[EN-TR] I Noticed the Beautiful Details of the Day - Günün Güzel Detaylarını Fark Ettim

in Hive TR2 years ago (edited)


cl6scxk7o02fr1hkf48495dfp_IMG_20220813_154839-01.webp

cl6scxz3z02hs29kfefx95aqa_IMG_20220813_155444-01.webp

cl6scybrq02it1tkf9ahafyau_IMG_20220813_155455-01.webp

cl6scyqze02iw1tkfc23t8d05_IMG_20220813_155356-01.webp

cl6scz6tb02hd2okf77w768o1_IMG_20220813_155434-01.webp

cl6sczlyb02iz1tkf5uhz27xs_IMG_20220813_154938-01.webp

cl6sd02yg02hv29kfgyld5oxy_IMG_20220813_154858-01.webp

cl6sd0mkq02hg2okf56ipeojf_IMG_20220813_155058-01.webp

cl6sd0yff02hk0wkf932gdwya_IMG_20220813_155525-01.webp


Hello friends. Today, I would like to convey to you some details that I have just noticed in the neighborhood where I live. Although I have been living at the same address for about a year, although I use the same route all the time, there are many elements that have not caught my attention. At noon, I left the house to go to the market. Frankly, the thought of what kind of content I can produce today was preoccupying my mind. I didn't notice anything when I went. While he was returning, I realized that a beautiful view greeted me when I looked up and looked just above the building I lived in. Then, with each step, my eyes were on a new quest. The tone of the greening walnut leaves was at a level that really caught my attention. The flower made of stone on my route was fascinating with its appearance. I kept thinking and walking. The small and green cones on the juniper tree were cute. I realized that what I noticed today will not be limited to these. I went down the stairs and noticed pots made of old oil cans just above the building where I live. I've seen flowerpots made from these oil cans or petrol cans and planted in them before. However, I was both surprised and happy to see that vegetables such as peppers and tomatoes were also planted in it. The reason that made me happy was that I saw the efforts of our people to grow their needs such as tomatoes and peppers by their own means, even though they were far from the villages. The reason I am surprised is that many people use their discarded oil cans or bottles they cannot use for another function. The greenery of the pots accompanied me on my journey. It was a detail that upset me that I had not noticed until this time that the flowerpots were lined up from one end of the wall to the other, or that it had not caught my attention. On the way back, I realized that I smelled a nice smell. The smell was unfamiliar to me. It was the smell of sumac that my mothers always collected and dried in the village. I approached the scent and saw that the sumac had been laid on the roof to be dried. I can say that this took me back to my childhood.Even such details are enough to be happy. As long as we find out and go on a quest. Sometimes, due to our busy lives, we do not notice many details in front of our eyes. In fact, I think these little details are the ones that make us feel more peaceful. Goodbye, see you again. 🙂

Merhaba arkadaşlar. Bugün oturduğum mahallede yeni fark ettiğim bazı detayları sizlere aktarmak istiyorum. Yaklaşık bir yıldır aynı adreste yaşamama rağmen, sürekli aynı güzergahı kullammama rağmen dikkatimi çekmemiş bir çok unsur varmış.
Öğle vaktinde markete gitmek üzere evden çıktım. Açıkcası bugün nasıl bir içerik üretebilirim düşüncesi zihnimi kurcalıyordu.
Giderken hiç bir şey farketmemiştim. Dönüşü gerçekleşirken yaşadığım binanın hemen üstünde kafamı kaldırıp baktığımda güzel bir manzaranın beni karşıladığını farkettim. Daha sonra her adımda gözüm yeni bir arayışa koyuldu. Yeşeren ceviz yapraklarının tonu gerçekten ilgimi çekecek düzeydeydi.
Yol güzergahımda bulunan taştan yapılmış çiçek ise görüntüsüyle kendisne hayran bırakıyordu. Hem düşünüp hem yürümeye devam ettim. Ardıç ağacındaki küçük ve yeşil kozalaklar ise sevimli geldi. Anladım ki bugün farkettiklerim bunlarla sınırlı kalmayacak. Merdiven indim ve yaşadığım binanın hemen üst tarafında eski yağ tenekelerinden yapılmış saksıları farkettim.
Daha önceleri bu yağ tenekelerinden ya da benzin bidonlarından saksı yapılıp içine çiçek ekildiğini görmüştüm. Ancak içine biber, domates gibi sebzelerin de ekildiğini görmek beni hem şaşırttı hem de mutlu etti. Mutlu etmesinin sebebi insanlarımızın köylerden uzak kalsalar da domates, biber gibi ihtiyaçlarını kendi imkanlarıyla yetiştirme çabalarını görmemdi.
Şaşırma sebebim ise bir çok insanın kullanıp attığı yağ tenekeleri ya da kullanamadıkları şişeleri başka bir işlevde kullanıyor olmaları.
Saksıları yeşilliği bana yolculuğumda adeta eşlik ediyordu. Duvarın bir ucundan diğer ucuna kadar saksıların dizili olduğunu bu zamana kadar farketmemiş olmam ya da dikkatimi çekmemiş olması beni üzen bir detay oldu.
Güzel bir koku aldığımı farkettim dönüş yolunda. Koku bana yabancı gelmiyordu. Annemlerin köyde her zaman toplayıp kuruttukları sumak kokusuydu bu. Kokuya doğru yaklaştım ve sumağın kurutulmak üzere çatıya serildiğini gördüm. Bu beni çoçukluğuma götürdü diyebilirim.
Mutlu olmak için bu tür detaylar bile insana yetiyor. Yeter ki fark edelim ve arayışa çıkalım. Bazen yoğun geçen hayatımız nedeniyle gözümüzün önündeki bir çok detayı fark etmiyoruz. Aslında bu küçük detaylar bizlerin daha huzurlu olmasını sağlayan detaylar olduğunu düşünüyorum.
Tekrar görüşmek üzere hoşçakalın. 🙂


For the best experience view this post on Liketu

Sort:  

Çok güzel kareler. Taze ürünlerin kokusu buraya kadar geldi.

Bazı insanlar çöp olarak gördüğümüz şeylerden akla hayale gelmeyecek şeyler yaratabiliyorlar. Bu beni de çok şaşırtan bir olgu. Özellikle tüketimin arşa çıktığı bir zamanda yaşarken böyle güzel şeyler görmek insanı çok mutlu ediyor gerçekten. 😊 Paylaşımınız için teşekkürler.

Yorum ve güzel düşünceniz için teşekkür ederim 😊🙏