[ENG-TR] Avula Cafe —//— Avula Kafe

in Hive TRlast year


ENG

Hi guys! I'm back. 😂 I haven't done much for a long time, except commenting, voting (which most of the time happens via trail.) and throwing flowers 🌼 on Discord. The last time I posted was on Saturday. In that post, I mentioned the possibility of rain on Sunday. It still hasn't rained. 😂 Maybe it rained while I was in the shower or sleeping. Since I haven't left the house much since that day, I didn't see any signs. 😂 Today, I decided that I needed to take a breath, so I went out. It was a big breath for me. And I came to the conclusion that I should write again. I guess I shouldn't be so hard on myself. Anyway, I'm taking care of those things somehow. 😂 Today I'm going to tell you about Avula Kafe, one of the rare businesses that is located right in the middle of Alaçatı Bazaar and is open for 12 months.


As I said above, Avula is in the middle of Alaçatı at a crossroads. Since it was open during the summer, it was one of the places we frequented when we went to Alaçatı recently. Even though it's called a cafe, it also sells alcoholic drinks and food. Do you know the only thing they don't sell? Tea. 😂 When we sat here, we were hungover and on the eve of arriving at a new evening, so I ordered tea thinking it would sober me up. My friend ordered coffee with the same intention. Her coffee arrived and it looked very good. But when I found out there was no tea, I sulked and didn't ask for anything. 😂


I didn't drink the coffee because I was stubborn, despite the beautiful appearance and the wonderful smell of the coffee. Now that I think about it, I think that's nonsense 😂 Because when I asked my friend who he works a Barista, is in a simpler business, how they give this shape to the coffee, he said that he couldn't shape hot coffees, first of all, the coffee machine, then the coffee, very high quality, and of course, most importantly, the coffee maker must be very talented. I missed out on good coffee because of a childish trip. 😂


The location is very nice. You can see three of the beautiful streets of Alacati. This was the most crowded place in this season. Although it is like that in summer too. But in the fall or winter it is more pronounced. Instead of enjoying this place, I tried to take out my computer and study. 😂


Fortunately, someone came out of the sky to reconnect me to this beautiful place. 😂 A street musician placed his musical instruments, speakers and microphone in the corner, opened his bag and started playing. In the photos, this musician, whose instagram you can find from the name written on the paper he hung on the lid of the bag, played really beautiful music.


The foreigner, this musician is a foreigner. He sang mostly in English. Both his voice and his instrument were very good. I left the class and listened to him. At the same time I was thinking, this musician comes from another country, places his instruments in the middle of the road and sings. I don't even have the confidence to do that in my own country. Even though this event broadened my horizons, my confidence is still not that high. I just raised my voice to the point where I can hear my humming not only from the inside but also from the outside. 😂 I wish everyone happiness...



TR
Selam millet! Ben geldim. 😂 Çoktandır, yorum yapmak, oylanmak( ki bu da çoğu zaman, trail aracılığıyla oluyor.) ve Discord’da çiçek 🌼 atmak dışında pek bir aktivitem yok. En son Cumartesi günü, bir paylaşım yapmıştım. O paylaşımımda Pazar günü yağmur ihtimalinden bahsetmiştim. O yağmur hala yağmadı. 😂 Belki de ben duştayken veya uyurken yağmıştır. O günden beri evden çok çıkmadığım için ben bir belirti göremedim. 😂 Bugün, artık bir nefes almam gerektiğine karar verdiğim için dışarı çıktım. Bu benim için büyük bir nefes oldu. Ve tekrar yazmam gerektiği kanaatine vardım. Kendime bu kadar da yüklenmemeliyim sanırım. Neyse, ben o işleri bir şekilde hallediyorum. 😂 Bugün size, Alaçatı Çarşı’nın tam ortasında bulunan ve 12 ay boyunca açık olan nadir işletmelerinden, Avula Kafe’den bahsedeceğim.


Yukarıda da söylediğim gibi Avula Alaçatı’da bir yol ayrımının olduğu yerde, ortada. Yaz kış açık olduğu için de geçenlerde, Alaçatı’ya gittiğimizde, sık sık uğradığımız yerlerdendi. Burası, ismi her ne kadar kafe olsa da alkollü içecekler ve yemek sınıfına giren yiyecekler de satıyor. Satmadıkları tek şey ne biliyor musunuz? Çay. 😂 Buraya oturduğumuzda akşamdan kalma ve yeni bir akşama varma arefesinde olduğumuz için beni ayıltacağını düşünüp, çay istedim. Arkadaşım da aynı niyetle kahve söyledi. Onun kahvesi geldi ve çok güzel görünüyordu. Fakat ben çay olmadığını öğrenince küstüm ve hiçbir şey istemedim. 😂


Kahvenin üzerindeki, bu güzel görüntü ve gelen muhteşem kokusuna rağmen inat ettiğim için kahve içmedim. Şimdi düşününce bunun saçmalık olduğunu düşünüyorum. 😂 Çünkü, daha basit bir işletmede Barista olan arkadaşıma, kahveye bu şekli nasıl verdiklerini sorduğumda; kendisinin sıcak kahvelere şekil veremediğini, bunun için öncelikle kahve makinesinin, sonra kahvenin, çok kaliteli, tabii ki en önemlisi de kahveyi yapanın çok yetenekli olması gerektiğini söyledi. Çocukça bir trip yüzünden kaçırdım güzelim kahveyi. 😂


Oturduğumuz yerin konumu çok güzel. Buradan, Alaçatı’nın güzelim sokaklarından üç tanesini görebiliyorsunuz. Burası bu mevsimde oranın en kalabalık yeriydi. Gerçi yazın da öyle oluyor. Ama sonbaharda ya da kışın bu daha belirgin oluyor. Ben buranın tadını çıkarmak yerine, bilgisayarımı çıkarıp, ders çalışmayı denedim. 😂


Neyse ki, beni tekrar bu güzel yere bağlayan birisi gökten inercesine geldi. 😂 Bir sokak müzisyeni, köşeye, müzik aletlerini, hoparlörünü, mikrofonunu yerleştirip, çantasını da açıp, çalmaya başladı. Fotoğrafladığım ve çantanın kapağına astığı kağıtta yazılı olan isimden, instagramını bulabileceğiniz bu müzisyen gerçekten çok güzel bir müzik icra etti.


Bu müzisyen bir yabancı. Genelde, İngilizce şarkılar söyledi. Sesi de enstrümanı da çok iyi. Ben dersi bırakıp, onu dinledim. Bir yandan da düşündüm. Müzisyen, başka bir ülkeden gelip, yolun ortasına enstrümanlarını yerleştirip, şarkı söylüyor. Ben bunu kendi ülkemde yapabilecek bir özgüvene bile sahip değilim. Bu olay benim ufkumu genişletse de, hala özgüvenim o kadar da yüksek değil. Ben sadece, mırıldanmalarımı, sadece içimden değil, artık dışımdan da duyabileceğim kadar, sesimi yükselttim. 😂 Herkese mutluluklar diliyorum…

Sort:  

Güzel bir kafeymiş. Kahvede çok güzel gözüküyor.

Evet göbek bir yer. 😂

 last year  

Çok uzun süre evden çıkmayınca insan bir tuhaf oluyor, benim yürüyüşüm bile değişiyor😅Sokak sanatçıları bulundukları ortama renk katıyor, Eskişehir'de neredeyse her sokakta vardı, izlemesi çok keyifli oluyordu.✨

Evet soluk hayata renk katıyolar. 😂

Merhaba. Tekrardan hoşgeldin 😀
Anlaşılan dışarı çikmak sana iyi gelmiş. Okurken bile anlaşılıyor 😄

😂Evet aslıma döndüm.

Çay sorunu dışında akşamınız güzel geçmişe benziyor. Bu mekanı beğendim. Kapalı mekanlar bir yerden sonra sıkıcı oluyor güzel havalarda açıkta oturmak daha iyi bence. İyi eğlenceler...

Teşekkürler. Evet güzel bir geceydi.