[ENG-TR] Dent Glow Dental Clinic and my British friend Wayne —||— Dent Glow Diş Kliniği ve İngiliz arkadaşım Wayne

in Hive TRlast year



clbf3osgy02rj2roqdi2r4opt_431C9BF4-0BD6-4B0A-9D74-300AA2102D63.png
clbf3orcz02m70woqdyh2hxxo_B29265FE-0787-4C84-96A2-516DCDBF6DA3.png
clbf3p89402ub1coqbvedawnq_CA1C5F9D-2E9C-4A24-9925-E3A207955F69.png
clbf3p8g602mt14oqctyme7qy_EB776ABA-3C4E-43FA-86A7-C393CE4919CF.png


ENG

Hi, guys! There's been a flurry of illness lately. I think it's due to the prolonged seasonal transition and the instability in the weather. This happens every year. There are some people who say that the disease is more severe this year and that it could be a different virus. I and my relatives do not have such a situation. For now. I wish a speedy recovery to those who are sick. It is a difficult situation. Today I will talk about a disease, a completely different disease. Dental disease.

That's Wayne in the photo. Wayne is my English friend. I just met him. Wayne is in Turkey because of his teeth and his eyes. Let me explain how this is related to me. There is a thing called health tourism in Turkey. People come to Turkey from abroad to be treated in private clinics. These are usually aesthetic treatments. Gastric sleeve surgery, hair transplantation, tooth replacement, smart lenses...The list goes on and on. Aesthetics is something limitless.

My friend Mev works in a clinic where all these things are done. He told me all this. It is not possible for me to get a job there. Because to be able to work there, naturally, I have to be proficient in a foreign language. But I don't know any foreign language.

I met Wayne when I went to Mev. They spend the whole process together because Mev takes care of him. After we met, I don't know where it came from. 😂 Wayne told me he likes to drink beer. 😂 Would you do that to me? 😂 So, that's how we became friends.

Wayne, although normally British, lives in Spain. He has built his life there but has children, relatives and friends in the UK. He is constantly moving back and forth between England and Spain. Nevertheless, he came to Turkey to get veneers for his teeth and smart lenses for his eyes. I asked Wayne why, why Turkey? Because we are now intimate enough to talk about such things. 😂 Wayne told me that the same treatment is 3 times more expensive in England and 2 times more expensive in Spain. And that's including travel and other expenses.

Although I don't understand why the prices are like this, I think it is due to the exchange rate difference. Besides, this answer also reveals the reason why there is the concept of Health Tourism in Turkey. Wayne's teeth are done at Dent Glow. This is a dentist contracted by the company Mev works for. It is in Bayraklı district of Izmir, in the area where the plazas are. This area is really luxurious.

That's all I know about Dent Glow. I don't know what kind of workmanship they have. Wayne said he was pleased. It's very popular. I'm not interested in all that for now. I'm only interested in overshoes. When you enter Dent Glow, you have to wear overshoes. As someone who hasn't worn overshoes for a long time, I realized right at the entrance that I'm not the man for these places. Still, I follow the rules. Anyway, the staff is so naive that you feel obliged to follow the rules. 😂 Come on Wayne, let's get rid of these galoshes and go for a beer. 😂

Wayne made a very profitable deal. With a 10-day vacation to Turkey, he solved all his problems for half the price. He's a builder himself. He's good at business. And of course, he met me. Like a surprise gift. 😂😂😂😂 I wish healing to the sick again. I wish you healthy days...



TR

Selam millet! Bu aralar bir hastalık furyası var. Mevsim geçişinin uzamasıyla, havalardaki dengesizlikten kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Her sene böyle şeyler oluyor. Bu sene hastalığın daha ağır geçtiğini, bunun farklı bir virüs olabileceğini söyleyenler var. Ben ve yakınlarımda böyle bir durum yok. Şimdilik. Hasta olanlara acil şifalar diliyorum. Zor bir durum. Ben bugün bir hastalıktan bahsedeceğim. Bambaşka bir hastalıktan. Diş hastalığı.

Fotoğrafta gördüğünüz kişi Wayne. Wayne benim İngiliz arkadaşım. Onunla yeni tanıştık. Wayne’in Türkiye’de olma sebebi, dişleri ve gözleri. Konunun benimle alakasını da açıklayayım. Türkiye’de sağlık Turizmi diye bir olay var. Ben bunu yeni öğrendim. İnsanlar yurt dışından Türkiye’ye, özel kliniklerde, tedavi olmak için geliyorlar. Bunlar, genelde, estetik tedaviler. Tüp mide ameliyatı, saç ekimi, diş değiştirme, akıllı lens…Liste uzayıp gidiyor. Estetik sınırsız bir şey.

Arkadaşım Mev bu işlerin hepsinin yapıldığı bir klinikte çalışıyor. Bana bütün bunları o anlattı. Benim orada işe girmem mümkün değil. Çünkü orada çalışabilmek için, doğal olarak, herhangi bir yabancı dilde kendimi geliştirmiş olmam gerekiyor. Fakat ben hiçbir yabancı dil bilmiyorum.

Ben Wayne’le Mev’in yanına gittiğimde tanıştım. Onunla Mev ilgilendiği için bütün süreçleri birlikte geçiriyorlar. Tanıştıktan sonra, konu nereden oraya geldi bilmiyorum. 😂 Wayne bana bira içmeyi sevdiğini söyledi. 😂 Bu bana yapılır mı? 😂 İşte, böylece arkadaş oluverdik.

Wayne, normalde İngiliz olmasına rağmen, İspanya’da yaşıyor. Hayatını orada kurmuş ama İngiltere’de çocukları, akrabaları ve arkadaşları var. Sürekli İngiltere ve İspanya arasında gidip geliyor. Gene de dişlerine kaplama yaptırmak ve gözlerine akıllı lens taktırmak için Türkiye’ye gelmiş. Ben bunun sebebini Wayne’e sordum. Neden Türkiye? Çünkü, böyle şeyleri konuşabilecek kadar samimiyiz artık. 😂 Wayne’in söylediğine göre, aynı tedaviyi İngiltere’de olduğunda 3 katı kadar, İspanyada olduğunda ise 2 katı kadar daha pahalı olduğunu söyledi. Üstelik, yol ve diğer masraflar da buna dahil.

Fiyatların neden böyle olduğunu anlamamakla birlikte, kur farkından kaynaklandığını düşünüyorum. Bunun yanında, bu cevap, Türkiye’de Sağlık Turizmi kavramının olmasının sebebini de gözler önüne seriyor. Wayne’in dişleri, Dent Glow’da yapılıyor. Burası, Mev’in çalıştığı şirketin anlaşmalı olduğu bir dişçi. İzmir’in Bayraklı İlçesinde, Plazaların olduğu bölgede. Bu bölge, gerçekten çok lüks.

Benim Dent Glow’la ilgili bilgilerim bu kadar. Nasıl bir işçilikleri olduğunu bilmiyorum. Wayne memnun kaldığını söyledi. Çok da rağbet görüyor. Ben bütün bunlarla, şimdilik ilgilenmiyorum. benim tek ilgilendiğim konu galoş. Dent Glow’a girişte, galoş takmak zorundasınız. Uzun zamandır galoş takmayan birisi olarak, buraların adamı olmadığımı, daha hemen girişte fark ettim. Gene de kurallara uyarım. Zaten, çalışanlar, o kadar naif ki, kurallara uymak zorunda hissediyorsunuz. 😂 Hadi Wayne, bir an önce bu galoşlardan kurtulup, bira içmeye gidelim. 😂

Wayne, çok karlı bir iş yaptı. 10 günlük bir Türkiye tatili ile birlikte, yarı fiyatına bütün sorunlarını halletti. Zaten kendisi inşaatçı. Ticaret konusunda iyi. Bir de tabii ki, benimle tanıştı. Sürpriz bir hediye gibi. 😂😂Hastalara şifa diliyorum tekrar. Sağlıklı günler diliyorum…


For the best experience view this post on Liketu

Sort:  

Wow! Very beautiful

Thank you so much. I am glad you liked it. 👍

Thank you too!

Hayattaki şansımız keşke Wagne'nin ki olsa. 😄
Bayraklı tarafını biliyorum. Yakinen gördüm dediğin gibi çok gelişmiş bir bölge. Umarım hastalık için değilde gezme için giderim bir dahakine 😅

😂😂gezmek için gidilecek bir yer değil aslında hep iş. Bir de adliye var Allah korusun😂

Wayne ile tanışmana sevindim dostum. Yalnız sağlık turizminin gelişmiş olması zoruma gitti. İyi güzel de dünyanın ucuz pazarı gibi olduk. Halbuki Wayne'nin yaptığını bizim Avrupa'ya gidip yapmamız gerekiyor.

Biralar benden :)

😂😂Kesinlikle Avrupa’ya giden bir yol bulmamız lazım. Aslında bunların Türkiye’de ucuz olmasının sebebi insanın ve işçiliğin ucuz olması. Yoksa herkes aynı malzemeyi kullanıyor. Bu acı bir durum.

 last year  

Hasta olanlara acil şifalar diliyorum. Zor bir durum.
Teşekkür ederim 😷

Ülkemizin bazı konularda rağbet görmesi güzel mi kötü mü bilemedim. Wayne ve diğer yabancılar için kârlı bir iş olduğu kesin. Kendinize içme arkadaşı bulduğunuz için siz de şanslısınız. 💫

Evet, ben de kazananlar arkasındayım.