Parfait - Quick and easy, delicious dessert [EN] | Szybki i prosty, pyszny deser

in Foodies Bee Hive3 years ago

I wanted to prepare something sweet, because my parents were coming to our place with dinner. I really didn't have much time, because the Baby needed much care, I had a midwife's visit planned and in addition it was the day to deliver the car to the mechanic. Fortunately, there is Parfait!

Dzisiaj chciałam przygotować na szybko słodką przekąskę, bo mieli wpaść do nas moi rodzice z obiadem. Czasu naprawdę nie miałam wiele, bo maluszek wymagał atencji, miałam wizytę położnej i jeszcze trzeba było dostarczyć auto do mechanika. Na szczęście jest coś takiego jak Parfait!

Parfait in French means ideal | Parfait po francusku znaczy idealny

It is a simple dessert usually served in a tall glass. Originally it is made of milk-egg mass mixed with whipped cream and aromatic additives such as coffee, chocolate, fruit puree, etc.

To prosty deser podawany zazwyczaj w wysokim kielichu. W oryginale sporządza się go z masy mleczno-jajecznej wymieszanej z bitą śmietaną oraz dodatkami aromatycznymi, takimi jak kawa, czekolada, przecier owocowy itp.

image.png
Parfait - French dessert | Francuski deser Parfait
https://kobieta.onet.pl/parfait-francuski-deser-jak-przygotowac/nghmhw1

Ingredients | Składniki

In my version, obviously, I simplified everything and used the following ingredients:

  • Strawberries
  • Cream 30%
  • cream cottage cheese
  • dark chocolate
  • powdered sugar
  • granola
  • vanilla extract
  • some lemon juice

W mojej wersji oczywiście wszystko stanowczo uprościłam i skorzystałam z następujących składników:
*Truskawki
*Kremówka
*Twarożek domowy typu Grani
*gorzka czekolada
*cukier puder
*granola
*ekstrakt z wanilii
*odrobina soku z cytryny

image.png

Recipe | Przepis

The recipe is very simple. Beat the cream, add powdered sugar (I gave about 2 tablespoons), after beating it stiff, add a few drops of lemon juice and vanilla extract. Mix it with the cottage cheese.

Przepis jest banalnie prosty. Ubijamy kremówkę, dodajemy cukier puder (na oko, ja dałam ok. 2 łyżki), po ubiciu na sztywno dodajemy kilka kropel soku z cytryny oraz ekstrakt z wanilii. Mieszamy z twarożkiem.

image.png

Then, cut half a bar of dark chocolate in fine pieces and strawberries - into slices.

Następnie kroimy drobno pół tabliczki gorzkiej czekolady i truskawki - na plasterki.

image.png

image.png

The last thing to do is to put it all into glasses. I put in turn:

  • a layer of granola
  • two tablespoons of cream-cheese mass
  • chocolate
  • strawberries
  • two tablespoons of cream-cheese mass
  • chocolate
  • strawberries
    If you have more time, you can obviously take your time to put it in a nice way to make the dessert more pleasing to the eye. My helper-disruptor just started crying, so I was throwing it on, which can be seen below ;) but anyway, the effect is delicious.

Pozostaje tylko przełożyć do szklanek. Ja dałam kolejno:
*warstwę granoli
*dwie łyżki masy kremowo-serowej
*czekoladę
*truskawki
*dwie łyżki masy kremowo-serowej
*czekoladę
*truskawki
Jeśli ktoś ma więcej czasu, może oczywiście ładniej to ponakładać, aby deser bardziej cieszył oko. Mój pomagaczo-przeszkadzacz akurat zaczął płakać, więc nawrzucałam jak leci, co niestety trochę widać ;) ale i tak efekt jest przepyszny.

image.png

Sort:  

Looks beautiful and delicious 😋