Ocnodes procrustes

in Nature Observer4 months ago
Latin nameObservation dateLocation
Ocnodes procrustes5.12.2021St Lucia, South Africa

Tak se mi na cestách podařil další dobrý kousek.
Vyfotil jsem poměrně velkého černého brouka lezoucího po silnici, protože fotím všechno. Nebyl ničím zajímavý a teď jsem rád, že jsem nebyl líný.
Kurátor ho musel přidat jako další druh do databáze iNaturalist.
Byl už vědecky popsán a někdo ho vyfotil pro iNaturalist v roce 2015, ale teprve teď byl identifikován a je tam celkem 5 pozorování.
Tag #cesky dávám protože se prostě chci pochlubit ošklivým černým broukem, kterého jsem portrétoval, místo abych ho po česku rozšlápl😁 (vtip samozřejmě).

So I managed another good stunt on my travels.
I took a picture of a rather large black beetle crawling across the road, just because I take pictures of everything. It wasn't anything interesting and now I'm glad I wasn't lazy.
The curator must have added it to the iNaturalist database as another species. It had already been scientifically described and someone had photographed it for iNaturalist in 2015, but it has only just been identified and there are a total of 5 sightings.

iNaturalist:
@beetledude
Would you please add another species to iNat database:

Ocnodes procrustes (Westwood, 1875)

That's what we have here.

fig. 3:
https://www.biodiversitylibrary.org/page/14674108#page/489/mode/1up

Westwood's original description:
https://www.biodiversitylibrary.org/page/14674108#page/246/mode/1up

Illustrated also in catalogue of the tribe Sepidiini, fig 39
https://zookeys.pensoft.net/article/34241/zoom/fig/11/
brouk.jpg

CameraResolutionSensor size
Pentax KP24.32 MP (4000 x 6016 px)15.6 x 23.5 mm (APS-C)
LensApertureExposure
HD Pentax-D FA 150-450mm F4.5-5.6 ED DC AWf/7.11/640
Sort:  

Vážím si každého, kdo není líný. Unikátním pozorováním a fotografií je správné se pochlubit. Já sám mám s leností problém. A čím jsem starší, tím je to horší...

Lidi si většinou všimnou "krásného", t.j.výrazného. Jsme tak nastaveni. Právě proto existují mimikry. Co je lepší důkaz pro kvalitu maskování než to, když se živočišný druh podaří najít a prokázat až v dnešní době?

A taky hrozně prokrastinuju. Hlasuje za mě automat. Snažím se zpětně přečíst všechno, pro co za mě hlasoval. Ale často mi to trvá i několik dní. A většinou nemám, co bych napsal do komentáře. Nejsem expert přes všechno.

No taky nestíhám číst. Snad se to zlepší, někdy...

Krasavec. Vidíš, nechybělo mnoho a mohl se jmenovat po tobě :)

@tipu curate