Trliste contest 2/// I VISIT ALANYA CASTLE 🤗//ALANYA KALESİNİ GEZİYORUM 🤗

in Hive TR2 years ago

ENG

IMG_20220723_074825.jpg

Hello all friends 🤗

I am happy to be with you in another beautiful trliste competition. Your competitions are going great, aren't they? We all continue to share with excitement. As the Turkish community, we enjoy being united. I am very happy to see us in such unity. I would like to thank my dear @damla for bringing us together under one roof, causing us to organize beautiful events and for all their efforts. Also, a big thank you to everyone who supported. 🙏❤️

 "IMG-20220705-WA0091.jpg"

 "IMG-20220705-WA0090.jpg"

 "IMG-20220705-WA0020.jpg"

 "IMG-20220719-WA0029.jpg"

I decided to participate in this beautiful competition with my Alanya castle tour. The Alanya castle was the most beautiful and most magnificent of the castles I have seen so far. Although it is not known exactly when this magnificent castle, which belongs to the Hellenistic period, was built, this castle, which hosted the Roman, Byzantine and Ottoman periods, has a magnificent sea and nature view.

 "IMG-20220705-WA0142.jpg"

 "IMG-20220705-WA0131.jpg"

 "IMG-20220705-WA0120.jpg"

You can come here with organized tours or with your private car. The distance between Antalya and Alanya is approximately 135 km. I came here with a tour. The journey took about 2.5 hours. If you want to go with the cable car when you come with the tour, they offer you an alternative when you talk to the tour guide and say that you want to go with the trlefer. My friends who had come here before had recommended that I take the cable car. Using this option, I decided to go here by cable car. I love taking the cable car. Watching everywhere from a bird's eye view gives excitement and happiness. Especially if I didn't visit a place with such a beautiful nature by cable car.

 "IMG-20220719-WA0028.jpg"

 "IMG-20220705-WA0044.jpg"

 "IMG-20220705-WA0148.jpg"

 "IMG-20220705-WA0124.jpg"

 "IMG-20220705-WA0115.jpg"

There was a large paid parking lot on the left side of where the cable car was located. There was a magnificent beach in front of the parking lot, and the world-famous Damlataş Cave, with a history of ten million years, next to the beach. I was very curious about this cave. I visited this place after visiting the castle. I will share my Damlataş cave trip with you in another post. For now, I am sharing two pictures of Damlataş Cave.

 "IMG-20220705-WA0023.jpg"

 "IMG_20220719_175253.jpg"

 "IMG-20220705-WA0017.jpg"

The cost of the cable car was 45 TL, that is, it was worth about 6 hive. I bought my ticket and took the cable car to go up to the castle. There was also a nuclear family of foreign nationals with me on the cable car. The scenery looked great. It was wonderful to watch the beach with the deep blue sea right next to the cable car and the lush nature cover on the other side. It had a fascinating sight. As I climbed higher, I admired the view of the castle. If you come here, I recommend you to take the cable car to the castle.

 "IMG-20220706-WA0014.jpg"

 "IMG-20220705-WA0049.jpg"

I have been dreaming of visiting Alanya Castle for a very long time. I even saw that a few people shared the Alanya castle in their article. The more I saw the pictures, the more people wanted to come here.

As you can see in the picture below, I knocked and waited in front of the dusty doors of history to see if anyone was inside. 🤗 But unfortunately, no one opened the door. 😂

 "IMG-20220706-WA0024.jpg"

 "IMG-20220705-WA0118.jpg"

If you want to visit Alanya Castle, I recommend you to choose the first spring or autumn months as the season. Definitely like me, even trying to go out here during the summer break at noon. It's so hot it's so suffocating that I can't explain. Although I complain about the heat, I enjoyed visiting this historical place with a magnificent view, even if it was hot.

 "IMG-20220705-WA0076.jpg"

 "IMG-20220705-WA0073.jpg"

 "IMG-20220705-WA0074.jpg"

By the way, I'm sorry to say that I haven't been able to write for almost a month. I hope I will not take such a long break from my writings again...

I invite my friends @uzercanan @sudefteri and @mehmetfix to this beautiful contest and everyone who read my article and did not participate in the contest.

Thank you in advance to everyone who reads my article. Stay with love. ❤️🙏

 "5ShzsKnKF7vppGeV6VN3m3GSDcLoRruAhMmifZtFSDkYScSyWLjwS2KZPfDkVnWFFza87Vj2b7CPtsy2f8nULJwadUFkmuKBvq29cN5QWzB8TdRiYGyx2U6r3gq14attArRpCcDfQymAArbGQfuX5TSN.png"

@baycan❤️ @baycan❤️ @baycan

 "5ShzsKnKF7vppGeV6VN3m3GSDcLoRruAhMmifZtFSDkYScSyWLjwS2KZPfDkVnWFFza87Vj2b7CPtsy2f8nULJwadUFkmuKBvq29cN5QWzB8TdRiYGyx2U6r3gq14attArRpCcDfQymAArbGQfuX5TSN.png"

TR

Herkese merhaba arkadaşlar 🤗

Yine güzel bir trliste yarışmasında daha sizlerle birlikte olmanın mutluluğunu yaşıyorum. Yarışmalarının çok güzel gidiyor değil mi? Hepimiz heyecanla paylaşımlarımızı yapmaya devam ediyoruz. Türk topluluğu olarak birlik olmanın tadına varıyoruz.🤗 Ben bizleri böyle birlik beraberlik içerisinde gördükçe çok mutlu oluyorum. Sevgili @damla cığıma bizleri bir çatı altında topladığı, güzel etkinlikler düzenlememize neden olduğu ve tüm emekleri için teşekkürlerimi sunuyorum. Ayrıca destek olan herkese sonsuz teşekkürler. 🙏❤️

 "IMG-20220705-WA0091.jpg"

 "IMG-20220705-WA0090.jpg"

 "IMG-20220705-WA0020.jpg"

 "IMG-20220719-WA0029.jpg"

Ben de bu güzel yarışmaya Alanya kalesi gezim ile katılmaya karar verdim.Alanya kalesi bu güne kadar gördüğüm kalelerden en güzel ve en muhteşem olanıydı. Helenistik döneme ait olan bu muhteşem kalenin ne zaman yapıldığı net olarak bilinmemekle beraber, Roma, Bizans ve Osmanlı dönemlerine ev sahipliği yapan bu kale muhteşem bir deniz ve doğa manzarasına sahip.

 "IMG-20220705-WA0142.jpg"

 "IMG-20220705-WA0131.jpg"

 "IMG-20220705-WA0120.jpg"

Buraya isterseniz düzenlenen turlarla, isterseniz de özel aracınızla gelebilirsiniz. Antalya Alanya arası yaklaşık 135 km. Ben buraya tur ile geldim. Yolculuk yaklaşık 2.5 saat sürdü. Tur ile geldiğinizde teleferik ile çıkmak isterseniz tur rehberi ile konuşup trleferik ile çıkmak istediğinizi söylediğinizde size alternatif sunuyorlar. Daha önce buraya gelen arkadaşlarım mutlaka teleferik ile çıkmamı tavsiye etmişlerdi. Ben de bu seçeneğimi kullanarak buraya teleferik ile çıkmaya karar verdim. Teleferiğe binmeyi çok seviyorum. Heryeri kuş bakışı izlemek heyecan ve mutluluk veriyor insana. Hele bir de böylesine güzel bir doğaya sahip bir yeri teleferikle gezmesem olmazdı.🤗

 "IMG-20220719-WA0028.jpg"

 "IMG-20220705-WA0044.jpg"

 "IMG-20220705-WA0148.jpg"

 "IMG-20220705-WA0124.jpg"

 "IMG-20220705-WA0115.jpg"

Teleferiğin bulunduğu yerin sol tarafında büyük ücretli bir otopark vardı. Otoparkın önünde muhteşem bir plaj, plajın yanında ise dünyaca ünlü on milyon yıllık geçmişe sahip Damlataş Mağarası bulunmaktaydı. Bu mağarayı çok merak ediyordum. Burayı kaleyi gezdikten sonra gezdim. Damlataş mağarası gezimi başka bir postumda sizlerle paylaşacağım. Şimdilik Damlataş Mağarasına ilişkin iki adet resim paylaşıyorum.🤗

 "IMG-20220705-WA0023.jpg"

 "IMG_20220719_175253.jpg"

 "IMG-20220705-WA0017.jpg"

Teleferik ücreti 45 TL, yani yaklaşık 6 hıve değerindeydi. Biletimi aldım ve kaleye çıkmak üzere teleferiğe bindim. Teleferikte benimle birlikte yabancı uyruklu bir çekirdek aile de vardı. Manzara harika görünüyordu. Teleferiğin hemen yanında bulunan masmavi denize sahip plajı ve diğer tarafta yemyeşil tabiat örtüsünü izlemek çok muhteşemdi. İnsanı büyüleyen bir manzarası vardı. Yükseğe çıktıkça kale manzarasını da hayranlıkla izledim. Eğer buraya gelirseniz kaleye teleferikle çıkmanızı tavsiye ederim.

 "IMG-20220706-WA0014.jpg"

 "IMG-20220705-WA0049.jpg"

Çok uzun zamandır Alanya Kalesi'ni gezmeyi hayal ediyordum. Hatta burada birkaç kişinin yazısında Alanya kalesini paylaştığıı da görmüştüm. Resimleri gördükçe buraya gelmek isteğim daha çok artmıştı.

Aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi, tarihin tozlu kapılarının önünde içeride biri var mı diye kapıyı çaldım ve bekledim. 🤗 Ama maalesef kapıyı açan olmadı. 😂

 "IMG-20220706-WA0024.jpg"

 "IMG-20220705-WA0118.jpg"

Alanya Kalesi'ni gezmek isterseniz mevsim olarak ilk bahar ya da sonbahar aylarını seçmenizi tavsiye ederim. Kesinlikle benim gibi Yaz mevsiminde öğlen arasında buraya çıkmayı denemeyi bile. O kadar sıcak o kadar bunaltıcı oluyor ki anlatamam. Her ne kadar sıcaktan şikayet etsem de bu tarihi muhteşem manzarası olan yeri gezmekten sıcak da olsa çok keyif aldım.

 "IMG-20220705-WA0076.jpg"

 "IMG-20220705-WA0073.jpg"

 "IMG-20220705-WA0074.jpg"

Bu arada neredeyse bir aydır yazı yazamadığımı üzülerek söylüyorum. Umarım bir daha bu kadar ara vermem yazılarıma...

Bu güzel yarışmaya @uzercanan @sudefteri ve @mehmetfix arkadaşlarım ile yazımı okuyan ve yarışmaya katılmayan herkesi davet ediyorum.

Yazımı okuyan herkese şimdiden teşekkür ederim Sevgiyle kalın. ❤️🙏

 "IMG-20220719-WA0020.jpg"

 "IMG-20220719-WA0023.jpg"

 "IMG-20220719-WA0024.jpg"

 "IMG-20220719-WA0025.jpg"

 "IMG-20220719-WA0026.jpg"

 "IMG-20220719-WA0015.jpg"

 "IMG-20220719-WA0027.jpg"

 "IMG-20220719-WA0016.jpg"

 "9vWp6aU4y8kyJM9JABQLS7EhjmU3VVqJQJsLHz322hBz7Djfp9W2YGewxQPGs6XiHkomLVr3x4uv9mwZg5Xako2yASm3ZMkTKtvjgJTnBNj7oJWxFSwMc5s9jaZYMpeTSFszZZe2CH6QAzPn6.jpeg"

Sort:  

öncelikle davetin için teşekkür ederim canım 🤗
uzun süren yokluğunu bu güzel yazıyla sonlandırman harika olmuş, sabah sabah gözüm gönlüm açıldı. :)
manzara muhteşem, sen de çok güzelsin bu arada 🌸

tarihin tozlu kapılarının önünde içeride biri var mı diye kapıyı çaldım ve bekledim. 🤗 Ama maalesef kapıyı açan olmadı.

bunu yapan başka birini daha görmek gülümsetti :)
yarışmada da bol şanslar ☘

Yazımı okuyup yorum yapman bana da Neşe ve mutluluk katıyor. Bugün senden elindeki gezi resimleri ile bir yazı paylaşıp şeytanın bacağını kırmanı bekliyorum. 😍❤️🙏
Umarım ben de eskisi gibi yazmaya devam ederim.

bunu yapan başka birini daha görmek gülümsetti :)
yarışmada da bol şanslar ☘

Yazımda bu nüansı yakalayacağını biliyordum sevgili arkadaşım. Senin
ve senin gibi yazımı dikkatli okuyan arkadaşlarımın gülümsemesi için yazmıştım o bölümü. 😃

Güzel ve içten yorumun için çok teşekkür ederim canım arkadaşım. ❤️

Congratulations, your post has been added to Pinmapple! 🎉🥳🍍

Did you know you have your own profile map?
And every post has their own map too!

Want to have your post on the map too?

  • Go to Pinmapple
  • Click the get code button
  • Click on the map where your post should be (zoom in if needed)
  • Copy and paste the generated code in your post (Hive only)
  • Congrats, your post is now on the map!

Thank you so much 🙏

Damlataş Mağarası çok güzel görünüyor. Yazınız sayesinde orayı ziyaret etmek için sabırsızlanıyorum. Ayrıca Alanya Kalesi'nin manzarasına bayıldım. Bu güzel gezi için teşekkür ederim. Yarışmada başarılar dilerim. :)

Damlataş mağarasının içerisi muhteşemdi. En kısa zamanda orayı da paylaşacağım. Kale manzarasını zaten seyretmeye doyamıyor insan. Umarım siz de ziyaret edersiniz Çok teşekkür ederim güzel ve değerli yorum için 🙏😃

Sizin paylaştığınız gezi yazılarını okumak çok keyifli. Alan Kalesi ve mağarayı çok güzel anlatmişsıňız. Emeklerinize sağlık yarışmada başarılar dilerim.

Yazımı okurken keyif aldığınıza çok sevindim. sizin yazılarınız da çok güzel harika yazıyorsunuz ellerinize sağlık Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim. ❤️🙏

@tipu curate

Thank you so much 🙏

Çok sevindim katılabilmene. Güzel bir yazı geleceğii tahmin ediyordum ama bu kadarını beklemiyordum açıkçası. Sıcağa rağmen o kadar yol gittikten sonra böylesine güzel fotoğraflar çekip gezi yazısı ortaya çıkarmak ayrı bir yetenek ister. Fotoğrafların hepsi çok güzel Özellikle teleferikteki fotoğrafına bir de arka fonda Akdeniz olan fotoğraflarına bayıldım. İçim açıldı resmen 🙂 Teşekkür ederim katıldığın için canım. Başarılar diliyorum 🤗

Ben de bu harika ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim gerçekten Akdeniz manzarası benim de içimi açtı. Beğenmene çok sevindim canım arkadaşım her şey için çok teşekkür ederim sana.❤️🤗😍

Gerçekten güzel bir paylaşım yapmışsınız. Gitmiş kadar olduk. Bir gün Alanya kalesine gidersem tavsiyelerinizi dikkate alarak gezmiyi düşünüyorum. Yarışmada başarılar dilerim.😊

Teşekkür ederim beğenmenize çok sevindim 🙏 umarım buraları gezmek size de nasip olur

Congratulations @baycan! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s):

You received more than 50000 upvotes.
Your next target is to reach 55000 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Thank you so much 🤗

You're welcome @baycan! Have a nice day 😊👍🌹

Orada deniz ve gökyüzü gerçekten çok farklı bir şekilde mavi. Bir gün oraları ziyaret etmek en büyük hayallerimden birisi. Alanya, Güneyde en çok merak ettiğim yerlerden birisi. Alanya Kalesini İstanbul' daki Rumeli Hisarına çok benzetiyorum. Küçükken külütür merkezi gezileriyle Rumeli Hisarı' na bir çok kere gittim. Keşke daha uzak yerlere de götürselerdi. Bu kale gibi mesela. 😊
!LUV !LOLZ

Which is faster
hot or cold?, Hot, because you can easily catch a cold.

Credit: reddit
@baycan, I sent you an $LOLZ on behalf of @mehmetfix
Use the !LOL or !LOLZ command to share a joke and an $LOLZ
(6/6)

Uzun bir aradan sonra güzel bir yazınla tekrar geri dönmen bizleri gerçekten çok mutlu etti. Alanya Kalesindeki resimlerin hepsi birbirinden güzel. Damlataş mağarasındaki maceranızı da şimdiden merak ettim. Yarışmada başarılar dilerim:))

Çok teşekkür ederim beğenmenize çok sevindim. 🙏

Hiya, @LivingUKTaiwan here, just swinging by to let you know that this post made it into our Honorable Mentions in Daily Travel Digest #1626.

Your post has been manually curated by the @pinmapple team. If you like what we're doing, please drop by to check out all the rest of today's great posts and consider supporting other authors like yourself and us so we can keep the project going!

Become part of our travel community:

Congratulations, your post has been upvoted by @dsc-r2cornell, which is the curating account for @R2cornell's Discord Community.

Curated by Blessed-girl

r2cornell_curation_banner.png

Enhorabuena, su "post" ha sido "up-voted" por @dsc-r2cornell, que es la "cuenta curating" de la Comunidad de la Discordia de @R2cornell.

Visit our Discord - Visita nuestro Discord

Thank you so much🤗

Canım benim fotoğraflar ve sen harikasınız. Paylaşımımla beraber tatil moduna girdim sanki yaninda bende vardım. Kalemine sağlık ☺️

İnşallah bir gün birlikte gezeriz oraları canım arkadaşım seni buraya bekliyorum. Teşekkür ederim güzel yorumun için. 🤗

İnşallah canım benim bu güzellikleri birgün beraber gezeriz. 🥰