Splinterlands Meme Contest - Entry #3

in Splinterlands3 years ago

peru.jpg

photo source
https://pixabay.com/it/photos/per%c3%b9-lama-animali-zotico-persone-854175/

Security or the unknown, following the path beaten by others or opening a gap in a virgin jungle. In the bumpy ride that life is, perhaps the most important decision is the one concerning the career, the work path, the activity to which we will dedicate the most time of our existence and which will give us a living. In short, a decision that defines us as an individual and will define our future. Often rationality, compromise and priorities direct us to pursue a safe, simple, sometimes monotonous life. It is better to minimize risks and follow the same footsteps, day after day, year after year.

There are few who put themselves on the line, giving voice to their aspirations, trying to achieve and do what expresses themselves, for the sense of a personal and intimate satisfaction.
In order to follow the mirage of the dream, one risks stumbling and falling face-first into the dust, but one day we will be dust, so we might as well try and breathe in the fine, heady air of happiness.

Thanks to @warmgentlekind for organizing the contest
link

ITA:

Sicurezza oppure l'ignoto, seguire la via battuta da altri o aprirsi un varco in un giungla vergine. In quel percorso accidentato che è la vita, forse la decisione più importante è quella che riguarda la carriera, il percorso lavorativo, l'attività alla quale dedicheremo il maggior tempo della nostra esistenza e che ci darà di che vivere. Insomma una decisione che ci definisce come individuo e definirà il nostro futuro. Spesso la razionalità, il compromesso, le priorità ci indirizzano a perseguire una vita sicura, semplice, a tratti monotona, meglio minimizzare i rischi e seguire le stesse orme, giorno dopo giorno, anno dopo anno.

Sono pochi coloro i quali si mettono in gioco, dando voce alle proprie aspirazioni, cercando di realizzarsi e fare quello che ci esprime, per il senso di una soddisfazione personale ed intima.
Per seguire il miraggio del sogno, si rischia di inciampare e cadere con la faccia nella polvere, ma un giorno polvere saremo, tanto vale provarci e respirare a pieni polmoni la fine ed inebriante aria della felicità.