . בכיתה א' רציתי להיות 'ממציאן' המחשבה על לברוא ולהמציא הלהיבה אותי חשבתי שכשאנשים ממציאים דברים הם בוראים את הרעיונות ורעיון פשוט צץ להם במוח ואז הם זוכים בהערכה של כל העולם . אבל בשביל להמציא משהו שיעזור לאנשים צריך שזה יפתור להם בעיה כלשהי במיומנות ובכלים שאין להם (ובאותה תקופה המיומנויות והכלים שהיו לי לא היו טובות יותר מלרוב האנשים ולא היה לי מה לתת) אז ניסיתי לרכוש מיומנות שלאף אחד לא היה ובכיתה ה' כמה שנים לפני הבר מצווה חלמתי שאני מהנדס מצליח עם ידע בתחומים עם שמות ארוכים . למרות שבמתמטיקה יצא לי להיכשל במבחנים קראתי מאמרים שלא הבנתי מהם כלום והקשבתי להרצאות

בסוף כיתה ו' הפסקתי להיות מהנדס והבנתי שאני תכלס לא יודע כלום ויצאתי טיפש מול הכיתה. באותו קיץ הלכתי והשלמתי פערים במתמטיקה ולשם שינוי נהייתי טוב. המורה הפרטית הסבירה לי שהסוד במתמטיקה זה לא לדבר הרבה זה בעיקר לכתוב ולא לדלג על שום שלב ולא להתעצל ולחשב בראש במקום על הנייר

כיתה ז'

הפסקתי לדבר על מדע בכיתה. והפכתי לטוב במתמטיקה אבל לא ממש רציתי להיראות 'חכם' שוב
ניסיתי להבין מה מצחיק אנשים.
לפעמים אמרתי משהו שנון ומצחיק. זה גרם לי להרגיש תחושה של המצאה טובה אבל הצחוק חלף תוך כמה שניות ויצאתי עם ידיים ריקות ואולי קצת יותר כבוד שגם הוא חלף אחרי כמה ניסיונות להצחיק. זה היה בידור ולא המצאה

בתחילת כיתה ח' הייתה הבר מצווה
האירוע השני בבר מצווה היה עם הכיתה שלי ועוד כמה אנשים וחברים מהנבחרת הוקי רולר שבה שיחקתי. במהלך האירוע ילד מהכיתה שהיה ילד כריזמטי שחלם להיות ראש ממשלה נתן נאום יומולדת בשבילי והוא אמר עם מעט ציניות בדבריו שהדברים שאני אומר בכיתה בשיעור מתמטיקה מאוד מעשירים. זה פגע בי, חשבתי שזה כבר לא חלק ממני והחלטתי לעבור בית ספר במטרה חדשה להיות מגניב ומצחיק בלי שידעו מה הייתי לפני זה. הגעתי לבית ספר החדש ומצאתי לי חברים חדשים. הם היו חילונים והם שאלו למה אני מאמין והאמונה שלי באלוהים לא הייתה מבוססת על שום דבר אז החלטתי שאני יוצא בשאלה. ונחשפתי לעולם שלם של פיקחות מאז וגיליתי עד כמה התעלמתי מהעולם בגלל האמונה וזה שינה אותי מאוד

Sort:  

אתה כותב מאוד יפה ומעניין ובעיניי מגיע לך לזכות הפעם

תודה רבה על המחמאה!