Eng / Tr [Trliste Contest] / Kucukkoy Museum / Küçükköy Müzesi

in Hive TR2 years ago

Tr

Herkese merhaba 🙋‍♀️
Sizlere daha önce Ayvalık/ Küçükköy gezimden bahsetmiştim hatta bu paylaşımımla #trliste ' nin düzenlemiş olduğu yarışmaya katılmıştım.

InShot_20220717_224101046.jpg

Yarışmaya katıldığım paylaşımımda küçükköy müzesinden biraz bahsetmiştim şimdi sizlere sevgili @damla @emrebeyler tüm trliste ekibine gönülden destek veren herkesin katkılarıyla yenisi düzenlenen yarışmamızla birlikte daha ayrıntılı bir şekilde müzenin içini ve sergilenen ürünleri aktaracağım.

Benim gibi müzeleri, geçmişi, tarihi seviyorsanız hadi gelin bana eşlik edin beraber gezelim 🥰


IMG20220619115907.jpg
[//]:# (!pinmapple 39.289814 lat 26.686369 long d3scr)

Küçükköy mahallesinin sınırlarına girdiginiz andan ibaret sizi kendine çeken, etkileyen farklı bir havası olduğunu hissedebiliyorsunuz. Herkesin birbirini tanıdığı zamanında güzel komşulukların yaşandığı, tıpkı çocukluğumuzdaki gibi mahallelerin samimiyetini hissettiren bir enerjisi vardı. Eskiden çok eskiden buraya göç edip balkanlardan gelenler ve onlardan önce yaşayan Rumlar bence birlik beraberligin, geleneksel eğlencelerin, düğün derneklerin en güzel örneklerini yaşamışlar deneyimlemislerdir. Nedense böyle bir his geldi küçükköy'ün sokaklarında dolaşırken ☺️


IMG20220619115926.jpg

Küçükköy müzesi ilk başta dikkatimi çekmemişti merdivenlerde kalabalık bir grup insan görünce merak ettim kalabalık dağılınca hemen gittim ve adım atmamla etkilenmem bir oldu. Hikayesi olan, yaşanmışlıkları olan parçalara dokunabiliyordum.


IMG20220619115932.jpg

Evet ben meraklıyım, gerçek olaylar, hikayeler beni etkiliyor. Çocukluğumda anneneannemin köylerinde yaşanan doğa üstü ama gerçek hikayeleri anlatmasını sus pus, nasıl candan merakla dinlerdim bil görseniz 😂 Bu huyum halen değişmedi. İşte bu yüzden sevdiğim kitap türleride biyografilerdir içinde yaşanmışlık, gerçek hikaye barındıran herşey beni kendine çeker. Bu müzenin beni etkilemesine benim bu özelliğimdendir. Benim gibi eskiyi seven kişiler ne demek istediğimi anlayacaklardır. Benim için bu müzedekiler kumaştan, fotoğraftan, nesnellikten öte birşeydir..


IMG20220619120055.jpg

Şu beyaz ipek gelinliğe bakın, şimdi bu gelinlige öylesine bakıp geçmek haksızlık olmaz mı ? 1927 yılında Kasabada yaşayan Fatma Yazıcı adında bir kadına ait olan bu gelinlik üzerindeki artık neredeyse tamamı dökülmüş boncuklu el işlemesi dikkatimi çeken ilk şeylerden oldu. Fatma yazıcının oğlu tarafından müzeye hediye edilmiş. Şahsen ben bu konuda bencilim büyüklerimden bana kalan böyle bir parçayı kesinlikle kimseye veremem 🙈

O gelinliğe dokununca 1927 yılına yapılan o düğün, gelinliği giyen Fatma hanım heyecanı, hayalleri, film şeridi gibi gözlerimin önünden geçti gitti benim hayal gücünde hiç fena değildir.. Dile kolay 95 yıllık bir mazi var bu gelinlikte.😍


IMG20220619120003.jpg

Bu köşede de yine kasabada yaşamıs olan Vildan Kalenderli' ye ait olan ve torunu tarafından müzeye bağışlanan yün çorap, eldiven ve çiçek işlemeli örtü var.

Vildan hanım çeyizine bir parça olarak genç kızlığında hangi hayallerle, o çiçek nakışlı örtüleri işleyip, naftalinli sandıklarda düğününün olacağı tarihi beklemesi için saklamıştır.
Yada belki sevdiği birisi tarafından hediye edildi. Belkide ona da büyüklerinden kalan bir parçaydı.. Bu varsayımlar uzar gider bende.. ☺️


IMG20220619115948.jpg

IMG20220619120010.jpg

Bu camekanların ardında duran, çeyizlerin bir parçası olmuş, işleyen kişilerin ki muhtemelen çeyizinde bulunduran, evinde kullanan kişilerin hayatta olmadığı bu parçalarda ne hikayeler gizlidir, nelere tanıklık etmişlerdir, dile gelselerde konuşsalar anlatsalar.
Ben enerjiye inanırım az çok yazılarımı takip edenler bunu bilirler, herşeyin bulunduğu ortama yaydığı pozitif yada negatif anlamda bir enerji vardır. Demem o ki dile gelseler yazdım ama dilleri var, biz anlamasakta hissettirdikleri var. 😉


IMG20220619115957.jpg

Burada ilk dikkatimi çeken tabiki "tül bluz" oldu neden mi ? Bizim adetlerimize göre geline kına gecesinden birgün önce Şalvar gecesi yapılır ve bu şalvarın her parçası çok özeldir, cepkenlerin içine kolları iğne oyalı tül bluzlar giyilir. Balkan köyü olduğu için bize ait parçalar görünce heyecanlandım 😍


IMG20220619120104.jpg

Şalvar gecesinde gelinlerin giydikleri her parçayı 80-90 yıllık şekilde karşımda görünce heyecanım giderek arttı. keşke benim olsa diye söylenerek gezdim durdum. Şu cepkene bakarmısınız 😍
Balkan gelinlerinin hatta balkan gelini olmayanların bile düğünlerinde halen giymek için heveslendigi bu çepken en orjina şekilde karşımda duruyordu.


IMG20220619120133.jpg

Burada da şalvarın tamamını görüyorsunuz eskiden kırmız ve beyaz olarak kullanılan şalvarlar şimdi modaya uymak adına rengarenk bir şekilde kullanılıyor. Beyaz olan şarvarlar benim favorim. Bizim şalvar gecelerimizde düğünü olan gelin ve eski gelinler şalvarlarını giyerler süslenirler ve gelin kınasının benzeri olan bir eğlence yapılır. Şalvarar cepkenleri, iğne oyası ve işlemeleri ile bizim düğünlerin vazgeçilmez bir özelliği ve güzelliğidir.


IMG20220619120253.jpg1920 li yıllara ait olan gelin kaftanı

IMG20220619120219.jpg

Bu radyoların benzerinden çok şükür bir tane de bende var anneannemden kalma, on altı torun içerisinde atik davrandım ve ben aldım. Aklım halen alamadığım o duvar saatinde :( Bence bu tarz eşyalar değerini bilecek kişilerin elinde olmalı ben gibi 🥰


IMG20220619120207.jpg

Bizim düğünlerimize dair bir parça bilgi verdikten sonra kaldığınızda yerden devam. Bu camekanın arkasındaki her parça off off..
O siyah beyaz resim bende direk bu resimdekile kimdi, nasıl bir hayat yaşadılar v.b sorular beynimde hemen ard arda gelmeye başladı..

Camekandaki parçalardan eski Türkçe- Fransızca sözlük müzenin restorasyonu sırasında bulunmuş.

Vee Karadağdan gelen Kur'an-ı Kerim küçükköy camisinde Elli yıl gönüllü müezzinlik yapan Hüseyin Kılıç ' a ait olan bu Kur'an-ı Kerim'i oğlu müzeye bağışlamış.

Her köşesine yüreğimi bıraktım.. Her parçasına hayran kaldım..
İyi geldin, geçmişi, değerlerimizi yad ettim. Bu müzede bir parçası bulunan, bu alemden göç etmiş güzel insanlar hepinize selam olsun..

Bu güzel yarışmaya sevgili @sudefteri , @baycan ve @homeopath yi davet ediyorum.. 😘

🪄Mucizeler Bizlerle Olsun🪄

UzerCanan☘️



Eng

Hello everyone 🙋‍♀️
I told you about my trip to Ayvalık / Küçükköy before, and I even participated in the competition organized by #trliste with this post.

In this post I participated in the competition, I talked about the Küçükköy museum a little bit, now I will tell you the interior of the museum and the exhibited products in more detail, with the contributions of everyone who wholeheartedly supports the entire trliste team, dear @damla @emrebeyler.

If you like museums, history and history like me, come and join me and let's visit together 🥰


The moment you enter the borders of Küçükköy neighborhood, you can feel that it has a different atmosphere that attracts and affects you. It had an energy that made me feel the sincerity of neighborhoods, just like in our childhood, when everyone knew each other, good neighborhoods were experienced. I think the Greeks who immigrated here long ago and came from the Balkans and lived before them experienced the best examples of unity, traditional entertainment and wedding associations. For some reason, I got such a feeling while walking around the streets of Küçükköy ☺️


The Küçükköy museum did not attract my attention at first, but when I saw a large group of people on the stairs, I got curious, and when the crowd dispersed, I immediately went and was impressed with my step. I was able to touch the pieces that had a story and had experiences.


Yes, I am curious, real events and stories affect me. When I was a child, I used to listen to my grandmother's stories about the supernatural but true stories that happened in their village, if you knew, I would listen to it with great interest 😂 This habit of mine has still not changed. That's why my favorite book genres are biographies, everything that contains true stories and experiences attracts me. It is because of this feature of me that this museum impresses me. Old-fashioned folks like me will know what I mean. For me, what is in this museum is more than fabric, photography and objectivity.


Look at this white silk wedding dress, now wouldn't it be unfair to just stare at this wedding dress? One of the first things that caught my attention was the beaded embroidery on this wedding dress, which belonged to a woman named Fatma Yazıcı, who lived in the town in 1927. Fatma was given to the museum by the son of the printer. Personally, I'm selfish about this, I definitely can't give anyone such a piece of me from my elders 🙈

When I touched that wedding dress, the wedding in 1927, Fatma lady wearing the wedding dress, passed before my eyes like a film strip, and it's not bad in my imagination.. There is a 95-year history in this wedding dress.😍


In this corner, there are wool socks, gloves and flower-embroidered cover belonging to Vildan Kalenderli, who also lived in the town, and donated to the museum by his grandson.

Vildan lady, as a piece of her dowry, with what dreams in her young maidenhood, she embroidered those flower-embroidered covers and kept them in naphthalene chests to wait for the date of her wedding.
Or maybe it was given as a gift by someone he loves. Maybe it was a piece of him left from his elders.. These assumptions go a long way for me.. ☺️


What stories are hidden, what they have witnessed in these pieces, which stand behind these glass windows, become a part of the dowry, the people who work, who probably have it in their dowry, and those who use it in their home, are not alive, whether they speak it or not.
I believe in energy, those who follow my articles more or less know this, there is a positive or negative energy that everything spreads to the environment. What I mean is that I wrote them if they could speak, but they have a language, they make us feel even if we don't understand them. 😉


Of course, the first thing that caught my attention here was the "tulle blouse", why? According to our customs, Shalwar night is made for the bride the day before the henna night, and every part of this shalwar is very special, tulle blouses with needle lace sleeves are worn inside the pockets. Since it is a Balkan village, I was excited to see our pieces 😍


When I saw every piece worn by the brides on the shalwar night before me in 80-90 years, my excitement increased. I kept walking around saying I wish it was mine. Would you look at that pocket 😍
This attractiveness, which Balkan brides and even non-Balkan brides are still eager to wear at their weddings, stood in front of me in the most original way.


Here, you can see the whole shalwar, formerly used as red and white shalwar, and now they are used colorfully in order to comply with the fashion. The white ones are my favourite. In our shalwar nights, the bride and former brides who have a wedding wear their shalwars, they are decorated and an entertainment similar to the bride's henna is held. Salwarar jackets are an indispensable feature and beauty of our weddings with their needlework and embroidery.


Thank God I have one similar to these radios. My mind is on that wall clock that I still can't get :( I think these kinds of items should be in the hands of people who will appreciate it like me 🥰


After giving some information about our weddings, continue from where you left off. Every piece behind this glass is off..
I have that black and white picture, and questions like who was the person in this picture, what kind of life did they live, etc. began to come one after another in my mind.

The old Turkish-French dictionary from the pieces in the glass was found during the restoration of the museum.

Vee, who came from Karadağ, donated this Quran to the museum, which belongs to Hüseyin Kılıç, who worked as a volunteer muezzin in the Küçükköy mosque for fifty years.

I left my heart in every corner.. I admired every part of it..
Welcome, I remembered the past, our values. Greetings to all of you beautiful people who have migrated from this world, a part of which is in this museum.

🪄May Miracles Be With Us🪄

UzerCanan☘️

Sort:  

İyi geldin, geçmişi, değerlerimizi yad ettim. Bu müzede bir parçası bulunan, bu alemden göç etmiş güzel insanlar hepinize selam olsun..

Müzede bulunan her eşyada kimbilir ne yaşanmışlıklar var değil mi?
Eski radyo çok güzel görünüyor. İyi ki kapmışsın ona anneannenden. 🤗❤️

Yarışmada başarılar diliyorum canım çok güzel yazmışsın. 🙏🤗

Evett iyi ki anneannemden o güzel radyoyu aldım. Kimbilir seninde dediğin gibi ne yaşanmışlıklar gizlidir bu eşyalarda. ☺️ Basari dileklerin için teşekkür ederim. Seninde yazını en kısa zamanda bekliyorum.. 🥰

Congratulations, your post has been added to Pinmapple! 🎉🥳🍍

Did you know you have your own profile map?
And every post has their own map too!

Want to have your post on the map too?

  • Go to Pinmapple
  • Click the get code button
  • Click on the map where your post should be (zoom in if needed)
  • Copy and paste the generated code in your post (Hive only)
  • Congrats, your post is now on the map!

Just as you have photographed the objects in the museum very well, it is very impressive that you write about the objects in your imagination so clearly that we can visualize them as a photograph. Good luck in the competition…

Müzedeki eşyaları çok güzel fotoğrafladığınız gibi, eşyalarla ilgili, hayal dünyanızda oluşanları, bir fotoğraf olarak gözümüzün önünde canlandırabileceğimiz kadar açık bir şekilde, yazıya dökmeniz çok etkileyici. Yarışmada başarılar…

Ne mutlu bana hayal dunyami aktarabilmekte başarılı okuyorsan. Okuduğunuz için ve güzel yorumunuz için teşekkür ederim 🥰

Thank you so much for your words, dear @uzercanan!

I believe that the most important thing about the museum is its content, which is the story of the lives of these people and their identity, and the memories that are contained in the objects. We are proud of the stories written in our land and by our people, and we are happy to share these stories with others.

At the same time, it is worth mentioning that the Küçükköy Museum is a place of learning, too. I liked the detailed description of your visit and the experience you shared.You are right we do tend to forget how important these objects are. They are pieces of our history and heritage, which have been preserved throughout time. Thanks again for sharing your experience with us. Good luck to you in the competition and I hope to see you back here soon, take care 🤗

Yine çok güzel belgesel tadında bir gezi yazısı olmuş. Seninle birlikte Küçükköy müzesini geziyor hissine kapıldım. Çok teşekkür ederim bu güzel paylaşımın için. Yarışmada başarılar 🌼

Ne güzel bir benzetme "Belgesel tadında" bayıldım bu tarife. Hislerimi sizlere aktarabiliyir olmak bu yorumları okumak harika🥰 İyi dileklerin ve guzel yorumun için teşekkür ederim. 🪄

Kıyafetleri çok beğendim. Özellikle kırmızı takım şalvara bayıldım. 🤗 Güzel bir yazı olmuş 👏🏼👏🏼

Bende bende bayıldım çok güzel elbiseler. Teşekkür ederim 🥰

Müzedeki her eşyanın ayrı bir tarihi ve anısı var gibi görünüyor. Özellikle Fatma yazıcının giydiği gelinlik çok güzelmiş. Antik eşyaları evde süs olarak kullanmayı çok seviyorum. O güzel radyoyu gözüme kestirdim ama siz herkesten önce davranmışsınız. Emeğinize Sağlık.. Başarılar dilerim.

Her eşyaninda sizinde dediğiniz gibi bir hikayesi var. Bende evinde antik eşyaları kullanmayi çok seviyorum. Teşekkür ederim. 🥰

bu müzeyi birlikte gezdik bence:)
bazı fotoğraflar çıkmadı bende ama kelimelerinle hayal ettim..
her eşyaya hem kendi gözlerimle hem de senin hayal dünyandan bakmak, eskiden nasıldı acaba diye düşüncelere dalmak çok güzeldi. 🙆‍♀️

Bu radyoların benzerinden çok şükür bir tane de bende var anneannemden kalma, on altı torun içerisinde atik davrandım ve ben aldım. Aklım halen alamadığım o duvar saatinde :( Bence bu tarz eşyalar değerini bilecek kişilerin elinde olmalı ben gibi 🥰

iyi ki hemen davranıp almışsın, senin gibi birinin elinde ve evinde gerektiği kıymeti buluyordur eminim.
hem bir gün belki bir yazında evindeki antika eşyaları tanıtırsın bize 🙂

davetin için ayrıca teşekkür ederim ve yarışmada da bol şanslar ☘

bazı fotoğraflar çıkmadı bende ama kelimelerinle hayal ettim..

Fotoğraflar maalesef bende anlamıyorum bazen böyle çıkmıyor. Umarım sizlere duygularımı gecirebilmisimdir. Yaşanmışlık saklayan her eşya, her yer beni farklı alemlere götürüyor.

Çok fazla antikam yok ve şuan sandıktalar meydana çıkarırsam el konur aman diyeyim ama sizler için elimde olanlarla ilgili bir paylaşım yapabilirim. 🥰

Güzel dileklerin için teşekkür ederim 😘