Our local flavor is icli köfte / Yöresel lezzetimiz içli köfte

in Hive TR2 years ago



cl9e9k5as02ru0vkc0a1h09hn_3D41DF84-8A88-416D-BA8B-E3FDB6D61E20.png
cl9e9kid502ug0hkc1mli8aqy_59D93B09-A62D-433E-8477-BF8DAF68B32B.png
cl9e9kuc502v20okcbz17f1r8_02B66B82-1943-4385-9445-2F8E90687685.png

Hello Hive family. Today I will introduce you to içli kofte, one of our local delicacies. Içli kofte is a type of dish that is famous in the east of Turkey. I say the east of Turkey because I studied in Rize, they didn't know there, my wife Sakaryalı doesn't exist in their culture and they don't know. But whoever I know from the east, they all know very well and love very much. There are some differences, of course, both in terms of shape and taste. For example, our neighbor Osmaniyeli is a little round in shape and has less spices, while ours is a little flatter and spicy. In fact, our regions are also close to the regions are not far away, but even at this distance there are many changes. Köfli köfte is a little troublesome and a little expensive place to eat. It is troublesome because it is necessary to crush the bulgur very well. If it is not kneaded very well or if its consistency is not given, it will not stick together or the inner meatballs will open and scatter. Then it will even be very bad to cook it, because it will disintegrate, the meat and other ingredients contained in it will get into the oil. That is why the bulgur we put in it should be thin and have the consistency of semolina. It needs to be kneaded for a long time, and for this you need November strength. In fact, the kneading stage looks like a raw meatball, it is kneaded for a long time like a raw meatball, and it ends when the last one has the consistency to stick together. Then I'll tell you about the interior that we have prepared in advance. If we're putting a kilo of meat in it, we have to put a kilo of tallow, which means it's a very fatty dish. We mix it with parsley, spices, salt and cook it and put it in the cupboard and wait for it to cool down. Because the frozen fat should not be fluid, it should have a solid consistency so that it is easy to put it in. In this way, my wife takes the bulgur in her hand and places the meat in it and it becomes oval. I say my wife because I can't do it, I'm very bad at it. 😃 I like the eating part more. 😊 In addition, the appointment of a friend of mine, with whom I studied at school for many years, came to our district. His wife also teaches here and we had a nice dinner together. I'm not saying it tasted because my wife made it, it was really delicious. The consistency of the oil and the meat in it are very well blended and leave a nice taste in your mouth. To those who are not in the region, I advise you not to be deprived of tasting this local food as well. 😊

Merhaba Hive ailesi. Bugün size yöresel lezzetlerimizden içli köfte ile tanıştıracağım. İçli köfte Türkiye’nin doğusunda meşhur olan bir yemek türü. Türkiye’nin doğusu diyorum çünkü Rize’de okudum orada bilmiyorlardı, eşim Sakaryalı onların kültüründe de yok ve bilmiyorlar. Ama doğulu kimi tanıdıysam hepsi çok iyi biliyor ve çok seviyorlar. Biraz farklılıklar var tabi hem şekilsel olarak hem de tat bakımından. Mesela bizim komşumuz Osmaniyeli onlarda biraz yuvarlak şekilde ve daha az baharat varken bizimkisi biraz daha düz ve baharatlı oluyor. Aslında yörelerimiz de yakın yöreler uzak değil ama bu mesafede bile çok değişiklik var.
İçli köfte biraz zahmetli ve biraz da masraflı bir yermek. Zahmetli çünkü bulgurunu çok iyi ezmek gerekiyor. Çok iyi yoğurulmasa veya kıvamı verilmezse birbirine yapışmaz veya içli köfte açılır ve dağılır. O zaman da pişirmesi bile çok kötü olur çünkü dağılır içinde bulunan et ve diğer malzemeler yağın içine girer. Bu yüzden içine koyduğumuz bulgur ince olmalı ve irmik kıvamında olmalı. Uzun süre yoğurulması lazım bunun için de kas kuvveti lazım. Aslında yoğurulma aşaması çiğ köfteye benziyor, çiğ köfte gibi uzun süreli yoğuruluyor ve en sonun birbirine yapışacak kıvama gelince bitiyor.
Daha sonra önceden hazırlamış olduğumuz içini anlatayım. İçine bir kilo et koyuyorsak bir kilo don yağ koymalıyız bu da çok yağlı bir yemek olduğu anlamına geliyor. İçine maydonoz, baharat, tuz ile harmanlayıp pişiriyoruz ve dolaba koyup soğumasını bekliyoruz. Çünkü don yağ akışkan olmamalı katı kıvamda olmalı ki içine koyması kolay olsun. Bu şekilde eşim bulguru eline alıp içine etini yerleştiriyor ve oval halini alıyor. Eşim diyorum çünkü ben beceremiyorum bu konuda çok kötüyüm. 😃 Ben daha çok yeme kısmını seviyorum. 😊 Yemesine de yıllardır okulda beraber okuduğum bir arkadaşımın tayini bizim ilçeye çıktı. Eşi de burada öğretmenlik yapıyor beraber güzel bir akşam yemeği yedik. Tadı ise eşim yaptı diye demiyorum gerçekten enfesti. Kıvamı yağı ve içindeki etler çok güzel harmanlanmış ve güzel bir tat bırakıyor ağzınızda. Yöresinde olmayanlara da bu yöresel yiyeceğimizi sizin de tatmanız mahrum olmamanızı tavsiye ediyorum. 😊


For the best experience view this post on Liketu

Sort:  

Çok güzel görünüyor. Eşim şuan yapsada anneminki kadar güzel olmuyor. ☺️

Orasını çaktırma annelerin yerini hiçbiri tutamıyor 😂😂

Aman duymasınlar🤣

ne yesem diye düşünürken bu posta denk gelmek :D

İçli köfte çok severim ama yapmaya cesaretim yok. Adanalı bir komşum yapardı sevdiğim için mutlaka bana da getirirdi. Taşındı gitti ve ben o günden beri İçli köfte yemedim. Eşinin de ellerine sağlık 😀

Bizim kültürümüzde de pek yok içli köfte. Anca restoranlarda yiyebiliyoruz. Tarifinizi bir ara deneyeceğim. Ama don yağ oranı çok fazla geldi bana.

Özelliği don yağ oranının fazla olmasından geliyor. Ama bazı yörelerde bu oran da azalabiliyor tabiki.

En sevdiğim yemekler arasında görünce canım çekti.

Benim de en sevdiğim yemeklerdendir. Ağzının tadını bilenler kendini belli ediyor. 😄

Congratulations @sezermehmet! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s):

You received more than 20000 upvotes.
Your next target is to reach 25000 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!

En sevdiğim lezzetlerden biri. Ama iyi yapan bir yeri bulmak zor.

Çok güzel gözüküyor. Ellerinize sağlık

Bende çok seviyorum ama bugüne kadar hiç denemedim hatta dün böyle etnik lezzetler satan bir satıcı da gördüm ve deneme kararı almıştım. Umarım becerebilirim 🤗😂👩‍🍳

İçli köfte de tıpkı mantı gibi yöreden yöreye değişen bir yemek. Her yörede farklı bir versiyonu bulunuyor. Sizin paylaştığınız gibi bir içli köfteyi daha önce görmemiştim. Benim bildiklerimin şekli biraz daha farklıydı. Sayenizde bu versiyonuyla da tanışmış oldum. Lezzetli görünüyor. Eşinizin eline sağlık 🌸.