Sort:  

Tak ony dostupné jsou, jen to dá trochu práci obstarat. Ale co se nám stalo... docela sranda přesně to sedí na tu hlášku, že jsme popelnice Evropy.

Zavřeli nám u baráku Iceland. Skvelej krám, anglická frenčíza, kde jsme kupovali nejlepší mraženou zeleninu, mražené ovoce, nealko vína a krevety. Že prej český trh nevyhovuje obchodní strategii. Místo toho tam po měsíci otevřeli Nejlevnější potraviny EU 😀. Přítelkyně "Jé, už to otevřeli, koukej... jdeme se tam podívat". Já na to že zapomeň, jdi si tam sama... Ona nahodila nasranej xicht a tak jsem šel i já. A narvaný regály a frajerka v sedmém nebi. "Koukej! Tenhle jogurt mají za 20Kč a normálně stojí 80!" A fomo jo... úplně to lifrovala do košíku. Aby se neřeklo, tak jsem si vzal nějakou Filadelfii, kterou v ČR jinak nekoupíš a ona že počkej tady chvilku, jdu se na něco podívat...
A pak se to stalo 😄. Za sebou slyším dětský hlas "Jé! Mamí... koukej! Tohle je prošlé jenom 4 měsíce." Typičo řekl jsem si a začal jsem prohlížet etikety těch fomo jogurtů a Filadelfie. Všechno prošlé 😅. Když řekne ženská počkej chvilku tak víme... měl jsem dost času, tak jsem si řekl že najdu to nejprošlejší. A normálně! Nekecám... nějaké americké marschmalows, 2 roky po expiraci. V té uličce to normálně smrdelo téma bonbonama i skrze ten igelit. Ta moje je taková spořivá a jsem rád, že jsme se shodli na tom, že ikdyby tam prodávali i neprošlé, tak ten krám podporovat nebude. Smutné je, že každý den tam jsou fronty před otevíračkou

Jo, Iceland býval fajn. Ale už je to pár let, co odsud zmizel. Zrovna píšu takovou sérii nazvanou Česká bašta, možná by tě mohla bavit.

Jako třeba hovězí svíčková na gril tak cca 180 korun kilo v JAR 😁
Jsem myslel že si dělají srandu.

Chovají je ve velkém, a hlavně práce v JAR stojí podstatně méně než u nás. Když se podíváš na jakoukoli online platformu pro výuku angličtiny, kde jsou živí lektoři, ten Jihoafričan si řekne třeba o 5 amerických dolarů za lekci. Minimálně dvacet procent, spíš o něco víc, zaplatí té platformě. Takže učí za nějakých osmdesát korun za hodinu, a stejně je spokojenej.

Tam hlavně ti vše obstará jeden hospodář. V EU tu krávu v jednom státu vypěstujou a porazí, ve druhém naporcují a vykostí, ze třetího se dováží krmivo, které se pěstuje ve čtvrtém a v pátém státu si potom ten steak koupíš.
Zaplatíš všechno cestování od čerta k ďáblu, certifikáty a potravinářské kontroly a taky celý ten řetězec až po lokální uzenářství a daně...