💦💧🚰Maraspoli Cave 🗿🪨 //💦💧🚰 Maraspoli Mağarası 🗿🪨

in Hive TRlast year (edited)

Hello everyone, friends. I hope you have a nice week. Since @bilginselcuk's hometown is quite mountainous and rocky, I always thought there were caves around here. We even chatted with him many times about the caves in his hometown. Today I would like to show you a water cave we visited during our trip to Ermenek. This is the Maraspoli Cave. When I heard the name of the cave, I thought that I would see an imposing, big and deep cave. However, the result was not like that. 🗿

Herkese merhaba arkadaşlar. Umarım güzel bir hafta geçirirsiniz. @bilginselcuk'un memleketi oldukça dağlık taşlık olduğu için buralarda hep mağara vardır diye düşünmüşümdür. Hatta onunla da memleketlerindeki mağaralarla ilgili çok kez muhabbet etmişizdir. Bugün size Ermenek gezimizde ziyaret ettiğimiz bir su mağarasını göstermek istiyorum. Burası Maraspoli Mağarası. Mağaranın ismini duyunca heybetli, büyük ve derinlikli bir mağara göreceğimi zannetmiştim. Ancak sonuç pek öyle olmadı. 🥲🪨🗿

After walking around the city for a while, Maraspoli came to mind when I asked @bilginselcuk if there was anything interesting to see around here. I was very impressed when I heard its name and wanted to see this place as soon as possible. After passing through quite steep streets and parking our car with difficulty, we walked towards the cave. It is located at a very high place compared to the city. They built something like a multi-step ladder bridge to get here. While walking on the stairs, the trees on the sides hang down from the stairs, creating very pleasant and beautiful images. On the right, it looked like a small creek several meters deep. The water in the cave was flowing from here. I started to get tired while climbing the stairs and my eyes started to widen as if the steps would never end. I decided to sit on the stairs and rest and continue on my way.🪜

Şehrin içinde biraz gezdikten sonra @bilginselcuk a buralarda güzel gezilecek görülecek bir yer ilginç bir şey var mı diye sorduğumda aklına birden Maraspoli geldi. İsmini duyunca gerçekten çok etkilendim ve bir an önce burayı görmek istedim. Oldukça dik sokaklardan geçip aracımızı güçlükle bir yere park ettikten sonra mağaraya doğru yürüdük. Şehre göre oldukça yüksek bir yerde konumlandırılmış. Buraya ulaşabilmek için de çok basamaklı, merdiven köprü tarzı bir şey inşa etmişler. Merdivende yürürken kenarlarındaki ağaçların yapraklarınının merdivenin üzerine sarkması ile çok hoş ve güzel görüntüler oluşturmuştu. Sağ tarafında ise birkaç metre derininde, küçük bir dere görünümü kazanmış mağaradan gelen sular akıyordu. Merdiveni yürüdükçe yorulmaya başladım ve sanki basamaklar hiç bitmeyecek gibi gözümde büyümeye başladı. Merdivenlerde oturup, dinlenerek ilerlemeye karar vermiştim. 🪜

@bilginselcuk had been here before and said it was an accessible cave. Inside, water was gushing everywhere, even a small-looking waterfall. He also mentioned that there are stalagmites and stalactites inside. The more he told, the more I wondered about the inside of the cave, but unfortunately there was a big lock on the entrance door and the entrances were forbidden for a long time. There is information about the cave on the inner surface of the blue door you see in the pictures. I wanted to take a photo of the information letter, but I couldn't because it was closed. Frankly, I found it very pointless to hide the information board. If they had at least carried the information note outside the door, they would have both satisfied the curiosity of the visitors and informed the visitors of the cave.

@bilginselcuk daha önce buraya bir kez gelmiş, anlattığına göre içine girilebilen bir mağaraymış. İçeride her yerden su çıkıyormuş, hatta ufak görünümlü bir şelale bile varmış. Uzun dikitler ve sarkıtlar olduğundan da bahsetti. O anlattıkça mağaranın içini daha çok merak ettim ancak malesef giriş kapısında koca bir kilit vardı, zaten de girişler epeydir yasakmış. Resimlerde gördüğünüz mavi kampının iç yüzeyinde de mağara ile ilgili bilgiler yazıyormuş. Bilgilendirme yazısının fotoğrafını çekmeyi çok istedim ancak kapalı olduğu için onuda çekemedim.Bilgi panosunu saklamaların çok anlamsız buldum açıkçası. En azından bilgi yazısını kapının dışına taşısalardı, hem burayı ziyarete gelen insanların merakını biraz olsun giderirlerdi hemde ziyaretçiler mağarayla ilgili daha bilinçli olurlardı.

Again, according to @bilginselcuk, this cave meets the water needs of all Ermenek residents. This information reminded me that the water in the cave is quite high. If there is enough water for the whole of Ermenek, it is difficult to estimate the abundance of water coming out of Ermenek. I thought that the reason why cave entrances are forbidden is not to lose the secret of the abundance of water. Or the hygiene of the water may be intact 🤷🏻‍♀️ In any case, I would love to go inside this cave, to visit every part of it, to see it. We drank ice-cold water from the fountain in front of it. Cold sensitive friends, be careful because after drinking water from here, I had a piercing pain in my head.🥛🤕

Yine @bilginselcuk' un söylediğine göre bu mağara tüm Ermenek sakinlerinin su ihtiyacını gideriyormuş. Bu bilgi bana mağara içinde ki suyun oldukça fazla olduğunu çağrıştırdı. Tüm Ermenek'e yetecek kadar su varsa içeriden çıkan suyun bolluğunu tahmin etmek güç. Mağara girişlerinin yasak olmasının sebebi belki de suyun bolluğunun sırrının kaybolmaması içindir diye düşündüm. Ya da suyun hijyeninin zarar görmemesi de olabilir 🤷🏻‍♀️ Her halükarda yinede bu mağaranın içine girmeyi, her tarafını gezmeyi, görmeyi çok isterdim 🥲🪨 Hemen önündeki çeşmeden buz gibi soğuk sularımızı içtik, soğuğa duyarlı olan arkadaşlar dikkatli olmalı çünkü ben buradan su içtikten sonra başıma delici bir ağrı girmişti.🥛🤕

After touring around the cave, we saw that there was a viewing and resting area ahead. There were benches to sit on. Almost all of Ermenek could be seen from here. It had a truly magnificent view. It had a fascinating view with the city view, the Taurus Mountains and the Turquoise Dam, the famous river of this place. I felt the lack of something like cafe here. If there was room, a small cafe would fit here.☕🫖

Mağaranın etrafını gezdikten sonra ilerde bir seyir ve dinlenme alanı olduğunu gördük. Oturmak için banklarda vardı. Buradan neredeyse tüm Ermenek gözüküyordu. Gerçekten muazzam bir manzarası vardı. Hem şehir, hem toros dağları manzarasıyla hem de buranın meşhur akarsuyu olan Turkuaz Barajı manzarasıyla büyüleyici bir görünüme sahipti. Burada cafe gibi şeyin eksikliğini hissettim. Alan olabilseydi buraya minik bir cafe çok yakışırdı. ☕🫖

If there are lucky friends who live in Ermenek and can see inside the cave, I would be very happy if they share with us what else is inside the cave 💫🌺🌼 I have a lot to write today, have a nice day. Bye bye 👋🏻💫🌺🌼

Yazımı okuyan ve mağaranın içini görebilen şanslı Ermenek'li arkadaşlar varsa mağara içinde başka neler olduğunu bizler ile paylaşırlarsa çok mutlu olurum 💫🌺🌼Bugün yazacaklarım bu kadar, gününüz güzel geçsin. Hoşça kalın. 👋🏻💫🌺🌼

Sort:  


The rewards earned on this comment will go directly to the people( @baboz ) sharing the post on Twitter as long as they are registered with @poshtoken. Sign up at https://hiveposh.com.

Congratulations, your post has been added to Pinmapple! 🎉🥳🍍

Did you know you have your own profile map?
And every post has their own map too!

Want to have your post on the map too?

  • Go to Pinmapple
  • Click the get code button
  • Click on the map where your post should be (zoom in if needed)
  • Copy and paste the generated code in your post (Hive only)
  • Congrats, your post is now on the map!

Burayı ben kapalı olarak biliyordum. Hatta az aşağısından döndüm 😂 umarım ilçeye gidince ugrarım 😅

 last year  

Kapalı zaten kanka🥲

Kanka siz yine yukarısına kadar çıkmıssınız. Oralara çıkmak da yasak diye biliyordum ben

 last year (edited) 

Aaa çok ilginç biz gittiğimizde başkalarıda vardı, yasak kalkmış demekki en azından etrafını gezme yasağı yoktu🙂💫

He o zaman muhtemelen öyledir. Ya da sorduğumuz gençler bizi kandırdı 😅

O dağların altında bir yer altı şehri bile varmış. Ama giriş malesef yasak.

 last year  

Bu daha ilginç. Kim bilir ne kadar büyüklükte 🙄 💫

Enteresan bir yer. İsmi gerçekten cezbedici, hikayesi de öyle. Ama o kadar su varsa orası bir mağara değil de bir havuz gibidir diye canlandı gözümde, ya da dere. 🤔

 last year  

Zaten havuz olacak kadar da fazlaymış suları. Keşke ziyarete açılsa da gittiğimizde gidip fotoğraflayabilirsek. 🙄💫🙂

Maraspoli Mağarası ismi ilgi çekici, nereden geliyor acaba ve hikâyesi ne çok merak ettim. İçerisine girip fotoğraflamanı çok isterdim çünkü Google Haritalar'da arattım hiçbir şey çıkmadı bu isimle hatta su mağarası bile yazdım. 🤷‍♀️

Ellerine sağlık, ayrıca manzara da çok hoşmuş 🌸

 last year  

Google'da bazı bilgiler var evet ancak siz söyledikten sonra ben de baktım ve dediğiniz gibi haritalarda ben de bulamadım🙄 Acaba nasıl bir sır ve gizemi var. Gerçekten merak uyandırıcı.

Suyun bütün Ermenek’e yetmesi nüfusunun az olmasından olabilir. Duyduğuma göre çok küçük bir içleymiş. 😃

 last year  

Yine de dış görünüşü bu kadar küçük biri mağaradan bir ilçenin her türlü su ihtiyacının karşılanması bana epey ilginç geldi 🥲