(Tr-En)Elmalı kurabiye Tarifi-Apple Cookies Recipe

in Hive TRlast year

TR: Herkese merhaba. Hepinize keyifli akşamlar dilerim. 2022'nin sonuna doğru yaklaşıyoruz. Bu yıl içerisinde çoğunlukla yemek tarifleri paylaştım. Uzun bir süredir yemek tarifi paylaşımları yapmaz olmuştum. Bugün bunu düşünerek bir tarif paylaşmaya karar verdim. Ne tarifi paylaşsam diye düşünürken köyden getirdiğimiz ama fazla yemediğimiz elmalar aklıma geldi. Bu elmaları elmalı kurabiye yapmaya ve bugün elmalı kurabiye tarifi paylaşmaya karar verdim.

EN: Hello everyone. I wish you all a pleasant evening. We are approaching the end of 2022. During this year, I mostly shared recipes. I haven't shared recipes for a long time. Today I decided to share a recipe with this in mind. While thinking about what recipe to share, I thought of the apples we brought from the village but didn't eat much. I decided to make these apples into apple cookies and share an apple cookie recipe today.

Elmalı kurabiye yapmaya başlamadan önce dışarısının çok güzel olduğunu fark ettik ve oğlumla yürüyüşe çıktık. Kısa da olsa bu yürüyüşler hem oğluma hem bana çok iyi geliyor. Yaklaşık bir saat yürüdük.

Before we started making apple cookies, we realized that it was beautiful outside and went for a walk with my son. These walks, even if they are short, are very good for both my son and me. We walked for about an hour.

Yürüyüşten geldikten sonra malzemeleri hazırlayarak kurabiye yapımına başladım.

After I came back from my walk, I prepared the ingredients and started making cookies.

Malzemeler:

  • 125 gr tereyağı
  • 2,5 yemek kaşığı toz şeker
  • Yarım su bardağı nişasta
  • 1 adet yumurta
  • Yarım paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilin
  • 2 su bardağı un
    İç harcı için
  • 2 adet Büyük boy elma
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1çay kaşığı tarçın
  • 1 çay bardağı dövülmüş ceviz
    Üzeri için:
  • Pudra şekeri

Ingredients:

  • 125 gr butter
  • 2.5 tablespoons granulated sugar
  • Half a glass of starch
  • 1 egg
  • Half a packet of baking powder
  • 1 packet of vanillin
  • 2 cups flour
    For the filling
  • 2 large sized apples
  • 2 tablespoons granulated sugar
  • 1 teaspoon cinnamon
  • 1 tea glass of pounded walnuts
    For the top
  • Powdered sugar

Kaynak

Elmalı kurabiye yapmaya kabuklarını soyduğum elmaları rendeleyerek başladım. 2 büyük bir küçük elmanın kabuklarını soyup rendeledim. Elma rendesini tavaya koyarak üzerine 3 yemek kaşığı şeker ekledim. Tarifin aslında iki yemek kaşığı var ama ben tatlı sevdiğim için fazla ekledim. Yine aynı şekilde tariften farklı olarak tarçını 1 tatlı kaşığı ekledim. Elmalar pişerken bende cevizleri kabuklarından ayıklayıp el rondosundan çektim. Elmaların üzerine cevizi de ekledikten sonra, suyunu salıp çekene kadar pişirdim. Elmalı iç harcını soğumaya bırakıp hamuru yapmaya başladım.

I started making apple cookies by grating the apples I peeled. I peeled and grated 2 large and one small apple. I put the grated apples in the pan and added 3 tablespoons of sugar. The recipe actually has two tablespoons, but I added more because I like sweet. In the same way, unlike the recipe, I added 1 teaspoon of cinnamon. While the apples were cooking, I removed the walnuts from their shells and ground them in a hand rondo. After adding the walnuts to the apples, I cooked them until they released their water. I left the apple filling to cool and started making the dough.

Kurabiye hamuru için oda ısısındaki 125 gr tereyağının üzerine üç yemek kaşığı şeker ekledim. Tereyağı kullanacağım tariflerde bazen tereyağını dolaptan çıkartmayı unutuyorum. Böyle zamanlarda da tereyağını biraz eritiyorum. Soğuması oda sıcaklığına gelmesinden daha az zaman alıyor.
yarım su bardağı nişastayı ve bir paket vanilini ekledim. Yarım paket kabartma tozu ve 2 su bardağı unu da ekleyerek hamuru yoğurdum. Yaklaşık on dakika hamuru dinlenmeye bıraktım.

For the cookie dough, I added three tablespoons of sugar to 125 g of butter at room temperature. In recipes where I will use butter, sometimes I forget to take the butter out of the fridge. At such times, I melt the butter a little. It takes less time to cool down than to come to room temperature.
I added half a cup of starch and a packet of vanillin. I kneaded the dough by adding half a packet of baking powder and 2 cups of flour. I let the dough rest for about ten minutes.

Hamur dinlenip elmalı iç harcı soğuduktan sonra kurabiyeye şekil vermeye başladım. Şekil vermeye ilk olarak desenli doğrama aparatını kullanarak başladım. Ceviz büyüklüğünde ufalttığım hamuru aparatın üzerine koyup biraz elimle bastırdım. Avuç içi büyüklüğüne gelince elmalı harcı koyarak hamuru sardım.
İkinci şekil ise klasik elmalı kurabiye şekli. Mandalina büyüklüğündeki hamuru biraz oklava ile açtım. Oluşan daireyi dörde böldüm. Dairenin büyük kısmına elmalı harcı koydum ve hamuru sardım.
Hamur bitinceye kadar bu işlemleri tekrarladım. Yaptığım kurabiyeleri yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine koydum.

After the dough rested and the apple filling cooled down, I started shaping the cookie. I first started shaping it by using the patterned chopping apparatus. I put the walnut-sized dough on the apparatus and pressed it a little with my hand. When it was the size of the palm, I put the apple filling and wrapped the dough.
The second shape is the classic apple cookie shape. I rolled out the tangerine-sized dough with a rolling pin. I divided the circle into quarters. I put the apple mixture in the larger part of the circle and wrapped the dough.
I repeated this process until the dough was finished. I put the cookies on a baking sheet covered with greaseproof paper.

Elmalı kurabiyeler piştikten sonra üzerine pudra şekeri serpiştirdim. Kıyır kıyır lezzetli bir kurabiye oldu.

After the apple cookies were baked, I sprinkled powdered sugar on top. It was a delicious and crunchy cookie.

Tarifimi okuduğunuz için teşekkür ederim. Bir sonraki gönderimde görüşmek üzere sevgiyle kalın.

Thank you for reading my recipe. Stay in love and see you in my next post.

Sort:  


The rewards earned on this comment will go directly to the people( @incublus ) sharing the post on Twitter as long as they are registered with @poshtoken. Sign up at https://hiveposh.com.

Yay! 🤗
Your content has been boosted with Ecency Points, by @kirazay.
Use Ecency daily to boost your growth on platform!

Support Ecency
Vote for new Proposal
Delegate HP and earn more

Elmalı kurabiye benim de çok sevdiğim tariflerden biri. Eve elma alınıp yenmediği zamanlarda elmaları değerlendirmek adına harika bir tarif. Ben de bu gibi durumlarda ya elmalı turta yapıyorum ya da elmalı kurabiye yapıyorum 🌸.

Elmaları değerlendirme açısından ve lezzet açısından iyi fikir elmalı kurabiye veya turta. Elmalı harcım biraz artmıştı dondurucuya attım. İlk fırsatta elmalı kek yapmayı planlıyorum 😃

Kurabiye inanılmaz lezzetli görünüyor. Elinize sağlık. Bim'de falan da satıyorlar bunları ama hem lezzeti ev yapımı gibi olmuyor hem de sağlıklı olduğunu düşünmüyorum.

Teşekkür ederim. Bende Bi ara alıyordum hazırlarından. Hazır kurabiyelerde elma ve tarçın tadı gelmiyor. İşin bir de sağlık boyutu da var.

 last year  

Tereyağı kullanacağım tariflerde bazen tereyağını dolaptan çıkartmayı unutuyorum. Böyle zamanlarda da tereyağını biraz eritiyorum. Soğuması oda sıcaklığına gelmesinden daha az zaman alıyor.

Bende böyle çok yapıyorum.😅

Tatlıyla aram pek olmasada tarifi okurken canım kurabiye çekti. Ellerine sağlık afiyet olsun. 🌼🌺💫🍪🍪

Teşekkür ederim. Elmalı kurabiye her damak tadına uyabilen bir kurabiye. Benim gibi tatlı sevenler şekeri biraz arttırıyor, tatlı sevmeyen de az şeker koyuyor yaparken 🌼🌼🌺

Hem kolay hemde çok lezzetli bir tarif ellerinize sağlık

Teşekkür ederim.

@tipu curate 3

Thank you 😊

Elmalı yırta dedikleri bu mu oluyor. İsmine hakim olmasam da sevdiğim pastalardan bir tanesi. Pastanesi olan bir arkadaşım da yapıyor bunlardan. Çok lezzetli görünüyor, elinize sağlık.

Teşekkür ederim. Bildiğim kadarıyla ikisinin şekil farkı var ama ikiside çok lezzetli.

Artık tatlıları da yemekleri de internetten değil postlarınıza bakarak yapacağım. Çok lezzetli görünüyorlar 😅😅

Çok teşekkür ederim. Çok memnun oldum 🌼♥️