You are viewing a single comment's thread from:

RE: Adios!👋

in Ecency2 years ago

jesteś tu krótko i naiwnie jeszcze wierzysz w takie bajki ;)

Jestem tu od 4 lat więc nie wiem, czy to tak "krótko" a z samym rynkiem blockchain jestem związany już od połowy 2016r 😉 Ja po prostu staram się spoglądać na to wszystko z szerszej perspektywy.

Piszesz o downvotingu, który faktycznie z tej perspektywy to ogromny problem dla tej sieci (a w sumie to nie tylko tej a każdej zbudowanej o ten model), który można rozwiązać najprawdopodobniej poprzez mentalne dojrzewanie społeczeństwa do działania w DAO.

Dobrym przykładem może być tutaj Szwajcaria, której społeczeństwo jest przykładem dla Europy jak i świata jeżeli chodzi o ilość dokonywanych referendum oraz frekwencję, która temu uczestniczy. Mentalnie ludzie tego kraju stoją przynajmniej o półkę wyżej niż inni Europejczycy i warto byłoby brać od nich przykład.

Po Hive czy innych podobnych sieciach widać często brak dojrzałości w działaniach, ale nie da się tego osiągnąć od razu tylko trzeba nad tym pracować niekiedy długimi latami, aby kolejne pokolenia mogły faktycznie wnieść nową jakość mentalna i wykonawczą do życia społecznego np. poprzez DAO jakim po części jest Hive.Blog

Jeżeli model Hive, Steemit czy innych tego typu sieci przeczy idei blockchain to prędzej, czy później zostaną one pochłonięte przez inne DAO, które będą mentalnie o wiele dojrzalsze a co za tym idzie będą bardziej sprawiedliwe w charakterze ich ogólnego działania.

Ja czy Ty jesteśmy tzw. earlyadopters, którzy z założenia mają się zawsze najgorzej, ponieważ jesteśmy tu o wiele prędze aniżeli większość społeczeństwa, które jeszcze mentalnie nie dojrzało do tego, aby tu być. Jednak to naszym zadaniem jest rozpocząć kształtowanie w tym wypadku charakteru działania DAO, nauki tworzenia dojrzałego świadomego "roju" aczkolwiek jak już pisałem prędzej potrwa to najprawdopodobniej latami...

Mam nadzieję, że hive przetrwa i rozwinie się w naprawdę cudowną, dojrzałą mentalnie społeczność, ale czy tak będzie to zweryfikuje czas.

Sort:  

dobre sobie :D early adopters. Raczej ja jestem tu pierwszym zwierzęciem które już jedna nogą stoi na arce jaką jest tu Blurt aby radośnie opuścić tą sodomę i gomorę i patrzeć jak tonie w swoim szajsie.

Early adopters to my byliśmy te 4 lata temu jak widzisz po 4 latach platforma nie osiągnęła sukcesu a nie osiągneła go właśnie przez downvoty.

który można rozwiązać najprawdopodobniej poprzez mentalne dojrzewanie społeczeństwa do działania w DAO.

niczego nie można osiągnąc przez mentalne dojrzewanie. Ludzie są obecnie bardziej zacofani mentalnie niż kiedyś czego dowodzi to jak łatwo przyjęli sztuczną plandemię a teraz łatwo łykają kontrolowany konflikt z ukrainą oraz wielki reset. panuje wszechogarniające ogłupienie propagandą rozleniwienie dobrobytem i pycha. Mamy społeczeństwo jak za czasów upadku cesarstwa rzymskiego. I w takim społeczeństwie oczekujesz czego? że niby nagle wszyscy dojrzeją i zrozumieją że system oparty o kij i marchewkę to pokłosie mentalności minionego stulecia więc nie warto używać kija nawet jak możliwość jego używania jest wbudowana w narzędzie i dostępna dla wszystkich? co ty chcesz budowac blockchain dla mnichów z klasztorów czy też do powszechnej adopcji? bo jak to drugie to raczej słabo to widze.

Jeżeli model Hive, Steemit czy innych tego typu sieci przeczy idei blockchain to prędzej, czy później zostaną one pochłonięte przez inne DAO, które będą mentalnie o wiele dojrzalsze a co za tym idzie będą bardziej sprawiedliwe w charakterze ich ogólnego działania.

no i to się właśnie dzieje jozef mówi adijos i ja też powiedziałem wcześniej adijos tak samo jak kilka innych osób powiedziało już wcześniej adijos i wszyscy przenoszą sie do miejsca w którym downvotów nie ma i póki co wszystko wskazuje że bez nich też dało się w 100% rozwiązać problem spamu przy jednoczesnym uniknięciu tego gówna co jest tu.

Mam nadzieję, że hive przetrwa i rozwinie się w naprawdę cudowną, dojrzałą mentalnie społeczność, ale czy tak będzie to zweryfikuje czas.

a ja nie mam taiej nadzieji bo na razie za sterem tego tworu sa najbardziej cofnięte w rozwoju mentalności które jako normę akceptują cenzurę, sprawianei innym przykrości i uduipianie ich oraz tworzenie lewych układów. z takimi sternikami ten statek skończy gorzej niż titanic i nawet jak osiagnie pozornie "sukces" to będzie to mainstreamowy sukces czyli shit na miarę facebooka nowej ery z nowym wymiarem cenzury propagandy i inwigilacji. A moim zdaniem takie platformy jak facebook to trze było zdusić w zarodku zanim się rozmnożyły i złożyły przysłowiowe "jaja" czyli się zaadoptowały globalnie ;]

Pozwolę sobie się z Tobą nie zgodzić i uważam, że pomimo upływu 4 lat wciąż jesteśmy w fazie early adopters jednakowo jeżeli chodzi o samą technologię blockchain jak i DAO.

niczego nie można osiągnąc przez mentalne dojrzewanie.

Ponownie pozwolę się z Tobą nie zgodzić, ponieważ sam jestem przykładem człowieka, który mentalnie musiał do wielu rzeczy dojrzeć i dzięki temu diametralnie zmieniłem swoje życie na przestrzeni ostatnich ~7 lat.

Mamy społeczeństwo jak za czasów upadku cesarstwa rzymskiego. I w takim społeczeństwie oczekujesz czego? że niby nagle wszyscy dojrzeją i zrozumieją że system oparty o kij i marchewkę to pokłosie mentalności minionego stulecia więc nie warto używać kija nawet jak możliwość jego używania jest wbudowana w narzędzie i dostępna dla wszystkich?

Być może to utopijne myślenie, aczkolwiek wolę wierzyć, że ludzie potrafią się zmieniać, że jako społeczeństwo wciąż mamy szansę, ponieważ nigdy nie jest za późno, aby zacząć działać, zmieniać się, przyznać do błędu/ów itd. Sam Jezus w nas grzesznych i ułomnych na każdym kroku wierzy, że mamy zawsze możliwość na poprawę, do ostatnich chwil naszego życia tu na ziemi. Więc skoro sam Syn Boży i sam Bóg w nas nie zwątpił to czemu ja miałbym?

A teraz sprawa innych portali bez downvotów. Faktycznie Hive czy Steemit w tym wypadku mocno kuleją i jeżeli ta sieć nie przetrwa no to trudno. Na szczęście to jest piękne w open source i blockchain, że każdy może próbować stworzyć nowe lepsze miejsce dla danego celu/użytkowania.

Co do samego Blurt to chętnie bym wypowiedział się więcej, ale nie mogę, ponieważ nie potrafię się od bodajże sierpnia 2020 założyć tam konta... (być może jestem po prostu takim życiowym przegrywem😅, że nie potrafię zrobić prostej czynności). Wygląda to tak jakby Blurt był wyłącznie dla "wybranych"? Serio nie wiem może czegoś nie ogarniam w tym zakresie ;/

Edit. Faktycznie jestem osłem... dopiero dzisiaj zajrzałem na gitlab i zrozumiałem z opisu, że Blurt to kolejny jak Hive fork Steemit więc hasło te same -.-'

Całkiem interesującą alternatywą jest również https://www.publish0x.com/ tyle, projekt również przechodził już kilka zmian i obecnie jest ograniczona ilość miejsc dla samych wydawców treści. Również nie ma tam downvotów oraz nie ma tam czegoś takiego jak "siła" Twojego głosu co uważam za o wiele sprawiedliwszy sposób nagradzania treści. Ponadto wpis się nie "przedawnia" i można na niego głosować cały czas.

Ponownie pozwolę się z Tobą nie zgodzić, ponieważ sam jestem przykładem człowieka, który mentalnie musiał do wielu rzeczy dojrzeć i dzięki temu diametralnie zmieniłem swoje życie na przestrzeni ostatnich ~7 lat.

na jedną osobę która dojrzewa przypada 9 które w tym samym czasie idiocieje lub tez pozostaje na tym samym mentalnie niskim poziomie. O to mi chodzi

Pozwolę sobie się z Tobą nie zgodzić i uważam, że pomimo upływu 4 lat wciąż jesteśmy w fazie early adopters jednakowo jeżeli chodzi o samą technologię blockchain jak i DAO.

w szerszym kontekście może i tak ale jeśli chodzi o hive to nie.

Co do samego Blurt to chętnie bym wypowiedział się więcej, ale nie mogę, ponieważ nie potrafię się od bodajże sierpnia 2020 założyć tam konta... (być może jestem po prostu takim życiowym przegrywem😅, że nie potrafię zrobić prostej czynności). Wygląda to tak jakby Blurt był wyłącznie dla "wybranych"? Serio nie wiem może czegoś nie ogarniam w tym zakresie ;/

no własnie jeżeli jesteś tu od 4 lat jak pisałeś to znaczy że masz tam konto bo blurt to fork z steema ;] zalogujesz się tam więc starymi kluczami ze steema.

możliwe że dlatego miałeś problem z założeniem konta bo twój nick już jest zajęty przez istniejące konto. ktoś już miał z tym problem.

Być może to utopijne myślenie, aczkolwiek wolę wierzyć, że ludzie potrafią się zmieniać, że jako społeczeństwo wciąż mamy szansę, ponieważ nigdy nie jest za późno, aby zacząć działać, zmieniać się, przyznać do błędu/ów itd. Sam Jezus w nas grzesznych i ułomnych na każdym kroku wierzy, że mamy zawsze możliwość na poprawę, do ostatnich chwil naszego życia tu na ziemi. Więc skoro sam Syn Boży i sam Bóg w nas nie zwątpił to czemu ja miałbym?

ja też w to wierzę jednak widzisz sęk w tym że np na hive 99% ludzi może być bardzo ogarnięta ale wystarczy kilka rozwydrzonych dorosłych z mentalnością dziecka z za dużą kasą jak logic czy też markymark którzy mogą sie posługiwać downvotem o wartości kilkudziesięciu dolarów albo też takich ludzi przepełnionych nienawiścią i chęcią zemsty jak deepsearch który pod moim ostatnim postem zarzekł się że od teraz będzie wszystkie moje treści downvotował bo nie podoba mu się moje zdanie do tego jeszcze kilku takich jak bowess czy też hive warthers co to wg własnego widzimisię określają jakie treści są wartościowe a jakie nie oraz ile mogą zarabiać i to wystarczy żeby tej reszcie uprzykrzyć życie ;]

Całkiem interesującą alternatywą jest również https://www.publish0x.com/ tyle, projekt również przechodził już kilka zmian i obecnie jest ograniczona ilość miejsc dla samych wydawców treści. Również nie ma tam downvotów oraz nie ma tam czegoś takiego jak "siła" Twojego głosu co uważam za o wiele sprawiedliwszy sposób nagradzania treści. Ponadto wpis się nie "przedawnia" i można na niego głosować cały czas.

znam i na szczęście mam konto ale nie miałem czasu testować jeszcze.