Karadeniz Şivesi

in #hede-io6 years ago (edited)

Anadili Lazca olan büyük halamın Türkçe konuşurken farkında olmadan icra ettiği şive türü. Kendisi 80-90 yaşlarında, bir Laz köyünde doğup ömrünü orada geçirmiş, tatlış mı tatlış bir insan. Ben ABD'den döndükten birkaç hafta sonra sülalece dedemin evinde toplanılır ve büyük halayla benim aramda şöyle bir diyalog geçer;

Hala: Yavruum, sen şimdi orada Türkçe konuşiysun değil mi?
Ben: Yok, hala. Biliyorum ben onların dillerini, onu konuşuyorum orada.
Hala: Hee, peki senin Türk olduğuni anliyurlar mi?
Ben: He yok Türk olduğumu anlamasalar da yabancı olduğumu anlıyorlar tabii.
Halam: Uyy! Ben da Türkçe konuşiyrum, benum de Laz olduğumi anliyurlar.


HEDE

Posted on HEDE - A place for sharing knowledge in a friendly way

Read this entry or all entries about karadeniz şivesi.


Sort:  

Congratulations @haybinkunduz! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

You can upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!