isa'nın babasının olmaması

in #hede-io6 years ago

hz.isa’nın babasız olarak doğması

19/16,17- (ey muhammed!) kitapta (kur’an’da) meryem’i de an.4 hani ailesinden ayrılarak doğu tarafında bir yere çekilmiş ve (kendini onlardan uzak tutmak için) onlarla arasında bir perde germişti. biz, ona cebrail’i göndermiştik de ona tam bir insan şeklinde görünmüştü. 4

19/18- meryem, “senden, rahmân’a sığınırım. eğer allah’tan çekinen biri isen (bana kötülük etme)” dedi.

19/19- cebrail, “ben ancak rabbinin elçisiyim. sana tertemiz bir çocuk bağışlamak için gönderildim” dedi.

19/20- meryem, “bana hiçbir insan dokunmadığı ve iffetsiz bir kadın olmadığım halde, benim nasıl çocuğum olabilir?” dedi.

19/21- cebrail, “evet, öyle. rabbin diyor ki: o benim için çok kolaydır. onu insanlara bir mucize, katımızdan bir rahmet kılmak için böyle takdir ettik. bu zaten (ezelde) hükme bağlanmış bir iştir” dedi.

19/22- böylece meryem çocuğa gebe kaldı ve onunla uzak bir yere çekildi.

19/23- doğum sancısı onu bir hurma ağacına yöneltti. “keşke bundan önce ölseydim de unutulup gitmiş olsaydım!” dedi.5 5

19/24- bunun üzerine (cebrail) ağacın altından ona şöyle seslendi: “üzülme, rabbin senin alt tarafında bir dere akıttı.”

19/25- . “hurma ağacını kendine doğru silkele ki sana taze hurma dökülsün.”

19/26- “ye, iç, gözün aydın olsun. insanlardan birini görecek olursan, “şüphesiz ben rahmân’a susmayı adadım. bugün hiçbir insan ile konuşmayacağım” de.6 6

19/27- kucağında çocuğu ile halkının yanına geldi. onlar şöyle dediler: “ey meryem! çok çirkin bir şey yaptın!”

19/28- “ey hârûn’un kız kardeşi! senin baban kötü bir kimse değildi. annen de iffetsiz değildi.”

19/29- bunun üzerine (meryem, çocukla konuşun diye) ona işaret etti. “beşikteki bir bebekle nasıl konuşuruz?” dediler.

19/30- bebek şöyle konuştu: “şüphesiz ben allah’ın kuluyum. bana kitabı (incil’i) verdi ve beni bir peygamber yaptı.”

3/45- hani melekler şöyle demişti: “ey meryem! allah seni kendi tarafından bir kelime ile müjdeliyor ki, adı meryemoğlu isa mesih’dir. dünyada da, ahirette de itibarlı ve allah’a çok yakın olanlardandır.”

3/46- “o, beşikte de, yetişkin çağında da insanlarla konuşacak, salihlerden olacaktır.”9 9

3/47- (meryem), “ey rabbim! bana bir beşer dokunmamışken benim nasıl çocuğum olur?” dedi. allah, “öyle ama, allah dilediğini yaratır. o bir şeyin olmasını dilediğinde ona sadece “ol” der, o da hemen oluverir” dedi.

3/59- şüphesiz allah katında (yaratılışları bakımından) isa’nın durumu, adem’in durumu gibidir: onu topraktan yarattı. sonra ona “ol” dedi. o da hemen oluverdi. 11

3/60- hak rabbindendir. o halde sakın şüphe edenlerden olma.

3/61- sana (gerekli) bilgi geldikten sonra artık kim bu konuda seninle tartışacak olursa de ki: “gelin, oğullarımızı ve oğullarınızı, kadınlarımızı ve kadınlarınızı çağıralım. biz de siz de toplanalım. sonra gönülden dua edelim de, allah’ın lanetini (aramızdan) yalan söyleyenlerin üstüne atalım.”12 12

3/62- şüphesiz bu (isa hakkındaki) gerçek kıssadır. allah’tan başka hiçbir ilâh yoktur. şüphesiz allah, mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.

3/63- eğer yüz çevirirlerse, şüphesiz ki allah fesat çıkaranları çok iyi bilir.


kuranda hz isa ile ilgili ayetler
kuranda isa (as)

  1. sure (meryem suresi), 30. ayet
    bebek şöyle konuştu: "şüphesiz ben allah'ın kuluyum. bana kitabı (i̇ncil'i) verdi ve beni bir peygamber yaptı."
  1. sure (meryem suresi), 31. ayet
    "nerede olursam olayım beni kutlu ve erdemli kıldı ve bana yaşadığım sürece namazı ve zekatı emretti."
  1. sure (meryem suresi), 32. ayet
    "beni anama saygılı kıldı. beni azgın bir zorba kılmadı."
  1. sure (meryem suresi), 33. ayet
    "doğduğum gün, öleceğim gün ve diriltileceğim gün bana selâm (esenlik verilmiştir)."
  1. sure (meryem suresi), 34. ayet
    hakkında şüpheye düştükleri hak söze göre meryem oğlu i̇sa işte budur.
  1. sure (meryem suresi), 35. ayet
    allah'ın çocuk edinmesi düşünülemez. o bundan yücedir, uzaktır. bir işe hükmettiği zaman ona sadece "ol!" der ve o da oluverir.
  1. sure (enbiyâ suresi), 91. ayet
    irzını korumuş olan kadını da (meryem'i de) hatırla. ona ruhumuzdan üflemiştik. kendisini de, oğlunu da âlemlere (kudretimizi gösteren) birer delil yapmıştık.
  1. sure (mü'minûn suresi), 50. ayet
    meryem oğlu i̇sa'yı ve annesini büyük bir mucize kıldık ve her ikisini de oturmaya elverişli, akarsulu yüksek bir yere yerleştirdik.
  1. sure (zuhruf suresi), 57. ayet
    meryem oğlu i̇sa bir örnek olarak anlatılınca bir de ne göresin senin kavmin (seni susturacak bir delil buldukları zannıyla) hemen şamata etmeye başlar.
  1. sure (zuhruf suresi), 58. ayet
    "bizim tanrılarımız mı hayırlı, yoksa i̇sa mı?" dediler. bunu sadece seninle tartışmak için ortaya attılar. şüphesiz onlar kavgacı bir toplumdur.

Posted on Hede.io - Knowledge Sharing Dictionary
Read this entry or all entries about isa'nın babasının olmaması.