Türkiye'de merak ettiğim yer - Kapadokya (Nevşehir)

in Hive TR3 years ago


kaynak

Merhaba arkadaşlar. 😎
Türkiye'yi hatta dünyayı gezmeyi çok istiyorum. Dünya o kadar güzel bir yer ki.
Her yeri görmek hissetmek istiyorum. Ama önce kendi ülkemi gezmeliyim tabi ki. Türkiye'de gezip görmek istediğim çok yer var. Bunlardan ilkini düşündüğümde hep gözümde bir yer canlanıyor. Kapadokya. Eminim bir çoğunuz burayı görmek istiyordur. Ya da bir çoğunuz görmüştür, gezmiştir.
Kapadokya'yı çok merak ediyorum. Fotoğraflardan videolardan gördüğümde hep hayran kalıyorum.

Kapadokya, 60 milyon yıl önce Erciyes, Hasandağı ve Göllüdağ’ın püskürttüğü lav ve küllerin oluşturduğu yumuşak tabakaların milyonlarca yıl boyunca yağmur ve rüzgâr tarafından aşındırılmasıyla ortaya çıkan bölgedir kaynak

Burada da okuduğunuz gibi tarihi bir yer. Ve doğal olarak oluşmuş. Yani Yaratıcının bize armağanı.


kaynak

Bu görselleri gördüğümde bana orası çok ferah bir yermiş gibi geliyor. Tüm fotoğraflarına bakıyorum. Gece görünümü de çok güzel. Masalsı bir yeri andırıyor.
Uçan balonları da bunu destekler nitelikte. Sanki orası masal şehriymiş gibi. Bende öyle bir his uyandırıyor. Belki de o yüzden çok gidip görmek istiyorum. Çünkü masalları çok severim. Fantastik hikayelere, fantastik filmlere bayılırım. Kapadokya da fantastik bir yer benim için.

Kapadokya Nevşehir'de bulunuyor. Üniversitede yakın arkadaşım Nevşehirliydi. Hep özenmişimdir ona. 😊 Ama tabi onun için sıradandı bu yerler. İnsan gördüğü alıştığı şeye alışıyor bir süre sonra sıradan geliyor. Biz insanların çevremizdeki güzelliklere ne kadar nankör olduğumuzun göstergesi bu. Ama bu başka konu tabi. Bununla ilgili de başka zaman yazarım artık. Ben Kapadokya'ya geri döneyim. 😄


kaynak

Kapadokya denilince akla tabi ki Peri Bacaları geliyor. İsmi bile çok güzel değil mi? Kimine göre sadece bir taş gibi gözükebilir. Ama benim için değil tabi. Aslında Peri Bacaları ile ilgili çok fazla hikaye var. Fantastik hikayeler her gizemli yerle ilgili yazılmış. Meraklıyız hemen efsane uydurmaya. Kim bilir belki de doğrudur. Ama biz biliyoruz ki yağmur, rüzgar gibi etkilerle aşınarak oluşmuş taşlar bunlar.


kaynak

Bir de Kapadokyadaki oteleri merak ediyorum. Normalde tatile gidildiğinde otelin güzel olması gibi merakım yoktur. Gidip gezmek görmek önemli benim için.
Ama buradaki taştan otelleri merak ediyorum. Çünkü mağaraların içine otel odaları yapmışlar. Çok ilginç değil mi? Bence çok ilginç. Ve çok ilgi çekici.

Resimlerin hepsi alıntıdır. Kaynaklarını belirttim. Henüz kendim gitmediğim için kendi resimlerime sahip değilim. Umarım bir gün giderim.

Görüşmek üzere. 🤗

Sort:  

Dünyayı gezib dolaşmak her kesin istegidir. Ben hiç Türkiye ye gitmemişim. Lakin hep gitmek istediğim yerlerdir orası. Bazen bizim küçük kız baba ben büyüdüğümde Türkiye gideceğim hepinizi de oraya götüreceğim. 😀 Aslında onun bu keyfli deyişi bile beni oralara götürüyor. Bu yazılar bir hatıradır. Geleceğe gönderilen hatıralar. Teşekkür ediyorum.

Umarım gezersiniz bir gün Türkiyeyi 😊

Congratulations @motivationrainn! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You distributed more than 50 upvotes.
Your next target is to reach 100 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!