hede'de azerbaycan türkçesi olarak açılan başlıkların bir ikilem yaşatması

in #hede-io6 years ago

hemen hemen her gün yaşadığım ikilemdir. steemit'te azerbaycan'da yaşayan gardaşlarımız da varlar, bazıları gayet aktifler. bir kısmı bu durumu hede'ye de taşımış durumdalar, bu da bizleri memnun edici bir şey. ancak şöyle bir sorunla karşı karşıyayız: bu kardeşlerimiz tarafından açılan başlıklar, o konuda türkçe başlık açılmış olarak sayılacak mı?

hemen örnek verelim: mirzə cəlil məmmədquluzadə. kardeşlerimizden biri bu başlığı açmış, şimdi bu başlık farklı harfleri ihtiva etse de ne olduğunu anlayabiliyoruz. keza aynısı oluşturulan içerik için de geçerli. bazı anlayamadığımız kullanımlar olsa bile çoğunlukla anlayabiliyoruz.

ancak meselenin diğer bir boyutu var. azerbaycan türkçesi ile açılan başlığın türkiye türkçesi karşılığı mirza celil mehmetkuluzade. ben bu tarihi şahsiyet hakkında yazı yazmak ya da bir şeyler öğrenmek istediğimde kendisini bu isimle aradığım zaman herhangi bir sonuç çıkmıyor, ben de "aa yazılmamış, ben yazayım" diyip yeni başlık açma ihtiyacı hissedebilirim. bence bu durum bir kirliliğe sebebiyet verebilir.

burada düşünülebilecek çözümlerden biri başlıkların türkiye türkçesi altında birleştirilmesi; ama azebaycan türkçesi ile ileti girilmesine herhangi bir engel konulmaması. tabi ingilizce, rusça gibi dilleri de arada sırada görüyoruz, inşallah hede mainstream olur ve daha fazla görürüz. ama azerbeycan türkçesi ile türkiye türkçesi iki farklı dil değil, tek millet iki devlet sonuçta, bunlar birbiri için en fazla şive, lehçe olabilirler. dolayısıyla bu iki dil arası ilişki üzerine düşünmek gerektiğini düşünüyorum hedeciğim. ne kadar çok düşünüyorum dedim...


Posted on Hede.io - Knowledge Sharing Dictionary
Read this entry or all entries about hede'de azerbaycan türkçesi olarak açılan başlıkların bir ikilem yaşatması.