Faşist Olmak İyi Bir Şey Değil!

in #history7 years ago

Kıt Türkçem ile biraz düşüncelerimi aktarmak istedim ki yanlışlar varsa görülsün/göreyim. Uzun uzun yazma hevesinde değilim. Böyle konular uzayınca anlamsızlaşıyor hissine kapılıyorum. Az, öz bahsetmek. Çok ve sık eylem yapmak lazım diye düşünüyorum. Böyle konu?

Benlik arayışında olan bizler/sizler/onlar/şunlar bir ordu insan var etrafta. Benliğini kaybeden, hiç bulamamış… Bu insan grubu birleşince topluluk/toplum oluyor. Bir kişi benliğini yitirdiğinde nasıl var oluş sancıları/sıkıntıları çekiyorsa. Toplum da yine aynı şekilde sancılar/sıkıntılar çekmeye mahkûm oluyor/kalıyor. Benlik duygusu kişiler için kendini anlama, ne arzu ettiğini, etmediğini bilme olarak ele alınabilir. Toplum için de durum birebir aynı. Çünkü kitlesel hareket aslında birey gibi algılanabilir kişilikleri vardır.

Araya girip kendimi balla keseyim. Oluşturduğum metnin hiçbir bilimsel karşılığı olamaz. Ben evde çayını içerken, çayın verdiği müthiş kafayla bir şeyler kaleme alan ve bunu yaparken kendini bir kaka zanneden insanım. Üstelik, uzun zamandır hiçbir konuda nesir yazmadım. Hatalarım olur. En başta yazdığım gibi Türkçem kıt, mazur görün…
Bireyler; büyüdükleri ortamda, kültürde kendilerini anlamaları için anladıkları dili çok iyi bilmeleri gerekiyor. Aslında başlangıç değeri olarak “anlamak” fiilini kullanıyorum fakat en başta yaşadıkları ortamda kullanılan dili “anlamaları” gerekiyor demeliyim. Her gün maruz kaldıkları kültürün tarihini ve tabi yaşadıkları coğrafyanın tarihini bilmeleri, anlamaları gerekiyor. Değişimleri “an” da gözlemlemek yine bilme/anlamanın içerisinde…

Yine istatistiki bir verim olmasa da Türkiye’de belki yaşanan olaylar neticesinde Irkçılık modası oluştuğunu gözlemliyorum. Bizler yani gençler arasında fazla olması beni rahatsız etti. “BÖYLE KONU”

Kendince araştırmalar yapan, Türk olmakla övünen, kültürünü, dilini seven biriyim. Devletin bu bilinçle kurulduğunu ve ayakta kaldığını düşünüyorum. Böyle düşünmek, bana güç veriyor. Motive ediyor. Bin sen geçse on bin, yüz bin sene geçse yine Türk kültürü var olsun, dili var olsun istiyorum. Ama böyle istiyor olmak, bu görüşlerle motive oluyor olmam. BENİ ÜSTÜN KILMIYOR! Herkesin şunu demeyi öğrenmesi gerekiyor Ben Türk’üm, benim Türk olmam senden üstün ya da alçak olduğum anlamına gelmiyor. Benliğimi Türklükte bulduğumu hissediyorum. Türk olduğumu düşününce kadınlara yapılan haksızlıkları daha net görüyorum, açıkta olanı desteklemek istiyorum, çalışkan oluyorum, akılcı olmaya bilimsel düşünmeye çalışıyorum. Dünya’ya faydam olsun istiyorum. Haksızlığa uğrayana yardım etmek, hak aramak istiyorum. Ülkemi, insanımı daha çok seviyorum. Anneme aşkla bakıyorum. Her düşündüğüm dakika motive olacak özellikleri olduğunu fark ediyorum kültürümün…

Bir Arap şu saydıklarımın yarısını kendi kültüründe bulamaz. Aşağılık IRK! Dermişim siz de yermişsiniz! Demeyin diyorum… İşin özünde demeyin! Kimin daha uzağa işeyeceğinden bize ne size ne şuna ne?

Araştırınız efendiler, hanımefendiler bulunduğunuz coğrafyada ağırlığı olan konularda fikriniz olsun. Fikriniz mısıroğlundan gelirse (dikkat edin büyük harf kullanmadım) var oluş sıkıntıları çeker, şeyh pirin torunları haline gelirsiniz.
Hiçbir şey ifade etmeyen bomboş şu metinde kendimden örnekle anlatmak istediğim: Türk olmayı sevin bunda bir problem yok hatta sevmezseniz dünya gerçeği olarak yok olmaya mahkum bir millet olursunuz. Önce dilinizi, sonra vatanınızı yitirir bin yıllardır hür yaşamış benliğinizin size verdiği sancıyla yok olursunuz. UNUTMAYIN! Hiç kimseden üstün veya alçak değilsiniz.

Sort:  

Congratulations @sercangokpinar! You have received a personal award!

1 Year on Steemit
Click on the badge to view your Board of Honor.

Do not miss the last post from @steemitboard:

SteemitBoard notifications improved

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @sercangokpinar! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

SteemFest⁴ commemorative badge refactored
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!